Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@11:30:13 GMT

دستورکار نشست سران روند آستانه در تهران

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۲۱۰۲۹

دستورکار نشست سران روند آستانه در تهران

وزیر امور خارجه بازگشت آوارگان سوری به منازل و شهرهایشان و کمک به صلح و ثبات و امنیت در سوریه را از جمله موضوعاتی خواند که در دستورکار نشست سه جانبه سران روند آستانه در تهران قرار دارد.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگویی در آستانه برگزاری هفتمین نشست سران روند آستانه در تهران که قرار است فردا (سه‌شنبه) ۲۸ تیر ماه با حضور روسای جمهور ترکیه و روسیه و به میزبانی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی برگزار شود، گفت: نشست در شرایطی برگزار می‌شود که هدف مهم فرمت آستانه که کاهش تنش در مناطق درگیری در سوریه بود را بتوانیم تثبیت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در جریان سفری که اخیرا به آنکارا و دمشق داشتم حامل پیام رئیس جمهور بودم که بتوانیم بحرانی که اکنون در حوزه امنیتی بین ترکیه و سوریه به وجود آمده را مدیریت کنیم. طرف ترک از احتمال وقوع عملیات نظامی تا عمق ۳۰ کیلومتری مرز سوریه صحبت می‌کند و ما تلاش کردیم از مسیر سیاسی این بحران و نگرانی امنیتی ترکیه برطرف شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی یادآور شد: طبعا در این شرایط حساس یکی از موضوعات در دستورکار این است که به جای توسل به جنگ و آوارگی بیشتر موج جدیدی از مردم سوریه بتوانیم از مسیر سیاسی به حل و فصل این موضوع هم کمک کنیم.

وزیر خارجه بیان کرد: بازگشت آوارگان سوری به منازل و شهرهای خودشان، کمک به صلح و ثبات و امنیت در سوریه از جمله موضوعاتی است که در دستورکار این نشست سه جانبه قرار دارد.

به گزارش فارس، هفتمین نشست سران روند آستانه قرار است فردا (سه‌شنبه) با حضور سران سه کشور ایران، روسیه و ترکیه در تهران برگزار شود. در همین راستا رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه برای شرکت در این نشست و انجام سفری دوجانبه عصر امروز به تهران می‌آید و ولادیمیر پوتین هم فردا قرار است به تهران سفر کند. از سوی دیگر خبرگزاری اسپوتنیک روسیه از سفر فردا (سه‌شنبه فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه به تهران خبر داد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت حسین امیرعبداللهیان دستگاه دیپلماسی فیصل المقداد ولادیمیر پوتین رجب طیب اردوغان نشست سه جانبه سران اخبار داغ خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت سران روند آستانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۱۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: در جلسه مشترک‌ معاونت با اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور اهمیت رفع ایرادات پروژه هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری کلان‌شهر شیراز، تسریع در روند تحویل اتوبوس‌های جدید از محل تسهیلات دولت و همچنین انعقاد تفاهم‌نامه های فی مابین طرفین مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز، هادی شه‌دوست شیرازی نیز در بیان جزئیات برگزاری این نشست مشترک اظهار کرد: همکاری‌های لازم در جهت تکمیل فازهای قبلی طرح سامانه سخت افزاری و نرم افزاری طرح مکانیزه ناوگان حمل و نقل مسافر درون شهری مطرح و مورد ارزیابی قرار گرفت و ارتقا سخت افزاری و اتمام شرح خدمات موضوع قرار داد پروژه BMS بررسی گردید.

وی در این نشست با اشاره به اهمیت نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی، تسریع در روند ورود اتوبوس‌های جدید که از طریق تعهدات دولت به کلان شهر شیراز اختصاص یافته است و در انتظار تعهدات خودروسازان قرار دارد را در جمع اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور خواستار شد.

در ادامه این نشست مصطفی کیانی رحیمی، عضو ناظر شورا در سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر در جریان این نشست به اهمیت افزایش و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در شهر شیراز تاکید و تصریح کرد: ناوگان حمل و نقل عمومی علاوه بر اینکه یک خدمت به شهروندان محسوب می‌شود و در ایجاد شغل و بهبود وضعیت اقتصادی خانوار شهری تأثیر بسزایی دارد. لذا با افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری به عنوان یک نهاد خدمت رسان در چرخه رونق افزایی بی‌نصیب نمی‌ماند از این رو همکاری و همراهی اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور در جهت سرعت بخشیدن به ورود اتوبوس‌های جدید بر اساس تعهدات دولت و ارتقا هوشمندسازی این ناوگان بسیار تأثیر گذار خواهد بود.

وی افزود: شهرداری و شورای شهر شیراز در حوزه حمل و نقل به جهت بهتر انجام‌دادن رسالت خود در راستای افزایش خدمات حمل‌ونقل عمومی، ترویج خدمات حمل و نقل و فرهنگ استفاده و بهره‌گیری از خدمات زیرساختی حمل و نقل عمومی، سیاست گذاری‌های کلان و بزرگی را برنامه‌ریزی کرده است که قطعاً با افزایش خدمات دولت به این ناوگان در سال جاری و البته حمایت اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور میسر می‌شود.

به گزارش ایمنا، پیگیری و به اتمام رساندن قرارداد فی مابین شهرداری شیراز و اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور در راستای هوشمند سازی و تعیین تکلیف ناوگان حمل و نقل عمومی از اهداف این نشست مشترک به شمار می‌رفت.

کد خبر 747913

دیگر خبرها

  • اعزام «ناوگان آزادی ۲» به نوار غزه به دلیل تاخیر در روند کار به تعویق افتاد
  • دیدار وزرای دفاع کشورهای عضو شانگهای در آستانه
  • از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری
  • بازداشت بیش از هزار پناهجوی اغلب افغان و پاکستانی در ترکیه
  • رئیس‌جمهور مصر به ترکیه سفر می‌کند
  • پاری‌سن‌ژرمن برد و در آستانه قهرمانی قرار گرفت
  • وزیر ورزش: هر فدراسیون باید اساسنامه تخصصی خود را داشته باشد/ ۱۲۰۰ میلیارد برای بازسازی آزادی
  • افزایش تعاملات دوجانبه کابل و آستانه
  • سرمربی علیرضا جهانبخش در آستانه هدایت لیورپول؛ جانشین یورگن کلوپ کیست؟
  • نشست شورای اداری چرام با دستورکار یادواره شهدای این شهرستان