Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه گفت: با هدف تعمیق جایگاه قرآن، امسال برای نخستین بار مسابقات قرآن در این مرکز برگزار شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، حسن عبدلیان‌پور در مراسم اختتامیه هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم قوه قضائیه در شبستان امام خمینی(ره) حرم شاهچراغ(ع) گفت: برگزاری این مسابقات در کنار حرم شاهچراغ(ع) مایه افتخار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی استان فارس را خانه اهل بیت(ع) دانست و افزود: شیراز را به شعر و فرهنگ و ادبش می‌شناسند و فرهنگ غنی ایران اسلامی را می‌توان با اشعار و ابیات بزرگترین شاعران این دیار اعم از حافظ و سعدی شناخت.عبدلیان‌پور با ذکر این نکته که بوستان و گلستان لبریز از مفاهیم قرآنی است، گفت: وجه تسمیه حافظ، حافظ قرآنی بودن و انس با کلام‌الله مجید است و در این مسیر گزافه نیست اگر قرآن عزیز را نخ تسبیح و اتصال دهنده همه جریان‌های محلی و فرهنگی در طول تاریخ ایران اسلامی بدانیم و مردان و زنان فرهنگ‌ساز این مرز و بوم را دانش‌آموزان مکتب قرآن و اهل بیت(ع) قلمداد کنیم.رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه تصریح کرد: مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه برای اولین بار اقدام به برگزاری مسابقات قرآن کریم در چندین رشته در میان اعضای خود با حضور بیش از 500 شرکت‌کننده کرده است که منتخبان آن در این رویداد بزرگ قرآنی با سایر برگزیدگان خانواده قرآنی قوه قضائیه رقابت می‌کنند.وی با بیان اینکه لفظ وکیل در قرآن 24 مرتبه وارد شده که در 14 مورد آن وصف خداوند متعال قرار گرفته است، گفت: مسئله دیگری که موجبات شادی و سرور را فراهم می‌آورد و باید آن را به یکدیگر تبریک گوییم و در اشاعه و نشر آن اهتمام و جدیت بورزیم، ایام عید غدیر است. عیدی که در قرآن آن را به عنوان عید اکمال دین و اتمام نعمت دانسته‌اند و گره خوردن این ایام ابلاغ ولایت و امامت با مسابقات قرآن قوه قضائیه بسیار فرخنده است.عبدلیان‌پور، حضرت علی(ع) نماد عدالت و پرچمدار حق‌طلبی در طول تاریخ بشری توصیف کرد و افزود: همزمانی رقابت‌های قرآنی قوه قضائیه با ایام ولایت مولی‌الموحدین(ع) بر عظمت این رویداد می‌افزاید.رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه ادامه داد: امروز در حالی اختتامیه هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن را برگزار می‌کنیم که در دوران مدرنیست و عصر فتنه‌ها بیش از هر چیز دیگری نیاز به تمسک و چنگ زدن به حبل‌الله متین و قرآن کریم احساس می‌شود و شاید آخرین نسخه نجات‌دهنده در مقابل مسائل بزرگ روزگار پناه آوردن به کتاب خدا و عترت به عنوان قرآن صامت و قرآن ناطق است.وی در پایان گفت: برگزاری چنین مسابقاتی با هدف تعمیق جایگاه قرآن به عنوان مهم‌ترین نقشه راه در خانواده‌های ایرانی به خصوص خانواده بزرگ قوه قضائیه روشن نگه دارنده راه جامعه‌ای است که بیش از پیش به آموزه‌های قرآن نیاز دارد.عبدلیان پور در پایان با تشکر از رییس دستگاه قضا به پاس حمایت های بی دریغ از مباحث فرهنگی به ویژه موضوعات قرآنی  اظهار داشت: این حمایت ها موجب دلگرمی است تا با انگیزه و انرژی بیشتری قدم برداشته و وظیفه خود را در قبال قرآن انجام دهیم. 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: قرآن قضائیه کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه مسابقات قرآن عبدلیان پور مرکز وکلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۱۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی اعظم السادات برغمدی اظهار کرد: همه دختران ۱۴ تا ۲۴ سال استان می‌توانند در این طرح شرکت کنند و از آموزش‌های ویژه بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: ثبت نام از دختران تا پایان اردیبهشت ماه جاری ادامه دارد و علاقه مندان می‌توانند برای ثبت نام به تارنمای طرح ملی قرآنی حفظ نور https://beitnarjes.ir/Article/Single/۴۸ مراجعه کنند.

مدیر طرح ملی حفظ قرآن کریم کشور ادامه داد: تربیت نسل جوان، تربیت نسل قرآنی مهدوی، تحقق خواسته رهبری در خصوص تربیت حافظ قرآنی و انتقال فرهنگ قرآنی با خانواده‌ها از جمله اهداف این طرح است.

برغمدی افزود: این طرح فرصت بی نظیری پیش روی دختران علاقه‌مند در استان آذربایجان شرقی قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در دوره‌های گذشته بانوان علاقمند تبریزی به صورت مجازی از برنامه‌های آموزشی حفظ قرآن کریم بهره‌مند شدند.

چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" ویژه بانوان سراسر کشور در سال ۱۴۰۳ با شعار «حافظ قرآنی، مکتب سلیمانی» با هدف زنده نگه داشتن یاد و نام این شهید بزرگوار برگزار می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره تربیت معلم تدبر سوره‌ای قرآن در مشهد
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • یکی از روش‌های نوین در پیشگیری، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی عمومی است
  • ابهامات مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • ابهامات بر سر مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • رئیس قوه قضائیه : به افکار عمومی بی‌توجه نیستیم، اما تابع فضاسازی ها تصمیم قضایی نمی‌گیریم
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی