Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرآنلاین، صبح امروز جمعی از وزرا، معاونان، مسئولان، استانداران دولت‌های یازدهم و دوازدهم و برخی از فعالان و چهره‌های سیاسی و رسانه‌ای به مناسبت عید سعید غدیر خم با حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حسن روحانی دیدار کردند.

در این دیدار که در دفتر جدید دکتر روحانی برگزار شد، رئیس‌جمهور سابق کشورمان با تبریک عید غدیر خم گفت: پیامبر اکرم (ص) ولایت امیرالمومنین (ع) را در مکه و مدینه اعلام نکردند، بلکه به خاطر روشن شدن اهمیت این واقعه در راه مکه به مدینه در محل غدیر خم توقف کردند تا آنان که پیش افتاده بودند برگردند و آنان که عقب افتاده بودند، برسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آنجا دست امام علی (ع) را بلند کردند و فرمودند: «من کنت مولاه فهذا علی مولاه».

دکتر روحانی افزود: پیامبر اکرم (ص) فرمودند آنان که در این جمع بودند مانند سفیرانی هستند که باید این پیام را ابلاغ کنند. بنابراین ارسال پیام غدیر فریضه‌ای عام برای همه مسلمانان است.

او با اشاره به فلسفه غدیر خم و توصیه پیامبر اکرم (ص) مبنی بر ابلاغ پیام ولایت امیرالمومنین (ع) توسط مسلمانان، گفت: بیان و تبلیغ واقعیت، وظیفه‌ای بر دوش همه ماست. واقعیت انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جنگ ظالمانه اقتصادی علیه ملت ایران نباید بر مردم پوشیده بماند و همه وظیفه داریم در هر زمان و مکانی این واقعیت‌ها را بیان کنیم.

رئیس‌جمهور پیشین کشورمان تاکید کرد: باید همه واقعیت‌ها را به مردم بیان کنیم چون در غیر اینصورت تاریخ تحریف می‌شود. واقعیت‌ها باید به اطلاع آنان که غائب بودند و واقعیات برایشان پوشیده مانده هم برسد.

دکتر روحانی افزود: پس از انقلاب کشور با مشکلات زیادی روبرو شده و از همه این مشکلات توانسته به نحوی عبور کند. پس از جنگ تحمیلی و ترور، معضل بزرگی به نام تحریم برای مردم ایجاد شده و تاکنون با همه آسیب‌ها و مشکلات توانسته‌ایم از این مراحل گذر کنیم. خروج ترامپ از برجام و بازگشت تحریم‌ها نیز از این دست مسائل بوده که قطعا این مساله و رفع مجدد تحریم‌ها قابل حل بود و ای کاش دچار ۹/۱۱ (۱۱ آذر ۹۹) و مصوبه هسته‌ای مجلس نمی‌شدیم تا می‌توانستیم در اسفند ۱۳۹۹ تحریم‌ها را پایان دهیم.

او با مقایسه شرایط تحویل دولت‌های یازدهم و سیزدهم گفت: زمانی که در مردادماه ۱۳۹۲ دولت را تحویل گرفتیم چند صد میلیون دلار اسکناس در بانک مرکزی بود. اما در زمان تحویل دولت در مردادماه ۱۴۰۰ به دولت سیزدهم، چند میلیارد دلار اسکناس در بانک مرکزی موجود بود.

دکتر روحانی در پاسخ به سؤال یکی از حاضران درباره کسری بودجه سال ۱۴۰۰ و بازپرداخت بدهی دولت قبل توسط این دولت گفت: دولت دوازدهم لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ را با سقف ۸۰۰ هزار میلیارد تومانی ارائه داد اما مجلس یازدهم سقف این بودجه را به حدود ۱۲۰۰ هزار میلیارد تومان رساند. بنابراین ۴۰۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه، همان رقم افزایش یافته توسط مجلس است.

رئیس‌جمهور سابق ایران افزود: با کاهش درآمدهای نفتی پس از تحریم‌های ظالمانه آمریکا، دولت طبق مجوز مجلس برای رفع کسری بودجه، اقدام به فروش اوراق قرضه کرد. همانطور که ما بدهی دولت قبل را پرداختیم و دولت بعدی هم باید بدهی فروش اوراق قرضه توسط این دولت را بپردازد.

دکتر روحانی ابراز امیدواری کرد که مذاکرات احیای برجام در این دولت به نتیجه برسد و تاکید کرد: ما دشمنان زیادی در

جهان و منطقه داریم، اختلاف و شکاف در داخل به نفع هیچ کس نیست. همه ما باید به دولت کمک کنیم چنانکه قبلا هم برای همکاری با دولت برای رفع مشکلات مردم اعلام آمادگی کرده‌ایم.

منبع: خبر آنلاین لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر حسن روحانی اخبار سیاسی اخبار مرتبط عید دیدنی روحانی با ظریف، آذری جهرمی، همتی و ... + عکس ۱۴۰۱/۴/۲۷ امضای دفتر یادبود «شینزو آبه» توسط حسن روحانی + عکس ۱۴۰۱/۴/۲۳ تشریح جزئیات دستگیری پسر میرسلیم به اتهام همکاری با منافقین ۱۴۰۱/۴/۲۷ تابعیت ایرانی پس از آزمایش ژنتیک + فیلم ۱۴۰۱/۴/۲۷ در سایت سنجش مشخص است دختر بنده پزشکی قبول شده نه دامپزشکی / دلیل تخریب ها چیست؟ ۱۴۰۱/۴/۲۷ گنجینه استثنایی که درمان بیماری های امروز است ۱۴۰۱/۴/۲۷ آخرین ویدیو ها تابعیت ایرانی پس از آزمایش ژنتیک + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۲۷ ۲۱:۴۸ تشبیه عجیب رضا جاودانی از پیکه و شکیرا در تلویزیون + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۲۷ ۲۰:۵۵ تصادف شدید موتورسوار در هوای بارانی + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۲۷ ۲۰:۲۶ موتوسواری مفتی سرشناس سعودی با لباس غیرمتعارف جنجال آفرید + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۲۷ ۱۹:۲۸ هشدار درباره سرقت اطلاعات بانکی سهامداران عدالت ۱۴۰۱/۰۴/۲۷ ۱۹:۰۴ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال صرافی والکس خرید ارز دیجیتال خرید تتر نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۲۱:۵۴ روحانی: ای کاش دچار ۱۱ آذر ۹۹ نمی‌شدیم تا می‌توانستیم در اسفند ۹۹ تحریم ها را پایان دهیم ۲۱:۵۲ قبل از رنگ، موها را بشوریم یا نه؟ ۲۱:۵۱ تشریح جزئیات دستگیری پسر میرسلیم به اتهام همکاری با منافقین ۲۱:۴۸ تابعیت ایرانی پس از آزمایش ژنتیک + فیلم ۲۱:۳۹ چطور باید رمز اپل آیدی خود را تغییر دهیم؟ ۲۱:۲۸ اولین برنامه اسکوچیچ در تهران/ یک تیم قید بازی با ایران را زد! ۲۱:۲۵ سنگ کلیه در تابستان و آنچه باید در مورد آن بدانید ۲۱:۱۸ رفیعی: اختلاف نظر در تیم ملی مرتفع شده است ۲۱:۱۶ ۵ پیشنهاد تند و تیز برای آشپزی ایرانی ۲۱:۰۷ وقتی گیاهان شوکه می‌شوند چه کنیم؟ ۲۱:۰۱ مجوز سفر پرسپولیس به ترکیه صادر شد ۲۱:۰۰ مشکلات احتمالی ازدواج درونگرا‌ها با برونگرا‌ها ۲۰:۵۶ فوت کوزه گری درست کردن سبزی خورش قورمه سبزی ۲۰:۵۵ تشبیه عجیب رضا جاودانی از پیکه و شکیرا در تلویزیون + فیلم ۲۰:۵۲ استوری سردار آزمون در واکنش به شایعه اختلاف در تیم‌ ملی ۲۰:۳۹ ادعای عجیب درباره آینده کریستیانو رونالدو ۲۰:۳۵ پُر خرج ترین سریال های تاریخ کدامند؟ ۲۰:۰۸ تصاویر جدید از برآمدگی ایجاد شده در گنبد مسجد امام ۱۹:۵۹ فواید باور نکردنی انجیر تازه و انجیر خشک ۱۹:۴۵ بهترین روش های برای درمان بهانه گیری کودک ۱۹:۴۱ صحبت های جنجالی مهدی طارمی به پرتغال هم رسید ۱۹:۳۷ مهریه دختران دوره قاجار چقدر بود؟ ۱۹:۳۲ یک حرکت ساده برای بالا بردن کیفیت زندگی ۱۹:۲۸ موتوسواری مفتی سرشناس سعودی با لباس غیرمتعارف جنجال آفرید + فیلم ۱۹:۲۴ عید دیدنی روحانی با ظریف، آذری جهرمی، همتی و ... + عکس ۱۹:۰۹ در سایت سنجش مشخص است دختر بنده پزشکی قبول شده نه دامپزشکی / دلیل تخریب ها چیست؟ ۱۹:۰۴ هشدار درباره سرقت اطلاعات بانکی سهامداران عدالت ۱۹:۰۲ وقتی امواج دریا به بالای ساختمان های دو طبقه می رسد + فیلم ۱۸:۳۹ کرملین: ایران و روسیه دلار را کنار می گذارند ۱۸:۳۳ بدن انسان تحمل چه میزان گرما را دارد؟ ۱۸:۲۵ بیت کوین چه زمانی ۱۰۰ هزار دلاری می شود؟ ۱۸:۱۵ یک هسته و این همه خاصیت؟ ۱۸:۰۵ آیا پروتئین عضله می سازد؟ ۱۸:۰۰ قیمت یخچال فریزر بوش چند؟ (جدول) ۱۷:۵۹ چند راز کوچک که تنها باید افراد ۵۰ ساله بدانند ۱۷:۵۲ صحبت های جالب قهرمان کوچک عصر جدید + فیلم ۱۷:۵۱ معجزه آب برنج برای پوست ۱۷:۴۷ چگونه در واتساپ گیف بسازیم؟ ۱۷:۴۰ کدام داور قهرمان عصر جدید را درست حدس زده بود؟ + فیلم ۱۷:۱۹ جایزه ملّی روابط عمومی خلاق به ذوب آهن اصفهان رسید ۱۷:۱۰ خندوانه شاید به تاریخ بپیوندد! ۱۷:۰۵ ۲ ایرانی در جمع بهترین‌ مدافعان فوتبال آسیا ۱۶:۵۹ موبایل را می توان در یخچال گذاشت؟ + چند راه علمی برای خنک کردن گوشی ۱۶:۵۶ این نوشیدنی ها گرما را ضربه فنی می کند ۱۶:۵۵ دهک درآمدی خانوارمان را چطور تشخیص دهیم؟ ۱۶:۵۳ ترس خنده دار گاو غول پیکر از گربه + فیلم ۱۶:۴۷ تبریک ویژه باشگاه پورتو به مناسبت ۳۰ سالگی طارمی ۱۶:۳۷ بازیگرانی که اسرارآمیزترین ویژگی‌ فیزیکی را دارند + عکس ۱۶:۲۶ واکنش علی دایی به ویدئوی منتشره از دیدارش با وزیر ورزش! ۱۶:۱۵ صحنه خنده دار در جریان پیاده روی فردوسی پور و طارمی + فیلم اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: حسن روحانی اخبار سیاسی دکتر روحانی ۱۴۰۱ ۴ ۲۷ تحریم ها غدیر خم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۲۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم‌هایی علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، همچنین قطعنامه پارلمان اروپا و طرح ادعاهایی علیه کشورمان را به شدت محکوم و از همراهی معدود کشورهایی در اروپا از رویکرد ظالمانه دولت آمریکا انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است

کنعانی افزود: ظرفیت‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران متناسب با نیاز آن در تامین امنیت و منافع ملی، حفاظت از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و دفاع مشروع و بازدارنده در مقابل هرگونه تهدید و تجاوز خارجی است و جمهوری اسلامی ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و مبارزه با تروریسم بین‌المللی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: توسل به ابزار تحریم علیه ظرفیت‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران نه تنها خللی در عزم و اراده دولت و مردم ایران در افزایش اقتدار ملی با هدف دفاع مشروع و قاطع از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و امنیت و منافع ملی ایران ایجاد نمی‌کند، بلکه برخلاف میل تحریم کنندگان، تحریم‌ها را به فرصتی برای خودکفایی و خوداتکایی در تقویت و توسعه ظرفیت دفاعی و نظامی ایران تبدیل کرده است.

کنعانی از رویکرد دوگانه پارلمان اروپا در موضوع حمله رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق و دفاع مشروع ایران شدیدا انتقاد کرد و گفت: جای تأسف است که پارلمان اروپا در قطعنامه‌ خود نسبت به اقدام متجاوزانه و ناقض قوانین و حقوق بین‌الملل رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک ایران و شهادت مستشاران رسمی ضدتروریست ایرانی، صرفا به ابراز تأسف بسنده کرده است، اما اقدام مشروع ایران علیه رژیم یاد شده در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع را شدیدا محکوم می‌کند!

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: چرا پارلمان اروپا از پرداختن به منشأ و عامل اصلی بروز تنش و ناامنی در منطقه که ریشه در اشغالگری و رویکرد جنایتکارانه رژیم صهیونیستی اسرائیل در کشتار مردم فلسطین و نیز نقض مکرر قوانین و حقوق بین‌الملل توسط این رژیم جعلی دارد، طفره می‌رود و در مقابل همسو با سیاست آمریکا از رژیمی حمایت می‌کند که اصل و اساس ناامنی و تنش در منطقه در طول هشت دهه متمادی است!

کنعانی همچنین با روشن و شفاف توصیف کردن سیاست و مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران اوکراین و با رد مجدد ادعاهای مربوط به استفاده از تسلیحات ایران در جنگ اوکراین تاکید کرد: اگر آمریکا و اروپا عزم صادقانه‌ای داشته باشند، جنگ در اوکراین و جنگ علیه غزه در سریعترین زمان ممکن خاتمه خواهد یافت، اما آمریکا و برخی کشورهای اروپایی اصرار دارند که در مسیر غلط تاریخ حرکت کنند و به‌ جای کمک به توقف جنگ، بر آتش آن بیفزایند و وقت خود را مصروف اتهام زنی به دیگران کنند.

وی تاکید کرد: بسیاری از ملت‌ها و دولت‌ها به خصوص در منطقه غرب آسیا دیگر هیچ امید و اعتقادی به نقش آمریکا و متحدان اروپایی آن در کمک به برقراری ثبات و امنیت در منطقه ندارند.

کنعانی افزود: این دولت و مردم ایران هستند که باید از آمریکا و اروپا به دلیل نقض توافق هسته‌ای و ایفای نقش مخرب در ثبات و امنیت پایدار در منطقه سؤال و طلبکاری کنند، نه اینکه این دولت‌های ناقض عهد و پیمان، خود را جای طلبکار و مدعی نشانده و به گستاخی بر فهرست تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران بیفزایند.

وی ادامه داد: اگر رشادت و جانفشانی سپاه پاسداران و مستشاران شهید ضد تروریست سپاه در منطقه نبود، تروریسم داعشی تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ کرده بود و امنیت منطقه و جهان را بیش از پیش تهدید می‌کرد، حال چگونه پارلمان اروپا وقیحانه خواستار گنجاندن تنها نیروی واقعی ضدتروریسم جهان در فهرست تروریسم می‌شود؛ مگر اینکه تصور کنیم گروه‌های تروریستی در راستای اهداف و منافع نامشروع آمریکا و معدود دولت‌های اروپایی و رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا عمل می‌کنند!

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان بار دیگر تاکید کرد تکرار رویکردهای غیرقانونی و اشتباه توسل به ابزار تحریم و فشار از سوی آمریکا و تبعیت برخی دول اروپایی از واشنگتن، هیچ حق و مشروعیتی برای ادعاهای آنها از منظر حقوقی و بین‌المللی ایجاد نمی‌کند و آنها باید زمانی پاسخگوی این ادعاها و اقدامات ظالمانه خود علیه دولت و مردم ایران باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228562 برچسب‌ها تحریم ایران

دیگر خبرها

  • پالایشگاه‌های فراسرزمینی، استراتژی مهم دولت سیزدهم در افزایش صادرات نفت
  • نگاهی به تمام جنجال‌های کریمی قدوسی | گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است | در دکترین ما سلاح هسته‌ای وجود ندارد
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا
  • کنعانی: تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود
  • تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!