Web Analytics Made Easy - Statcounter

لندن – ایرنا –گرمای بی‌سابقه هوا در انگلیس، باعث بروز نقص فنی در باند فرودگاه لوتن و زمین‌گیر شدن ده‌ها پرواز و سرگردانی صدها مسافر شد.

به گزارش ایران اکونومیست، در بیانیه فرودگاه لوتن که یک نسخه آن در توئیتر منتشر شد امده است: به دنبال دمای بالای هوا، یک نقص سطحی در باند فرودگاه شناسایی شد. مهندسان بلافاصله به محل فراخوانده شدند و در حال حاضر کار تعمیر برای از سرگیری فعالیت‌ها فرودگاه در حال انجام است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آخرین پرواز از این فرودگاه در ساعت ۱۵ و ۷ دقیقه انجام شد. لوتون که ۴۵ کیلومتر از مرکز لندن فاصله دارد، دارای یک باند پرواز است و سالانه ۵ میلیون مسافر از طریق این گذرگاه هوایی جابه‌جا می‌شوند. 

هم زمان برخی گزارش‌ها حاکیست که نیروی هوایی انگلیس نیز پروازهای داخلی و خارجی خود را از بزرگترین پایگاه هوایی این کشور (برایز نورتون) به دلیل ذوب شدن باند فرودگاه متوقف کرده است.

این درحالیست که با افزایش بی‌سابقه گرمای هوا در انگلیس، آژانس امنیت بهداشت این کشور وضعیت اضطراری ملی و اداره هواشناسی نیز برای نخستین بار هشدار قرمز صادر کرده است. پیش‌بینی می‌شود که دمای هوا فردا (سه‌شنبه) به ۴۱ درجه سانتی‌گراد برسد.

وضعیت اضطراری بدین معناست که شرایط آنقدر حاد است که «ممکن است افراد سالم و آسیب پذیر دچار بیماری و یا تلف شوند». اعلام هشدار قرمز همچنین این معنا را می‌دهد که اختلالات گسترده‌ای در خدمات بهداشتی، مدارس و حتی نیروگاه‌های هسته‌ای ایجاد خواهد شد.

این در حالیست که سازمان هواشناس برای سایر مناطق انگلیس، ولز و جنوب اسکاتلند هم هشدار نارنجی صادر کرده که به معنای افزایش خطر مرگ برای عموم مردم است.

دولت انگلیس تاکنون سه جلسه اضطراری تشکیل داده و به مردم توصیه کرده است که از انجام سفرهای غیرضروری طی امروز و فردا خودداری کنند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: انگلیس ، لندن ، سازمان هواشناسی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: انگلیس لندن سازمان هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۲۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار وضعیت اضطراری در پی فوران آتشفشانی در اندونزی

به گزارش قدس آنلاین، آتشفشان روانگ اندونزی در نزدیکی جزیره سولاوسی در ۳۰ آوریل (۱۱ اردیبهشت) فوران کرد، خاکستر و گدازه محیط اطراف این آتشفشان را پوشاند، این دومین فوران پس از فورانی که در اوایل آوریل که به تخلیه صدها نفر و بسته شدن فرودگاه منجر شد، به شمار می آید.

مرکز آتشفشان‌شناسی و کاهش خطرات زمین‌شناسی این کشور پس از فوران صبحگاهی سطح هشدار را به بالاترین سطح افزایش داد و از ساکنان منطقه خواست که به آتشفشان نزدیک نشوند.

مقامات هفته گذشته سطح وضعیت اضطراری را کاهش داده بودند اما امروز سطح هشدار افزایش یافت.

جزیره روانگ در استان سولاوسی شمالی محل زندگی بیش از ۸۰۰ نفر است که بیشتر آنها پس از فوران در اوایل آوریل خانه‌های خود را تخلیه کردند. هنوز مشخص نیست که چه تعداد دیگر در ۳۰ آوریل از محل تخلیه شدند.

آژانس کاهش بلایای اندونزی به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

فیلمی که امروز (سه‌شنبه/ ۳۰ آوریل) در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده بود، گدازه‌ای را نشان می‌داد که به پایین آتشفشان در ۱۰۰ کیلومتری مرکز استان مانادو می‌ریزد.

مقامات حمل و نقل فرودگاه مانادو را پس از فوران آتشفشان در اوایل آوریل به طور موقت بستند، در حالی که ریزش سنگ‌ها و خاکستر به خانه‌ها آسیب رساند و بیمارستان مجاور را مجبور به تخلیه کرد.

اندونزی در منطقه‌ای موسوم به «حلقه آتش» در اقیانوس آرام قرار دارد؛ منطقه‌ای با فعالیت لرزه ای بالا که در آن صفحات تکتونیکی متعددی به هم می‌رسند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پروازهای هواپیمایی کیش
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • هشدار وضعیت اضطراری در پی فوران آتشفشانی در اندونزی
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • تمساح سرگردان در فرودگاه/ عکس
  • گرمای شدید و اعلام وضع اضطراری در جنوب آسیا
  • موج گرمای کم‌سابقه در آسیا و تعطیلی مدارس
  • علت فرود اضطراری پرواز استانبول-تهران در ارومیه
  • دلیل فرود اضطراری پرواز استانبول تهران چه بود؟