Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا مدعی شد ایران بایستی با توافق پیشنهاد شده موافقت کند.

 

جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در مصاحبه با شبکه «ام اس ان بی سی» مدعی شد: ایران باید با توفق مطرح شده، موافقت کند؛ اما تمایلی در خصوص انجام این کار را از خود نشان نداده است.

کربی همچنین گفت: در صورتی که ایران به اجرای توافق هسته‌ای باز نگردد، ما به فشار بر ایران ادامه خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشتر یک مقام ارشد اتحادیه اروپا روز جمعه در سخنانی مدعی شده بود مذاکرات توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ (برجام) در حال پایان است، اما مشخص نیست که آیا این مذاکرات به توافق بین تهران و قدرت‌های جهانی منجر شود یا خیر.

به گزارش رویترز، این مقام ادعا کرده بود: «ما در مذاکرات بسیار پیشرفت کرده‌ایم. ما یک دور مذاکرات به اصطلاح «نزدیکی» را در دوحه برگزار کردیم؛ که هیچ نتیجه‌ای نداشته و دلیل آن بسیار روشن است، زیرا ما درباره هر چیزی که روی میز بوده مذاکره کرده‌ایم.»

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۲۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الجزیره از پیشرفت در مذاکرات آتش‌بس غزه خبر داد

شبکه الجزیره به نقل از منابع آگاه گزارش داد که در مذاکرات آتش‌بس غزه پیشرفت حاصل شده و یک تیم فنی قطری در حال بررسی جزئیات توافق احتمالی با مصری‌ها هستند.

گفته شده هر دو گروه میانجی‌های کلیدی هستند و معمولاً وارد شدن تیم‌های فنی به مسیر مذاکرات نشان می‌دهد که توافق در حال حرکت به سمت جنبه عملیاتی آن است.

منابع همچنین تایید کردند که گروه‌های مصری و قطری در حال مشخص کردن جزئیات مراحل توافق هستند.

پیش از این و در ۲۹ آوریل، رسانه‌ها گزارش دادند که یک هیئت ارشد از جنبش حماس برای مذاکرات با هدف ایجاد آتش‌بس طولانی مدت در غزه راهی مصر شدند. در آن زمان گفته شد که این هیئت به رهبری «خلیل الحیه» نائب رئیس دفتر سیاسی حماس در نوار غزه پاسخ‌های حماس را به میانجی‌گران ارائه خواهد کرد. 

شبکه المیادین روز پنجشنبه اعلام کرد که به نسخه‌ای از آخرین طرح پیشنهادی برای آتش‌بس دسترسی پیدا کرده و بر اساس آن مطلع شده که این توافق در سه مرحله اجرا خواهد شد. مرحله اول آتش‌بس ۴۰ روزه و قابل تمدید است و طی آن نیرو‌های صهیونیست از مناطق پرجمعیت عقب‌نشینی کرده و به سمت مرز نزدیک خواهند شد. 

درباره نحوه آزادی اسرای صهیونیست نیز گفته شده که حماس حداقل ۳۳ اسیر مرد و زن را در مرحله اول آزاد خواهد کرد. در مقابل نیز رژیم صهیونیستی به ازای هر زندانی اسرائیلی بر اساس فهرست‌هایی که ارائه می‌شود، ۲۰ کودک و زن فلسطینی را آزاد خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • الجزیره از پیشرفت در مذاکرات آتش‌بس غزه خبر داد
  • پیشرفت‌ چشمگیر در روند مذاکرات مربوط به آتش بس در غزه
  • حماس با پیشنهاد مصر موافقت کرد
  • ادعای رسانه صهیونیست:حماس با پیشنهاد مصر موافقت کرد
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ ارزیابی صهیونیست‌ها از پاسخ منفی حماس به طرح پیشنهادی
  • عقب‌نشینی تل‌آویو از شروط خود در توافق پیشنهادی با مقاومت فلسطین
  • جزئیات توافق پیشنهادی سه مرحله‌ای میان تل‌آویو و مقاومت فلسطین
  • جزئیات منتشر شده در رسانه‌ها از طرح پیشنهادی رژیم صهیونیستی به حماس
  • جزئیات توافق پیشنهادی آتش‌بس میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی
  • گزارش المیادین از جزئیات توافق پیشنهادی آتش‌بس بین حماس و رژیم صهیونیستی