Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@10:31:09 GMT

غدیر نقطه عطف در موضوع امامت و ولایت است

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۲۲۲۴۲

غدیر نقطه عطف در موضوع امامت و ولایت است

به گزارش ایرنا، سعید غضنفری روز دوشنبه به مناسبت عید بزرگ غدیر خم اظهار داشت: همین عظمت و بزرگی است که عید سعید غدیر را عیدالله الاکبر و عید آل محمد(ص) گفته‌اند؛ روزی که رسول خدا در عظمت آن فرمودند: روز غدیرخم، برترین و بالاترین عیدهای امت من است.

وی ادامه داد: واقعه غدیر خم سرفصل کتب تفسیر و حدیث و کلام و فقه و تاریخ اسلام و شیعه است و  زنده نگهداشتن این رویداد و بیان و تفسیر این واقعه یکی از وظایف خطیر جامعه امروز برای نسل آینده و جوانان فردا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته غضنفری، بی توجهی به جایگاه غدیر در طول تاریخ درس‌های مهمی به ما می دهد، آسیب هایی که برای جلوگیری از تکرار آن نیاز به تبیین این آموزه‌ها به نسل جوان و یادآوری آن به مسئولان را مضاعف می‌کند.

وی افزود: با مروری به ماجرای غدیر خم می‌بینیم علاوه بر اینکه عده‌ای با امیرالمؤمنین(ع) بیعت نکردند، عده‌ای هم بودند که ابتدا به ظاهر بیعت کردند اما بیعت خود را شکستند. این منافقین همان‌هایی هستند که در طول تاریخ حضور داشتند و منفعت را به مصلحت ترجیح داده اند.

به گزارش ایرنا، غدیر از مهم‌ترین وقایع تاریخ اسلام است که در آن، پیامبر اسلام(ص) هنگام بازگشت از حجة الوداع در ۱۸ ذی‌الحجه سال دهم قمری در غدیر خم، حضرت علی(ع) را به عنوان جانشین خود معرفی فرمودند و حاضران در آن واقعه که بزرگان صحابه نیز در میان آنان حضور داشتند، با امام علی(ع) بیعت کردند.
 

برچسب‌ها بهشت زهرا شهرستان ری عید سعید غدیرخم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بهشت زهرا شهرستان ری عید سعید غدیرخم بهشت زهرا شهرستان ری عید سعید غدیرخم غدیر خم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۲۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازهم سرعت غیر مجاز حادثه آفرید/ فوت جوان ۱۷ ساله قمی در بلوار غدیر

حوالی ساعت ۱و ۳۰ دقیقه بامداد روز جمعه هفتم اردیبهشت ماه در بلوار غدیر محدوده دانشگاه قم در اثر برخورد یکدستگاه سواری پژو پارس با یک جوان  حدودا ۱۷ ساله، یکی دیگر از خانواده‌های شهرمان داغدار شد.

در بررسی اولیه، سرعت بالای سواری پژو موجب بروز این حادثه تلخ بوده است. علت دقیق حادثه پس بررسی‌های تکمیلی توسط پلیس به مراجع قضایی اعلام می‌گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی
  • سپاه از حریم ولایت و اسلام جانانه دفاع می‌کند
  • بازهم سرعت غیر مجاز حادثه آفرید/ فوت جوان ۱۷ ساله قمی در بلوار غدیر
  • نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود
  • ضرورت جریان شناسی تحریف تاریخ ایران
  • مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی» چه گفت؟!
  • نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود /یک مورخ باید شجاع باشد و از پروپاگاندای رسانه‌ای نترسد
  • علم الهدی: دشمنان اسلام چشم به ولایت معصوم دارند
  • اشراقی: ملاک اندیشه‌های امام، رهبر انقلاب هستند
  • علم الهدی: دشمنان اسلام از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند