Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبر جریان صدر با صدور بیانیه شدیداللحنی علیه نوری المالکی از وی خواست از سیاست کناره گیری کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق بیانیه شدیداللحنی را علیه نوری المالکی رئیس ائتلاف دولت قانون منتشر کرد.

مقتدی صدر در توئیتی نوشت: همانگونه که پدرم گفته بود مرگم موجب شادی و شعف اسرائیل و آمریکا می شود من نیز می گویم که مرگ من باعث خوشحالی اسرائیل، آمریکا، تروریست ها و مفسدان می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما عجیب اینجاست که این تهدید از سوی حزب الدعوه از وابستگان آل صدر و بزرگ آنها المالکی صادر می شود.

وی ادامه داد: بنابراین از اینجا خواستار خاموش کردن این فتنه از طریق محکومیت مشترک توسط فراکسیون های هم پیمان او از یک طرف و بزرگان عیشره اش از سوی دیگر هستم.

مقتدی صدر افزود: این محکومیت به متهم کردن من به مزدوری برای اسرائیل یا قتل عراقی ها محدود نمی شود این در حالی است که من از ریختن خون عراقی ها از جمله المالکی در برخورد پیشینی که او در آن امر و نهی می کرد، جلوگیری کردم. بله فقط این نیست، بلکه مهمتر از آن تعرض وی به نیروهای امنیتی عراق و متهم کردن حشدشعبی به ترس و تحریک به فتنه و جنگ شیعی-شیعی است و گفته شده که در فایل های مورد انتشار بعدی حتی به مراجع هم تعدی خواهد کرد و خدا عالم است.

در ادامه این توئیت طولانی آمده است: با این وجود من در مقابل خداوند و مردم از هرگونه تعدی به وی یا هرگونه بکارگیری خشونت علیه وی تبری می جویم. احتمال دارد که طرف سومی برای فتنه انگیزی دخالت کند و من تا روز قیامت از آن اعلام برائت می کنم.

قابل ذکر است که در روزهای اخیر و به ویژه از سوی رسانه‌های سعودی، فایل‌های صوتی منتسب به نوری المالکی رئیس ائتلاف دولت قانون علیه «مقتدی صدر» رئیس جریان صدر پخش شد که المالکی با قاطعیت آن را تکذیب و هدف از انتشار این گونه فایل‌ها را در این برهه حساس از تاریخ عراق، فتنه انگیزی توصیف کرد.

«نوری المالکی» رئیس ائتلاف دولت قانون فایل صوتی منتسب به او علیه «مقتدی صدر» رئیس جریان صدر عراق را که اخیراً در شبکه‌های اجتماعی منشتر شده است، تکذیب کرد و درباره سناریوسازی و جعل واقعیت‌ها و استفاده از فناوری‌های مدرن برای این هدف به همه حاضران در فرآیند سیاسی عراق هشدار داد.

نوری المالکی در صفحه شخصی خود در توئیتر با اشاره به این موضوع نوشت: اظهارات منتسب به خود را در شبکه‌های اجتماعی درباره اهانت به جناب مقتدی صدر تکذیب و تأکید می‌کنم که همچنان به روابط حسنه با برادران در جریان صدر و سایر شرکای سیاسی تمایل دارم و امیدوارم چنین ویدئوهایی را تصدیق نکنند، چرا که این اقدامات برای فتنه انگیزی و ایجاد شکاف و اختلاف انجام می‌شود.

دفتر نوری المالکی رئیس ائتلاف دولت قانون نیز با صدور بیانیه‌ای فایل صوتی منتسب به المالکی را که در آن به مقتدی صدر اهانت می‌شود، تکذیب کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مقتدی صدر نوری مالکی اسرائیل رئیس ائتلاف دولت قانون نوری المالکی جریان صدر مقتدی صدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۲۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: این موج بیداری که امروز در دانشگاه‌های آمریکا شاهد آن هستیم، ارمغان خیزش افکار عمومی ضد جنایت‌های صهیونیسم است. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور بیانیه‌ای در حمایت از خیزش دانشجویان بیدار دانشگاه‌های آمریکا و اروپا، تاکید کرد: جوشش جوانان نشانگر این است که دوران تحریف تاریخ و وارنه نشان دادن حقیقت توسط صهیونیسم با ابزار رسانه و سلطه‌گری به پایان رسیده و این موج بیداری که امروز در دانشگاه‌های آمریکا شاهد آن هستیم، ارمغان خیزش افکار عمومی ضد جنایت‌های صهیونیسم است.

متن بیانیه به شرح ذیل است:

تجمع دانشجویان امیرکبیر در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی

بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحیمِ

علائم زیادی وجود دارد که نظم کنونی جهان دارد تغییر پیدا می‌کند و نظم جدیدی بر جهان حاکم خواهد شد. رهبر معظم انقلاب در دیدار دانش آموزان(1401/08/11)

بیش از شش ماه از حملات وحشیانه، ناجوانمردانه و ضد انسانی رژیم اشغالگر قدس به غزه می‌گذرد. ده‌ها هزار انسان که عموم آنها کودکان، زنان و مردم بی دفاع بوده‌اند آماج حملات ویرانگر این رژیم جعلی قرار گرفته‌اند. همزمان با این جنایت‌ها موجی از اعتراض گسترده در جهان علیه متجاوزان و جنایتکاران صهیونسیت آغاز شد و تمام ابزارها و ظرفیت‌های نظام سلطه از جمله نهادهای حقوقی بین‌الملل و قدرت رسانه‌ای غرب، برای سرپوش گذاشتن بر این جنایت‌ها مورد استفاده قرار گرفت و علی‌رغم همه این تلاش‌ها، صهیونست‌ها و حامیان آنها در جنگ روایت نیز در برابر موج آزادی خواهی شکست خورده و افکار عمومی در جهان اکنون بیش از هر زمان علیه آن‌ها و نظام سلطه بیدار شده است.

دانشگاه و نهاد علم در تاریخ همواره آغازگر تحولات سیاسی و اجتماعی بوده و نفی استبداد و آزادی‌خواهی از ویژگی‌های عناصر علمی و دانشگاهی در تمامی ادوار تاریخ است که در این موضوع نیز شاهد انفجار و خروش وجدان‌های بیدار جوانان دانشجو علیه جنایت‌های ضد بشری و نسل‌کشی در غزّه بودیم که این جوشش جوانان نشانگر این است که دوران تحریف تاریخ و وارنه نشان دادن حقیقت توسط صهیونیسم با ابزار رسانه و سلطه‌گری به پایان رسیده و این موج بیداری که امروز در دانشگاه‌های آمریکا شاهد آن هستیم، ارمغان خیزش افکار عمومی ضد جنایت‌های صهیونیسم است.

از سوی دیگر فرهنگ رایج نظام‌های آموزش عالی در جهان؛ استقلال دانشگاه‌ها و نهادهای علمی در ساحت‌های گوناگون از جمله استقلال علمی و آزادی در بیان نظرات، دیدگاه‌ها و اندیشه‌ها بوده است و آزادی آکادمیک در نظام های آموزشی اصلی پذیرفته شده و مورد احترام است. اما در کشوری که خود را مدعی اول آزادی بیان در جهان می‌داند، شاهد هستیم که نقاب از صورت آنها کنار رفته و چهره حقیقی آزادی در غرب نمایان شده است و شدیدترین برخوردها و سرکوب‌ها علیه دانشجویان و اساتیدی که اعتراض مسالمت آمیز به نسل‌کشی و جنایت‌های رژیم جعلی صهیونیستی داشتند توسط نیروهای نظامی در داخل دانشگاه‌های آمریکا صورت گرفته است.

ضرورت دارد؛ کلیه تشکل‌های دانشگاهی و نهادهای علمی در ایران و جهان از این اعتراضات مسالمت‌آمیز که علیه نظام سلطه شکل گرفته است، حمایت کرده و تأکید می‌کند جنبش های دانشگاهی ضمن استمرار این تجمعات، اجازه ندهند نظام استکبار در پناه قانون‌های اجتماعی و نهادهای بین‌المللی خودساخته صدای وجدان‌های بیدار در جهان را خاموش کنند و فارغ از هر گرایش سیاسی، دینی و مذهبی به حمایت از این جنبش سراسری دانشگاهی بپردازند.

امید است در پرتو این بیداری وجدان‌های پاک، شاهد نابودی رژیم جنایتکار صهیونیست و رفع ظلم و زورگویی در جهان و حرکت در مسیر تعالیم الهی باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عملیات جدید مقاومت اسلامی لبنان علیه مواضع صهیونیست‌ها
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
  • نوری قزلجه: ریاست قالیباف از بیرون مجلس حمایت می‌شود /طرح‌های «صیانت» و «شفافیت» سفارش شده بودند /نگران رادیکال‌های مجلس آینده نیستم
  • سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کنیم
  • بیانیه تند تراکتور علیه تلویزیون؛ چرا در مورد حق پخش چیزی نمی‌گویید؟
  • بیانیه تند تراکتور علیه تلویزیون سهند تبریز
  • محکومیت شدید برخوردهای خشونت آمیز علیه اساتید و دانشجویان غربی
  • بیانیه حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی
  • بیانیه مقامت عراق درباره حمله به هدفی «حیاتی» در حیفا