Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-28@06:15:12 GMT

اردن، حریف بعدی ایران در بسکتبال کاپ آسیا

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۲۲۴۷۶

اردن، حریف بعدی ایران در بسکتبال کاپ آسیا

به گزارش ورزش سه، دومین دیدار مرحله حذفی بسکتبال کاپ آسیا در جاکارتای اندونزی میان تیم های دوم گروه A و سوم گروه B یعنی اردن و چین تایپه برگزار شد. تایپه ای ها که در سه بازی قبلی خود تنها موفق به شکست بحرین شده و در مقابل کره جنوبی و چین شکست خورده بودند، کار را بهتر آغاز کردند و از همان ابتدای مسابقه از شاگردان وسام الصوص 39 ساله پیشی گرفته و کوارتر نخست را 25 بر 23 به سود خود خاتمه دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روند در کوارتر دوم نیز ادامه پیدا کرد تا چین تایپه با ایجاد اختلافی 7 امتیازی به رختکن برود. 


اما کوارتر سوم وضعیت متفاوتی داشت و 16 امتیاز "دار تاکر" گارد آمریکایی الاصل اردن اختلاف را به حداقل رساند. تایپه ای ها که با پرتاب های پنالتی یینگ چون چن برتری خود را در سرتاسر کوارتر پایانی نیز حفظ کرده و آن را افزایش داده بودند، در یک دقیقه مانده به پایان بازی با 9 امتیاز اختلاف از حریف پیش بودند اما اردنی ها که در این مسابقه توپ های زیادی را از دست داده بودند، در اتفاقی کم نظیر توانستند در زمان باقی مانده 15 امتیاز را کسب کنند و با 2 پرتاب 3 امتیازی فردی ابراهیم کانادایی الاصل در 5 ثانیه پایانی که پرتاب آخری در آخرین لحظه وارد سبد شد، 97 بر 96 به پیروزی رسیده و به ماجراجویی چین تایپه پایان دهند.


تأثیر گذارترین بازیکن اردن در این مسابقه دار تاکر بود که 36 امتیاز و 9 ریباند را به ثبت رساند. البته نباید از عملکرد دیگر یار خارجی اردنی ها یعنی احمد الدویری متولد ترکیه نیز به سادگی عبور کرد که با 20 امتیاز و 15 ریباند اثرگذاری 37 را ثبت کرد. با این پیروزی، اردنی ها در مرحله یک چهارم نهایی حریف ایران شدند تا برای سومین بار در 5 دوره گذشته در این مرحله مقابل ملی پوشان بسکتبال کشورمان قرار بگیرند.

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: تیم ملی بسکتبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۲۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرقیزستان حریف افغانستان برای صعود به جام جهانی شد

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، صعود تیم ملی فوتسال ازبکستان به جمع چهار تیم نهایی جام ملت‌های ۲۰۲۴ فوتسال آسیا و استفاده از سهمیه صعود به جام جهانی که خودشان میزبان هستند باعث برگزاری دیدار‌های حذفی برای انتخاب تیم پنجم شد تا اینگونه شانسی مجدد به تیم‌های حذف شده در مرحله قبلی برای تلاش در مسیر رفتن به جام جهانی داده شود.   در نخستین بازی مرحله حذفی برای انتخاب تیم پنجم قاره آسیا، افعانستان امروز جمعه هفتم اردیبهشت ماه به مصاف عراق رفت که با پیروزی ۵ به ۳ به سود افغان‌ها همراه بود.   دیگر دیدار این مرحله هم بین تیم‌های ویتنام و قرقیزستان برگزار شد که به پیروزی ۳ به ۲ قرقیز‌ها انجامید؛ بنابراین تیم‌های افعانستان و قرقیزستان برای انتخاب پنجمین تیم قاره کهن به مصاف هم خواهند رفت.

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۸ اردیبهشت
  • تیم والیبال دانش آموزی ایران فینالیست شد
  • قهرمانی جهان: والیبال ایران فینالیست شد
  • راهپیمایی ضدصهیونیستی اردنی‌ها در پایتخت این کشور+فیلم
  • قرقیزستان حریف افعانستان برای صعود به جام جهانی
  • قرقیزستان حریف افغانستان برای صعود به جام جهانی شد
  • قرقیزستان حریف افغانستان برای کسب سهمیه جام جهانی شد
  • تیم بسکتبال شهرداری گرگان در اولین دیدار شکست خورد
  • سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا| شکست سنگین شهرداری گرگان در بیروت
  • فیلیپین، نخستین حریف نوجوانان دختر ایران در قهرمانی آسیا