Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرارو- حسین جابری انصاری سخنگوی اسبق وزارت خارجه و معاون محمد جواد ظریف به سخنان سید کمال خرازی درباره توانایی ایران برای ساخت بمب اتم، واکنش نشان داد.

به گزارش فرارو، جابری انصاری در توییتر نوشت: دکتر سید کمال خرازی، برخلاف برخی مسئولان ما مشتاق سخن گویی و جلوه نمایی نیست و از فضیلت کم گویی و گزیده گویی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اظهار نظر تازه ایشان درباره توانایی ساخت بمب اتمی، علی الاصول بازتاب دهنده سیاست ایران و در کلیت آن برآمده از بن بست موجود در روند مذاکرات هسته‌ای و تهدید‌های آمریکا به ویژه در سفر اخیر بایدن به منطقه مبنی بر رجوع به گزینه‌های جایگزین و جنگ، و پاسخی به این وضعیت است که با هدف بازدارندگی طرح شده است.

ادامه بن بست فعلی، از دید برخی از کانون‌های قدرت در ایران در میان مدت می‌تواند به دگرگونی در راهبرد هسته‌ای ایران بینجامد، یا این تغییر را به گزینه‌ای اجتناب ناپذیر برای ایران تبدیل کند. اگر چه برداشت اولیه از اظهارات دکتر خرازی تاکتیکی، و با هدف موازنه سازی در سطح گفتمان سیاسی است، اما نشانه‌های اولیه از یک راهبرد احتمالی جدید را نیز در خود دارد.

ابهام در تاکتیکی یا راهبردی بودن این اظهارات، یا هم تاکتیکی و هم راهبردی بودن آن هوشمندانه و در صورت مدیریت درست، در خدمت قدرت بازیگری بهینه ایران خواهد بود. طرف‌های مقابل باید بدانند گزینه‌های متنوع تنها فراروی آن‌ها نیست. بازی ایران نیز ایستا نیست و بر اساس شرائط دگرگون می‌شود.

گفتنی ست روز گذشته «کمال خرازی» رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در واکنش به تهدیدهای اسرائیل و همچنین سفر بایدن به منطقه به شبکه «الجزیره» گفت: «برکسی پوشیده نیست که ما توانایی فنی ساخت بمب هسته‌ای را داریم اما تصمیم به انجام چنین کاری نداریم. فقط در عرض چند روز غنی‌سازی اورانیوم را از ۲۰ درصد به ۶۰ درصد رساندیم و به راحتی می‌توانیم آن را تا ۹۰ درصد برسانیم.»

منبع: فرارو

کلیدواژه: کمال خرازی کمال خرازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۲۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریا در پی طلا ساختن از مس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، دیدار‌های هفته بیست و نهم لیگ دسته یک فوتبال باشگاه‌های کشور امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ با ۹ بازی در شهر‌های مختلف پیگیری می‌شود.

در یکی از دیدار‌های این هفته تیم دریای بابل از ساعت ۱۷ امروز در ورزشگاه شهدای سیمرغ کیاکلا میزبان مس شهر بابک است.

دریا که در هفته‌های گذشته با نتایج خوب، جمع امتیازات خود را توانست به ۲۲ برساند و در رده شانزدهم جدول قرار بگیرد امروز به مصاف مس می‌رود که با ۳۶ امتیاز در رده یازدهم جدول جای دارد.

بابلی‌ها عزم خود را جزم کرده اند تا در هفته‌های پایانی با کسب نتایج خوب، مقام در خور شانی برای خود دست و پا کنند.

برنامه هفته بیست و نهم لیگ یک فوتبال کشور
پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

دریا بابل - مس شهر بابک
۱۷:۰۰

سایپا - چادرملو اردکان
۱۷:۰۰

خوشه طلایی - آریو اسلامشهر
۱۷:۱۵

داماش گیلان - شهر راز شیراز
۱۷:۱۵

شهرداری آستارا - استقلال آبی پوش ملاثانی
۱۷:۱۵

مس کرمان - شاهین بندر عامری
۱۷:۴۵

فجر سپاسی - خیبر خرم آباد
۱۸:۰۰

نفت و گاز گچساران - مس سونگون
۱۸:۱۵

نفت مسجدسلیمان - پارس جنوبی جم
۱۸:۱۵

دیگر خبرها

  • به بهانه روز معلم + فیلم
  • وضعیت تلخ اقتصاد ایران در خاطره‌گویی فوتبالیست سابق در تلویزیون | فیلم
  • دریا در پی طلا ساختن از مس
  • اردبیل| پای کلاس درس معلمانی که عشق را تفسیر می‌کنند
  • دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم، راهبردی برای توسعه روابط ایران با همسایگان
  • رمزگشایی از مرگ نیکا!
  • رمزگشایی ناقص از یک ملاقات تاریخ ساز
  • امضای تفاهم‌نامه تکمیل زنجیره ارزش راهبردی بادام
  • رمزگشایی از دلیل ترک ایران توسط مدافع عراقی
  • کمال نامه ی مستان حیدری / امیرالمؤمنین در شعر خواجوی کرمانی