Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@14:28:12 GMT

رایزنی وزیران امور خارجه سوریه و ایران در دمشق

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۲۲۵۹۶

رایزنی وزیران امور خارجه سوریه و ایران در دمشق

در دیدار روز گذشته وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه، راه های گسترش همه جانبه روابط دو کشور، تحولات منطقه ای و موضوعات بین المللی مورد تبادل نظر و گفت‌وگو قرار گرفت.

 به گزارش ایسنا، در این ملاقات حسین امیر عبداللهیان تبادل هیئت‌های عالی‌رتبه میان دو کشور را نشانه ای از عمق راهبردی روابط جمهوری اسلامی ایران و سوریه عنوان و سفر اخیر آقای بشار اسد رییس جمهور سوریه به تهران را نقطه عطفی در این راستا توصیف کرد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به نقش بی بدیل سردار شهید قاسم سلیمانی در مبارزه با تروریسم در منطقه، به ویژه در عراق و سوریه و همچنین مجاهدت های آن شهید بزرگوار و سایر مدافعین حرم، تاکید کرد: در هم آمیختن خون شهیدان ایرانی و سوریه ای در مقابله با تروریسم و گروه های تکفیری، سرمایه بزرگی برای همدلی دو ملت به وجود آورده است که بایستی بنای مستحکمی از دوستی، بر پایه این سرمایه بزرگ ایجاد شود.

امیر عبداللهیان ظرفیت‌های دو کشور برای گسترش هر چه بیشتر مناسبات در بخش‌های سیاسی، اقتصادی، صنعتی و تجاری را یادآور شد و اظهار کرد :  توانمندی های فنی و مهندسی موجود در جمهوری اسلامی ایران می تواند در خدمت اجرای پروژه های مشترک بزرگ میان دو کشور قرار گیرد.

وزیر امور خارجه سوریه در این ملاقات، سفر وزیر امور خارجه کشورمان به دمشق را با توجه به تحولات مهم جاری در منطقه و جهان بسیار پر اهمیت ارزیابی کرد؛ سفری که پیوندهای عمیق میان دو کشور را تعمیق بیشتری خواهد بخشید.

 وی تاکید کرد: ما آماده گسترش هر چه بیشتر روابط خود با جمهوری اسلامی ایران در تمامی زمینه ها هستیم.

 فیصل  المقداد سفر رئیس جمهور سوریه به تهران را تاریخی و سرنوشت ساز توصیف کرد.

وزیر امور خارجه سوریه نیز با اشاره مجاهدت‌های سردار شهید قاسم سلیمانی اظهار کرد :  شهید سلیمانی خون خود را در راه مبارزه مقدس با تروریسم و نجات کشورهای منطقه از اشغال آمریکا اهدا کرد.

وی ضمن ابراز خرسندی از مواضع جمهوری اسلامی ایران در گفتگوهای چارچوب نشست آستانه سیاست های دولت جمهوری اسلامی ایران حکیمانه و دیپلماسی جاری کشورمان را هوشمندانه و بر اساس حکمت خواند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزیران امور خارجه سوریه و ایران امیر عبدالهیان جمهوری اسلامی ایران وزیر امور خارجه دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۲۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال تهران از پاسخ حماس به طرح سیاسی پایان جنگ علیه غزه

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، از پاسخ حماس به طرح سیاسی پایان جنگ علیه غزه استقبال کرد.

 به گزارش ایسنا، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بامداد روز سه شنبه در یک موضع گیری رسانه‌ای از پاسخ جنبش حماس به طرح سیاسی ارائه شده برای توقف ماشین نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه استقبال کرد و این هوشمندی سیاسی مقاومت را جلوه دیگری از قدرت میدانی آن توصیف کرد.

کنعانی افزود: جمهوری اسلامی ایران از طرح ارائه شده برای احقاق حقوق ملت فلسطین شامل توقف فوری و پایدار حملات و جنایات رژیم صهیونیستی، رفع محاصره ظالمانه علیه نوار غزه، آزادی زندانیان فلسطینی، خروج کامل و بی قید و شرط نیروهای اشغالگر اسرائیلی از نوار غزه و بازسازی خرابی‌های جنگ حمایت می‌کند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • بسیاری ازکشورهای جهان خواستار ارتباط با جمهوری اسلامی ایران هستند
  • وزیر امور خارجه: در مسیر تدوین یک نقشه راه برای بازگشت روابط ایران و مصر هستیم
  • دیدار وزیر خارجه و گروه دوستی پارلمانی ترکیه
  • گرامیداشت اربعین شهادت شهدای کنسولگری ایران در دمشق برگزار شد
  • تحولات غزه و روابط دوجانبه محور رایزنی وزیران خارجه ایران و عمان
  • محورهای رایزنی وزرای خارجه روسیه و عربستان
  • رایزنی گروسی و امیر عبداللهیان در تهران
  • استقبال تهران از پاسخ حماس به طرح سیاسی پایان جنگ علیه غزه
  • جزئیات مراسم چهلم شهدای حمله به کنسولگری ایران در دمشق
  • مراسم چهلم شهید زاهدی و یارانش فردا برگزار می‌شود