Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر این اساس، فیلم سینمایی «تی‌تی» به کارگردانی آیدا پناهنده با در اختیار داشتن ۳۶۱ سالن و نمایش در ۴هزار و ۵۷۱ سانس تا روز گذشته بیش از ۱۵۱ هزار قطعه بلیت فروخته و فروش کلی فیلم را به ۵ میلیارد و ۴۹۰ میلیون تومان رسانده است. «علف‌زار» به کارگردانی کاظم دانشی نیز این روزها فروش خوبی دارد و رقیبانش را جا گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فیلم که از سوم خرداد ماه روی پرده سینماهای سراسر کشور رفت تا روز گذشته بیش از ۳۶۱ هزار مخاطب داشته و ۱۲ میلیارد و ۵۶۱ میلیون تومان را به عنوان فروش کلی ثبت کرده است.
«زالاوا» فیلمی در ژانر اجتماعی و ترسناک به کارگردانی ارسلان امیری نیز اکران خود را از ۸ تیرماه آغاز کرد و تا دیروز بیش از ۲۴ هزار و ۵۰۰ قطعه بلیت فروخته و فروش کلی فیلم را به ۸۶۸ میلیون تومان رسانده است.
«پیتوک» به کارگردانی سیدمجید صالحی که از ۵ تیرماه اکران شده با در اختیار داشتن ۸۳ سالن و فروش ۲هزار و ۴۲۱ قطعه بلیت رقم ۸۹ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان را ثبت کرده است. «روز ششم» به کارگردانی حجت قاسم‌زاده اصل نیز که از اول تیرماه اکران شده با فروش ۱۷ هزار و ۸۸۴ قطعه بلیت، فروش خود را به ۶۰۰ میلیون تومان رسانده است.
فیلم سینمایی «بازیو» به کارگردانی امیرحسین قهرایی که از ۱۵ تیرماه اکران خود را آغاز کرده با در اختیار داشتن ۱۸۹ سالن تا روز گذشته نزدیک به ۴۶۰ میلیون تومان فروش داشته است. «طلاخون» نیز که از اول تیرماه اکران شده نزدیک به ۲۱ هزار و ۱۴۳ مخاطب داشته و ۷۲۷ میلیون تومان را تا روز گذشته ثبت کرده است.
فیلم سینمایی «پدر و دختر» به کارگردانی خسرو ملکان از ۲۲ تیرماه روی پرده سینماها رفته و در یک هفته گذشته با در اختیار داشتن پنج سالن و طی ۱۱ سانس فقط ۵۵ بلیت فروخته که فروشی معادل ۲ میلیون و ۲۸۷ هزار تومان را برایش به همراه داشته است.
«بی‌صدا حلزون» به کارگردانی بهرنگ دزفولی‌زاده که از ۲۵ خردادماه به اکران درآمده نیز در یک ماه اخیر فروش ۵۶۰ میلیون تومانی را در حالی بدست آورده که نزدیک به ۱۶ هزار و ۶۵۲ بلیت فروخته و ۱۷۹ سالن در اختیار داشته است.
همچنین فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی» که اکران خود را همزمان با میلاد امام رضا(ع) در سراسر کشور آغاز کرده تا روز گذشته ۹۳ هزار و ۱۴۴ قطعه بلیت فروخته و توانسته با نمایش در ۲۹۰ سالن طی یک ماه و ۱۰روز گذشته ۲ میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان فروش را ثبت کند. «انفرادی» به کارگردانی مسعود اطیابی که از ۷ اردیبهشت ماه روی پرده است با در اختیار داشتن ۵۰۰ سالن و فروش بیش از یک میلیون و ۴۶۶ قطعه بلیت رقم ۴۸ میلیارد و ۳۹۲ میلیون تومان را برای فروش تا روز گذشته ثبت کرد.

«موقعیت مهدی» در اکران برخط 
در طرح جدید اکران برخط فیلم‌های سینمایی روز ایران و حمایت از آثار شاخص، از روز گذشته اکران «موقعیت مهدی» آغاز شده است. بلیت این فیلم با ۷۵ درصد تخفیف به ‌جای ۴۰ هزار تومان با ۱۰ هزار تومان در تلوبیون فروخته می‌شود. 

از فیلم‌های تازه چه خبر؟
چهارشنبه این هفته فیلم سینمایی «کوزوو» به کارگردانی میثم‌ هاشمی‌طبا با سرگروهی پردیس مگامال اکران خود را آغاز خواهد کرد و از ۱۹ مرداد هم فیلم سینمایی «دوزیست» به کارگردانی برزو نیک‌نژاد با سرگروهی پردیس سینمایی آزادی اکران خواهد شد.

خبرنگار: صبا کریمی

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: فیلم های در حال اکران فیلم تی تی فیلم سینمایی علفزار اختیار داشتن بلیت فروخته فیلم سینمایی تیرماه اکران میلیون تومان اکران خود تا روز گذشته هزار تومان قطعه بلیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۲۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان صدرنشینی یک‌ماهه «تمساح خونی»/ «مست عشق» نیامده به اوج رسید

آمار فروش فیلم‌های در حال اکران سینماهای سراسر کشور نشان می‌دهد با آغاز اکران فیلم مست عشق از روز چهارشنبه دوران پیشتازی کمدی‌های در حال اکران روبه پایان است و بر این اساس این فیلم در سومین روز اکران خود، در صدر جدول فروش سینماها قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بررسی دقیق آمار مخاطبان سینماها در سراسر ایران طی روزهای پنجم، ششم و هفتمین اردیبهشت بیانگر این نکته است که ۴۵۷,۶۸۷ نفر از هموطنان در ۸,۷۱۰ سانس اکران برای دیدن فیلم مورد علاقه خود در سینما بلیت تهیه کرده و مجموعاً رقمی معادل ۳۱۰,۲۲۵,۴۴۵,۰۰۰ ریال به گیشه‌ها واریز کرده‌اند.

نکته مورد اشاره گروه یاد شده در میزان جذب مخاطب در نخستین روز اکران فیلم‌های مطرح از اسفندماه گذشته تا دیروز کاملاً مشهود است به صورتی که فیلم فسیل که اکران آن از روزهای پایانی اسفند سال ۱۴۰۱ آغاز شد در نخستین روز اکران توانست نظر ۹۱۸۷ مخاطب را به خود جلب کند و ویلای ساحلی هم ۹۲۰۰ مخاطب در نخستین روز اکران به خود دید.

این درحالی است که هتل و هاوایی هم به ترتیب در نخستین روز اکرانشان توانستند نظر ۷۳۵۰ و ۹۱۵۰ مخاطب را به خود جلب کنند و تمساح خونی و بی بدن هم به ترتیب در نخستین اکران ۱۸۱۷۵ و ۲۲۵۴ مخاطب در کارنامه خود ثبت کردند.

از سویی طی یک دهه اخیر، علاوه بر ساعت ۵ عصر، چند فیلم دیگر نیز بوده‌اند که آمار خوبی از خود به جای گذاشته‌اند: فروشنده در روز نخست اکران خود ۲۵ هزار مخاطب داشت. نهنگ عنبر ۲، ۲۱ هزار مخاطب، ما همه با هم هستیم ۲۹ هزار مخاطب، هزارپا ۲۷ هزار مخاطب، مطرب ۳۵ هزار مخاطب و گشت ۲ نیز ۳۵ هزار مخاطب داشته است، دو فیلم پرفروش امسال یعنی تمساح خونی و سال گربه نیز به ترتیب در روز نخست نمایش خود، ۱۸ هزار و ۳۱ هزار مخاطب را به سینما کشاندند.

عملکرد انفرادی فیلم‌های در حال اکران

اگر بخواهیم درباره عملکرد انفرادی فیلم‌های ۱۴۰۳ در ۳ روز پایانی هفته گذشته صحبت کنیم، باید بگوییم که رتبه نخست پرمخاطب‌ها با ۲۱۳,۸۳۱ بلیت فروخته شده برای ۲,۳۱۲ سانس اکران و درآمد ۱۵۲,۸۲۵,۳۳۵,۰۰۰ ریالی در اختیار ساخته حسن فتحی و بازی پارسا پیروزفر و شهاب حسینی، محصول مشترک ایران و ترکیه یا فیلم مست عشق قرار دارد و پس از آن تمساح خونی با ۹۱,۷۶۵ بلیت برای ۱,۹۹۹ سانس اکران و درآمد ۶۲,۹۱۹,۸۷۵,۰۰۰ ریالی پس از یک دوره صدرنشینی در رتبه دوم قرار گرفته و سال گربه بهرام افشاری با ۷۶,۶۰۸ بلیت فروخته شده برای ۱,۷۶۸ سانس اکران و درآمد ۵۰,۷۱۲,۴۱۵,۰۰۰ ریالی به جایگاه سوم رضایت دهد.

فیلم جنجالی جشنواره فجر سال گذشته یعنی بی بدن با هنرنمایی پژمان جمشید، الناز شاکردوست، سروش صحت و نوید پورفرج نیز با ۳۳,۹۸۲ بلیت فروخته شده در ۱,۲۲۷ سانس اکران شده و با درآمد ۲۳,۷۶۶,۵۷۵,۰۰۰ ریالی در جایگاه چهارم قرار گرفته و به‌دنبال آن آسمان غرب با ۲۰,۰۵۹ بلیت فروخته شده در ۴۰۵ سانس اکران و درآمد ۱۰,۱۵۳,۷۲۵,۰۰۰ ریالی به جایگاه پنجم رضایت داد.

به این ترتیب تفاوت معنادار و قابل توجه جلب نظر مخاطبان نخستین روز اکران محصول مشترک ایران ترکیه و از سویی آمار فروش سینماها در سه روز پایانی هفته گذشته می‌تواند نشان دهنده توجه مخاطبان هنر هفتم کشور به سایر ژانرهای سینمایی علاوه بر کمدی نیز علاقه‌مند است یعنی بر خلاف تصور عده‌ای از منتقدان سینما مبنی بر اینکه مخاطبان هنر هفتم تنها به‌دنبال فیلم‌های طنز و کمدی هستند، نشلان داد که اگر کارگردانان تولید آثار فاخر را در دستورکار و از سویی سازمان سینمایی نیز تنوع و عدالت ژانرها را در اکران مدنظر قرار دهند، مخاطبان مختلف سینما استقبال خود از این هنر شگف‌انگیز را به رخ خواهند کشید و آمارهای متفاوتی در تاریخ سینمای ایران به ثبت می‌رسانند.

کد خبر 748055

دیگر خبرها

  • بلیت سینما بعد از دو ماه دوباره گران شد
  • فروش نمایش «گالیله» از مرز ۷۰۰ میلیون گذشت
  • آمار فروش و تماشاگران نمایش های در حال اجرا
  • آغاز پیش‌فروش بلیت اجراهای خرداد «امشب به صرف بورش و خون»
  • «آکادمی پرندگان» بیش از ۵۰ میلیون تومان فروخت
  • فروش «گالیله» از مرز ۷۰۰ میلیون گذشت
  • اعلام آمار فروش تماشاخانه‌های دولتی
  • پایان صدرنشینی یک‌ماهه «تمساح خونی»/ «مست عشق» نیامده به اوج رسید
  • تمساح خونی و سال گربه زیر سایه مست عشق
  • استقبال مخاطبین سینما از «مست عشق»