Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-30@13:06:20 GMT

دزدی در روز روشن از فقیرترین کشور عرب

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۲۲۸۲۲

دزدی در روز روشن از فقیرترین کشور عرب

دقیقاً در میانه آتش‌بس، «عصام المتوکل» سخنگوی رسمی شرکت نفت یمن از توقیف کشتی سوخت حامل ۳۰هزار و ۱۴۸ تُن بنزین توسط ائتلاف سعودی خبر داد. بنابر گزارش وبگاه «العهد»، آن‌ها همچنین پیش از این، کشتی «پرنسس حلیمه» حامل ۲۳هزار و ۹۲۰ تُن بنزین را توقیف کرده بودند.
توقیف این کشتی‌ها در حالی است که طبق آتش‌بس انسانی و نظامی در یمن که تحت نظارت سازمان ملل اعلام شده، کشتی‌های حامل فراورده‌های نفتی اجازه ورود به بندر الحدیده را دارند، اما سعودی اجازه چنین اتفاقی را نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در همین زمینه «محمد عبدالسلام» رئیس هیئت ملی مذاکرات یمن تأکید کرد: تداوم کارشکنی‌های ائتلاف سعودی در انجام پروازها، توقیف کشتی‌ها و نیز پرواز پهپادهای جاسوسی اقداماتی منفی است که کمکی به تلاش‌های مربوط به تداوم آتش‌بس نمی‌کند.
یک مقام مسئول در وزارت نفت دولت صنعا هم در گفت‌وگو با المیادین خاطرنشان کرده: از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون بیش از ۱۲میلیون بشکه نفت یمن به سرقت رفته است.

تهدید انقلابیون یمنی
درواکنش به دزدی منابع نفت یمن از سوی عربستان و امارات، انقلابیون یمنی تهدید کرده‌اند در صورت ادامه این روند پاسخ شدیدی به ائتلاف سعودی خواهند داد. 
 دو هفته پیش نیز یک کشتی غول‌پیکر پس از به غارت بردن بیش از ۲میلیون بشکه نفت خام به ارزش تقریبی بیش از ۲۷۰میلیون دلار در یازدهم ژوئن (شنبه ۲۱ خرداد ) بندر «الشحر» استان حضرموت یمن را ترک کرد که بر اساس نرخ نفت در بازار جهانی معادل ۱۶۲میلیارد ریال یمنی ارزش داشت.
در همین راستا، «محمد طاهر انعم» مشاور شورای عالی سیاسی یمن با هشدار درباره این نفت دزدی گفت: به زودی صبر و حوصله رهبران یمن به‌خاطر سوءاستفاده امارات و عربستان از آتش‌بس برقرار شده توسط سازمان ملل و به سرقت رفتن نفت و گاز یمن توسط آن‌ها به سر خواهد آمد. وی افزود: سرقت نفت و گاز توسط کشتی‌های پهلو گرفته در سواحل استان شبوه و شرکت‌های مستقر در مرزهای استان حضرموت و الجوف یمن با عربستان انجام می‌گیرد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: عربستان سعودی یمن نفت کشتی ها آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۲۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی در سخنانی وضعیت جنگ در نوار غزه را مورد اشاره قرار داد.

وزیر امور خارجه عربستان سعودی تاکید کرد: هرگونه گسترش عملیات نظامی در غزه پیامدهای وخیمی را در پی خواهد داشت.

بن فرحان در ادامه ضمن اشاره به راه حلی که عربستان از آن در مورد مساله فلسطین حمایت می‌کند بیان کرد: راه حل دو دولتی تنها راه حلی است که عدم بازگشت به وضعیت کنونی پس از چند سال را تضمین می‌کند.

همچنین وزیر امور خارجه عربستان سعودی اعلام کرد: ما روی توسعه اقتصادی در منطقه و دوری از اختلافات برای رویارویی با چالش‌ها تمرکز داریم.

کد خبر 6091345

دیگر خبرها

  • افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • ولیعهد عربستان: با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفیم
  • مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • تهران فقیرترین شهر به لحاظ بهداشتی در بین شهرهای کشور است
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه