Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@13:01:18 GMT

گفت و شنود/ هیس! بردار برو!

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۲۳۰۰۵

گفت و شنود/ هیس! بردار برو!

گفتم: تقصیر خودمان است! باید اعلام کنیم مادام که رژیم جعلی اسرائیل از سلاح هسته‌ای برخوردار است به آژانس اجازه بازرسی از تاسیسات هسته‌ای خود را نمی‌دهیم. این حق قانونی ماست.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون گفت و شنود خود نوشت:

گفت: آقای کمال خرازی در مصاحبه‌ای گفته است ایران تولید سلاح اتمی را حرام می‌داند و در پی آن نیست وگرنه توان ساخت آن را دارد و صهیونیست‌ها عصبانی شده و به وحشت افتاده‌اند و به آمریکا و آژانس اعتراض کرده‌اند که چرا ایران در برنامه هسته‌ای تا این اندازه پیشرفت کرده است؟!

گفتم:‌ این مسائل به رژیم صهیونیستی چه ربطی دارد؟ این رژیم اولاً وجودش غیرقانونی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ثانیاً به‌طور غیرقانونی دارای سلاح هسته‌ای است، ثالثاً عضو NPT هم نیست.

گفت: پس چرا آژانس به گزارش‌های این رژیم علیه ایران استناد می‌کند و مدیرکل آژانس قبل و بعد از بازرسی از تاسیسات هسته‌ای ما به تل‌آویو می‌رود و به آنها گزارش می‌دهد؟!

گفتم: تقصیر خودمان است! باید اعلام کنیم مادام که رژیم جعلی اسرائیل از سلاح هسته‌ای برخوردار است به آژانس اجازه بازرسی از تاسیسات هسته‌ای خود را نمی‌دهیم. این حق قانونی ماست.

گفت: گفته می‌شود که این گزینه هم مورد بررسی است. اگر انجام شود چه خواهد شد؟

گفتم: هیچ! کار ما قانونی است و رژیم صهیونیستی تمام وجودش غیرقانونی است. شخصی به آدمی که خودش را خیلی قالتاق می‌دانست گفت؛ این ‌بار را تا فلان‌جا می‌آوری؟  پرسید؛ چقدر می‌دهی؟ گفت؛ هیچ! یارو بار را حمل کرد و بعد گفت؛ همان هیچ را بده! و طرف گفت؛ گوشه آن فرش را بالا بزن، چه می‌بینی؟ یارو گفت؛ هیچ! و طرف گفت؛ هیس! همان را بردار و برو!

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت رژیم صهیونیستی برنامه هسته ای آژانس بین المللی انرژی اتمی برنامه هسته ای ایران خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۳۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزی که رژیم بعث عراق به کاربرد سلاح‌های شیمیایی محکوم شد

ابعاد گسترده ناشی از استفاده عراق از سلاح‌های شیمیایی، به تدریج توجه افکار عمومی را به خود معطوف کرد تا این که دبیرکل وقت سازمان ملل متحد نیز پس از دیدار با نمایندگان ایران و عراق، استفاده از سلاح‌های شیمیایی را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، در طول جنگ تحمیلی، رژیم عراق بارها از سلاح شیمیایی استفاده کرد. به طوری که بنابه گزارش رسمی ایران به کنفرانس خلع سلاح، تعداد این حملات توسط عراق از دی ماه ۱۳۵۹ تا اسفند ۱۳۶۶ در مجموع به ۲۴۲ مورد رسیده بود که قربانیان آن ۴۴ هزار نفر ذکر شده است که از آن تاریخ تاکنون این رقم به یکصدهزار نفر افزایش یافته است. همچنین بنا بر همین گزارش عراق در طول جنگ تحمیلی از ۶ هزار بمب شیمیایی علیه ایران استفاده کرده است.

بی‌توجهی محافل بین‌المللی در مورد نقض قوانین منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی به دلیل تمایل موجود برای حمایت از رژیم عراق با هدف غلبه این کشور بر ایران، وضعیت غیرقابل تحملی را به وجود آورد. در واقع تلفات ناشی از به‌کارگیری این سلاح‌ها و تأثیرات روانی آن، قدرت دفاعی ایران را تحت تأثیر قرار داده بود.

عراق با درکی که از این مسأله داشت، در عملیات «بدر»، بیش از گذشته از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرد، به طوری که تنها در طول مدت پنج روز (از ۲۲ تا ۲۷ اسفند ۶۳) بیش از ۳۰ مورد از انواع سلاح‌های شیمیایی را مورد استفاده قرار داد.

ابعاد گسترده ناشی از استفاده عراق از سلاح‌های شیمیایی، به تدریج توجه افکار عمومی را به خود معطوف کرد تا این که دبیرکل وقت سازمان ملل متحد نیز پس از دیدار با نمایندگان ایران و عراق، استفاده از سلاح‌های شیمیایی را محکوم کرد.

سرانجام شورای امنیت طی بیانیه‌ای و با اجتناب از صدور قطعنامه، در ششم اردیبهشت سال ۱۳۶۴ برابر با ۲۵ آوریل ۱۹۸۵ کاربرد سلاح‌های شیمیایی توسط عراق را محکوم کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • پولیتیکو : مرد شماره دو روسیه از ولادیمیر پوتین هم ترسناک تر است/ نیکلای پاتروشف استفاده از سلاح هسته ای را تبلیغ می کند
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است | در دکترین ما سلاح هسته‌ای وجود ندارد
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است/ در دکترین ما دسترسی به سلاح هسته ای وجود ندارد
  • کریمی قدوسی و ادعای سلاح هسته ای!
  • آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می‌کنیم
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می کنیم
  • روزی که رژیم بعث عراق به کاربرد سلاح‌های شیمیایی محکوم شد