Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، نمایشگاه صنایع دستی و محصولات خانگی بانوان کارآفرین شهرستان سقز روز جمعه به همت جمعی از زنان خلاق و هنرمند در پارک مولوی کُرد این شهر گشایش یافت.

رییس اداره صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری سقز در حاشیه یرپایی این نمایشگاه اظهار داشت: ادارات تعاون، کار و رفاه احتماعی، فنی و حرفه ای، صمت و میراث فرهنگی برای توانمندسازی بانوان تلاش خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صلاح نصراللهی نقش مشاغل خانگی را در توانمندسازی زنان به ویژه کمک به اقتصاد خانوارها، مهم برشمرد و افزود: در این نمایشگاه ۲۶ غرفه شامل میناکاری، نقاشی روی سفال، کُردی دوزی، روی دوزی های الحاقی، صنایع چوب و چرم، زیوآلات سنتی و قلم زنی روی فلز به مدت یک هفته در پارک مولوی کُرد بر پاشده است.

وی هدف از این نمایشگاه را ارایه توانمندی ها و خلاقیت های زنان، فرهنگ سازی جهت توسعه مشاغل هنری و خانگی و به نمایش گذاشتنآثار جدید این هنرمندان سقزی اعلام کرد.

علاقه مندان می توانند تا ۳۰ تیر برای بازدید از این نمایشگاه به پارک مولوی کُرد مراجعه کنند.

۱۰ کیلوگرم مواد مخدر در بیجار کشف و ضبط شد

فرمانده انتظامی بیجار گفت: در یک عملیات پلیسی، ۱۰ کیلوگرم مواد مخدر در بیجار کشف و ضبط شد.

سرهنگ شهریار قربانی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با اشراف اطلاعاتی پلیس، افرادی که اقدام به انتقال موادمخدر از محورهای مواصلاتی و فروش آن در شهرستان می کردند در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و از  مخفیگاه و محل جاسازی آنان بیش از ۱۰ کیلوگرم مواد مخدر کشف شد.

وی با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند از شهروندان درخواست کرد که هرگونه اخبار و اطلاعات در زمینه فعالیت افراد در تهیه و توزیع مواد مخدر را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

نیش مار مرد سقزی را روانه بیمارستان کرد

رییس اورژانس و مرکز فوریتهای پزشکی سقز گفت: نیش مار، مرد ۳۴ ساله‌ای که اهل روستای باشماق از توابع این شهرستان بود را به بیمارستان امام خمینی(ره) اعزام کرد.

محمد عزیز اویسی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طی تماس با مرکز فوریت های پزشکی مبنی بر مارگزیدگی مردی در ارتفاعات روستای باشماق، بلافاصله تیم تکنسین های پایگاه بین جاده ای ایرانخواه به محل اعزام شد و سریعا مرد مارگزیده را به بیمارستان امام خمینی (ره) سقز اعزام کردند.

وی اضافه کرد: مرد ۳۴ ساله ای که جهت انجام کار کشاورزی به ارتفاعات روستای باشماق از روستاهای توابع سقز رفته بود از ناحیه ساق پای چپ دچار مارگزیدگی شده بود.

اویسی با اشاره به اینکه مارها مناطق تاریک را ترجیح داده و به بوها نیز بسیار حساس هستند، افزود: هرچه مناطق مسکونی روشن‌تر باشد، احتمال دور شدن مارها بیشتر و بر افروختن آتش کاه، کاشت پونه و نعناع و همچنین پاشیدن گرد توتون و تنباکو اطراف منازل، چادرها و مزارع در دور کردن مار موثر است.

در تابستان در فضای طبیعت ممکن است مارها در مکان‌های خنک مانند شکاف کوه‌ها و سنگ‌های کنار رودخانه‌ها پنهان شده باشند، بنابراین ضمن پیاده روی در طبیعت بالاخص در اوایل شب به محل قرار دادن قدم‌های خود توجه کنید و با چوب دستی محل عبور را بررسی کنید.

پوشیدن کفش و شلوار در راهپیمایی می‌تواند مانع خوبی از گزیدگی مارها شود همچنین توصیه می‌شود از دست زدن به زیر سنگ‌ها یا داخل بوته های موجود در طبعیت خودداری شود.

برچسب‌ها کردستان انتظامی پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا بیجار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان انتظامی پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا کردستان انتظامی پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا بیجار مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۳۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد

سرهنگ احمد نیکبخت در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای طرح مقابله با قاچاق مواد مخدر و برخورد با سوداگران مرگ، مأموران پلیس مبارزه بامواد مخدر این فرماندهی از انتقال محموله بز رگ مواد مخدر به وسیله ۲ دستگاه سواری در محور مواصلاتی کاشان_قم مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: در این راستا تیمی از مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان کاشان با همکاری مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم در ابتدای محور کاشان- قم حاضر و طی عملیاتی ضربتی ۲ دستگاه خودرو پژو حامل مواد مخدر را توقیف و در بازرسی از آنها مقدار ۴۳ کیلو و ۱۵۰ گرم حشیش و ۴۲ کیلو و ۸۵۰ گرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای داخل خودروها جاساز شده بود را کشف کردند.

رئیس پلیس مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: در این رابطه ۳ متهم دستگیر که ضمن تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

کد خبر 6090057

دیگر خبرها

  • «اسنوس» مواد مخدر جدید فوتبالیست‌های لیگ برتر
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • دستگیری دو باند توزيع مواد مخدر در کرمانشاه
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان
  • ۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان در سنندج
  • برپایی نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج
  • جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد
  • کشف حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد
  • کشف حدود 25 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون