Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر«محمد جمالیان» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اثرات مثبت این طرح به خوبی دیده شده و با اجرای آن مدیریت ارز ترجیحی و هدررفت دارو محقق می‌شود.

وی ادامه داد: برخی داروها که تحت پوشش بیمه نبودند با اجرای طرح دارویار پوششی شدند که این مهم کاهش هزینه‌های پرداختی از سوی مردم را به دنبال دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با بیان اینکه، ۲۳۰ قلم دارو از پوشش بیمه خارج شده بود، اظهار داشت: در این طرح هیچ وجهی از جیب مردم پرداخت نخواهد شد و اجرای آن نیازمند همکاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر جمالیان بیان کرد: در شهرستان‌های استان در کنار بازرسی ها باید نظارت در شبکه بهداشت از داروخانه های دولتی و خصوصی در دستور کار قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان مرکزی گفت: با هرگونه آزاد فروشی و گران فروشی اقلام دارویی در داروخانه‌های دولتی و خصوصی به شدت برخورد می‌شود و این مهم مستلزم همکاری مقام قضایی استان با دانشگاه علوم پزشکی است تا بازتاب نظارت در جامعه برای مردم آشکار شود.

دکتر جمالیان افزود: لازم است در شهرستان ها فرمانداری‌ها بر عملکرد شبکه بهداشت برای اجرای صحیح طرح دارویار نظارت مستمر داشته باشند.

وی درخصوص بهره‌مندی اتباع بیگانه از این طرح نیز، اظهار داشت: این افراد به شرط داشتن مجوز، توسط بیمه سلامت تحت پوشش قرار می‌گیرند و می‌توانند از مزایای این طرح استفاده کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان مرکزی گفت: جلوگیری از قاچاق دارو، مصرف منطقی دارو و استفاده استاندارد دارو از مزایای اجرای طرح دارویار است.

دکتر جمالیان افزود: در ماههای گذشته زیرساخت‌های این طرح در کشور و استان فراهم شده است که نمونه آن الکترونیکی شدن نسخ پزشکی است.

۱۲۹ داروخانه خصوصی، ۱۲ داروخانه دولتی و ۲ داروخانه تامین اجتماعی در استان مرکزی فعالیت می‌کنند. 

برچسب‌ها اقلام دارویی اراک استان مرکزی داروخانه بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقلام دارویی اراک استان مرکزی اقلام دارویی اراک استان مرکزی داروخانه بهداشت و سلامت دانشگاه علوم پزشکی طرح دارویار استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۳۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروخانه‌های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند

رئیس اداره داروخانه‌های سازمان غذا و دارو، از رتبه بندی داروخانه‌ها بر اساس شاخص شفافیت و برخورد قانونی با آن‌ها خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مینا آژوغ گفت: رتبه بندی داروخانه‌ها از سال گذشته در اداره کل دارو کلید خورد و در مرحله اول انتخاب شده و فهرست داروخانه‌های خاطی که تحویل دارو‌های دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود، احصا شد.

وی افزود: این پروژه با پایش در مورد داروی انسولین آغاز و فهرست داروخانه‌های خاطی که تحویل دارو‌های دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود، احصا شد. همچنین در ادامه برای سایر دارو‌های دارای برنامه توزیع نیز اجرایی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • داروخانه‌ها هم رتبه‌بندی می‌شوند
  • داروخانه‌های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند
  • رتبه‌بندی داروخانه‌ها بر چه اساسی است؟
  • تسویه حساب سهم بیمه سلامت با داروخانه ها/وضعیت بدهی یارانه دارو
  • جزئیات عرضه اینترنتی دارو/ پلتفرم‌ها در نقش پیک دارو
  • لزوم تسریع در اجرای آیین نامه توزیع دارو در بستر سکو‌های اینترنتی
  • دیدار کارکنان آموزش و پرورش استان مرکزی با نماینده ولیّ‌فقیه
  • اجرای همایش شورا‌های اسلامی شهر و روستا
  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود
  • پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود