Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@22:18:31 GMT

آیت الله جنتی موجب وزانت شورای نگهبان است

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۲۳۰۶۵

آیت الله جنتی موجب وزانت شورای نگهبان است

آیت الله محمود رجبی روز سه‌شنبه  درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: آیت الله جنتی با شجاعت هیچگاه از مواضع به حق خود عقب نشینی نکرده و همواره با صراحت لهجه مواضع حق نظام، امام و رهبری معظم انقلاب اسلامی  را بیان می‌کند.

وی با بیان اینکه آیت‌الله جنتی از شخصیت‌هایی است که از آغاز نهضت امام خمینی (ره) به عنوان سرباز در خدمت انقلاب بوده و مورد تعقیب قرار گرفته و حتی راهی زندان شده‌است گفت: ایشان پس از انقلاب نیز در هر کجا که نظام به او نیاز داشت و یا امام راحل تشخیص می‌داد حضور موثر و جدی داشته‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بااشاره به اینکه آیت الله جنتی درشورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، شورای پشتیبانی دفاع مقدس و دادگاه‌های انقلاب نقش مفیدی ایفا کرده، گفت: علاوه بر این او دارای شخصیت علمی، فرهنگی و انقلابی والایی هست و یکی از علمای بزرگ حوزه علمیه به شمار می‌رود که سالها کرسی تدریس داشت.

رجبی با اشاره به اثرگذاری آیت‌الله جنتی در اقدامات شورای نگهبان و نظارت بر انتخابات، عنوان کرد: ایشان از شخصیت‌های اثرگذار در مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای بازنگری قانون اساسی نیز بوده‌است.

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)ادامه داد: بعد علمی، اخلاقی و مبارزاتی آیت الله جنتی ممتاز و کم‌نظیر است؛ ایشان در برابر دشمنان اسلام و انقلاب سینه سپر کرده و به استقبال خطرها رفت، از زمان تشکیل شورای نگهبان با قاطعیت، درایت، پرهیز از خودنمایی، صراحت لهجه، ولایت مداری و برخورد عالمانه در این شورا فعالیت داشت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: ایشان همواره دلسوز محرومان و در مبارزه با فساد و رانت خواری از جدیت خاصی برخوردار بود، در زندگی شخصی نیز از ساده زیستی و اخلاص  درحد بالایی برخوردار است.

وی افزود : آیت‌الله جنتی در هر مسندی تهدیدها را تبدیل به فرصت کرده و امروز دشمنان خارجی، مزدوران داخلی و کسانی که در گذشته مسند داشته و در حال حاضر به دشمنان پناه برده‌اند وی را مورد هجمه قرار داده‌اند.

رجبی همچنین از آیت الله شب زنده دار نیز به عنوان شخصیتی با تقوا، عادل، متقی و از برجستگان علمی حوزه یاد کرد و اظهار داشت: ابقای این دو شخصیت در جایگاه شورای نگهبان نشانه نگاه حکیمانه رهبر انقلاب اسلامی به این شوراست و باید شکرگزار باشیم که خداوند رهبری به انقلاب عنایت فرموده که در تمامی عرصه‌ها بهترین تصمیم‌ها را می‌گیرد و سبب اقتدار نظام می‌شود.

برچسب‌ها جامعه مدرسین حوزه علمیه قم قم شورای نگهبان احمد جنتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم قم شورای نگهبان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم قم شورای نگهبان احمد جنتی آیت الله جنتی شورای نگهبان حوزه علمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۳۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌های را در پی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی متقیان ظهر شنبه در همایش روز ملی شوراها اظهار کرد: ولایت و مردم دو رکن اصلی پایداری انقلاب اسلامی طی این سالیان هستند و این مردم بودند که با حضور پر شورشان موجب پیروزی نظام جمهوری اسلامی ایران شدند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با بیان اینکه عامل تاب‌آوری جمهوری اسلامی حضور مردم در صحنه‌های مختلف است، عنوان کرد: این شوراها هستند که مسبب قدرت گیری نظام جمهوری اسلامی ایران شدند.

وی با بیان اینکه مرتفع نمودن بسیاری از مشکلات در شوراها حاصل می‌شود، ابراز کرد: شورای اسلامی دقیقاً مقابل نظام استبدادی قرار دارد و اینچنین نظام‌هایی از مردم و مشارکت آنها غافل هستند.

متقیان بیان اینکه عوارض سنگین موجب کاهش ساخت و ساز و افزایش تخلفات در این خصوص می‌شود، خاطرنشان کرد: معماری ایرانی اسلامی در ساختمان سازی و این قبیل مباحث بسیار حائز اهمیت بوده و امروز سبک آپارتمان نشینی یکسری آسیب‌های را در پی دارد.

کد خبر 6090233

دیگر خبرها

  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • محدودیت یکی از عوامل ایجاد انگیزه برای تولید و پیشرفت
  • آیت‌الله حسینی‌بوشهری: طلاب در مسکن و معیشت دچار مشکل هستند
  • دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • دانشگاهها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی درحمایت از دانشجویان آمریکایی
  • مجمع تشخیص مصلحت نظام منشأ بزرگ فساد را می‌خشکاند؟!
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌هایی را در پی دارد
  • سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌های را در پی دارد