Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از منابع رسمی پاکستان، یک هیات بلندپایه این کشور به ریاست قائم مقام وزارت بازرگانی پاکستان برای دیدار با مقامات طالبان و رایزنی پیرامون تقویت تجارت دوجانبه، راهی افغانستان شد. 

این سفر پس از مذاکرات مجازی «سید نوید قمر» وزیر بازرگانی پاکستان با سرپرست وزارت بازرگانی طالبان انجام می‌شود و قرار است مسوولان پاکستانی با مقام‌های افغانستانی راه های افزایش همکاری‌های دوجانبه در بخش‌های تجارت، حمل و نقل، ترانزیت‌، مدیریت مرزی مذاکره نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزارت بازرگانی پاکستان نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد؛ هیات تجاری از اسلام‌آباد با هدف تقویت روابط دوجانبه راهی کابل می‌شود.

سفر مسوولان بازرگانی پاکستان به افغانستان درحالی انجام می‌شود که شنیده‌ها از افزایش نرخ صادرات زغال سنگ از افغانستان به پاکستان از سوی حاکمیت طالبان است. 

نخست وزیر پاکستان ماه‌ گذشته دستور واردات زغال سنگ با کیفیت فوق العاده از افغانستان را با ارز محلی به جاری استفاده از دلار آمریکا را صادر کرد و گفت: این اقدام به کشور کمک خواهد کرد تا ارز خارجی را ذخیره کند.

اوایل ماه جاری وزیر مشاور در امور خارجه پاکستان با بیان اینکه کارکرد بنیادین اقتصاد افغانستان نباید به خطر بیفتد، خواستار کاهش تحریم‌های اعمال شده کشورهای غربی علیه طالبان شد.

برچسب‌ها پاکستان افغانستان سید نوید قمر طالبان اسلام آباد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پاکستان افغانستان پاکستان افغانستان طالبان اسلام آباد بازرگانی پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۳۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت بیش از ۱ و نیم میلیون پناهجوی افغانستانی‌

خلیل‌الرحمان حقانی وزیر امور مهاجرین طالبان با اشاره به اقدامات اخیر پاکستان اظهار داشت بیش از 600 هزار پناهجو در ماههای اخیر به افغانستان اخراج شده‌اند.

حقانی گفت برای بازگشت کنندگان به کشور، مراکز موقت فراهم شده است تا از آنجا به ولایت‌های مورد نظر انتقال یابند.

این در حالی است که شماری از پناهجویان تازه بازگشته به افغانستان از طالبان خواستار کمک و سرپناه دائمی و همچنین فرصت‌های کار شده‌اند.

وزیر امور مهاجرین طالبان پیش از این در دیدار با «شوکو شیموزاوا» رئیس پشتیبانی و امنیت کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در بهمن‌ماه سال گذشته گفته بود بیش از یک میلیون مهاجر به افغانستان بازگشته‌اند.

این بازگشت‌ها در حالی صورت می‌گیرد که بر اساس آمار سازمان ملل، بیش از 29 میلیون افغانستانی‌ (بیشتر از نیمی از جمعیت این کشور) به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • پاکستان: حمله به مهندسان چینی در افغانستان طراحی شده بود
  • صدور مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری دست دوم
  • صادرات ۱۴۵ میلیون دلاری افغانستان از طریق دهلیزهای هوایی
  • مسائل بشردوستانه نباید با سیاست گره بخورد
  • برنامه همکاری طالبان و ترکیه
  • سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری
  • حضور طالبان در نشست کشورهای اسلامی
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • فضل الرحمان: برای بهبود روابط پاکستان و طالبان مجازات می‌شوم
  • بازگشت بیش از ۱ و نیم میلیون پناهجوی افغانستانی‌