Web Analytics Made Easy - Statcounter

فیصل ضرغامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از نظارت بهداشتی مستمر بهداشتی بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی و همچنین کشتارگاه‌های دام و طیور شهرستان دشتستان خبر داد و اظهار داشت: در راستای تضمین سلامت سفره غذایی مردم به صورت مستمر و روزانه اکیپ‌های نظارت بهداشتی بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی ائم از مراکز عرضه مرغ، تخم مرغ، ماهی، گوشت قرمز و غذا فروشی‌ها و همچنین نظارت بهداشتی و شرعی بر کشتارگاه‌های دام و طیور شهرستان انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دشتستان با اشاره به آمار عملکد نظارت‌های بهداشتی از ابتدای سال تا کنون افزود: در سه ماهه نخست سال از ۳۰۶ واحد عرضه فراورده‌های خام دامی تعداد ۱۶ هزار و ۴۴۲ بازدید بهداشتی به عمل آمد که در این بازدیدها ۳۳ هزار و ۸۸۵ کیلوگرم فرآورده ضبط و ۳۲ هزار و ۲۸۵ کیلوگرم فرآورده غیر بهداشتی معدوم سازی شده است.

وی در خصوص نظارت‌های بهداشتی و شرعی بر کشتارگاه‌های دام و طیور شهرستان اشاره کرد: به طور روزانه در کشتارگاه دام و همچنین شب‌ها هنگام فعالیت کشتارگاه طیور دامپزشکان بخش خصوص و دولتی و ناظران شرعی بر روند کشتار نظارت دارند و طی سه ماه ابتدایی سال ۱۴۰۱، یک میلیون ۸۵۸ هزار ۶۳ قطعه طیور تحت نظارت‌های انجام شده کشتار و روانه بازار مصرف شده اند.

ضرغامی تصریح کرد: طی نظارت‌های انجام شده و گزارش تخلفات صورت گرفته، ۷۱ مورد اخطاریه بهداشتی، ۴۹ مورد تخلف به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان ارجاع و با چهار رأی صادره دادگاه چهار واحد متخلف بر اساس قانون پلمپ شدند.

ضرغامی تاکید کرد: با توجه به فصل گرما و شیوع بیماری تب کریمه کنگو کشتار غیر مجاز دام و خارج از چرخه نظارتی دامپزشکی در کشتارگاه می‌تواند مخاطراتی را برای جامعه ایجاد کند و در همین راستا از همشهریان عزیز خواهشمندیم این امر مهم را مورد توجه قرار دهند و گوشت و مواد پروتئینی مورد نیز خود را از مراکز مجاز خریداری کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دشتستان در پایان گفت: در کنار نظارت‌های اکیپ‌های نظارتی دامپزشکی از عموم مردم تقاضا داریم در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، موارد را به سامانه پاسخگویی دامپزشکی اطلاع رسانی کنند.

کد خبر 5541562

منبع: مهر

کلیدواژه: دامپزشکی دامپزشکی بوشهر دشتستان عید غدیر 1401 عید غدیر خم بوشهر کرمانشاه ویروس کرونا خطبه های نماز جمعه آمار کرونا غدیر خم مهمونی 10 کیلومتری شورای نگهبان عکس استانها خراسان رضوی ایلام مراکز عرضه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۳۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، محمدرضا غفاریان در آیین آغاز مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد، گفت: باتوجه به اهمیت امنیت غذایی و سفره مردم، بازرسان جهاد کشاورزی به عنوان افسران امنیت غذایی تمامی تلاش خود را در حوزه غذایی مردم انجام می‌دهند. 
وی در ادامه افزود: نظارت مستمر بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی با بهره گیری از بازرسان کارآزموده با تمام توان در سطح شهرستان یزد ادامه دارد و با هرگونه رفتار و عملکرد ناصحیح، برخورد قاطع و قانونی صورت گیرد

دیگر خبرها

  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد
  • شهروندان فرآورده‌های خام دامی را از مراکز مجاز تهیه کنند
  • سمنان در صدر لیست تنوع داروی دامی
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد