Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@05:05:34 GMT

فتوکامنت// آخرین تغییرات جدید برگزاری کنکور سراسری

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۲۳۳۸۲

فتوکامنت// آخرین تغییرات جدید برگزاری کنکور سراسری

‍‍‍‍‍‍

سرانجام بعد از چندین ماه کشمکش و اختلاف نظر بر سر چگونگی برگزاری کنکور سراسری، وضعیت برگزاری آن تعیین تکلیف شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ سرانجام مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی که با اما و اگرهای بسیاری مواجه بود، ابلاغ شد البته در روزهای اخیر اظهارات متفاوتی از سوی مسئولان درباره اجرایی شدن این مصوبه در سال 1402 مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان سنجش و آموزش کشور هم به عنوان متولی برگزاری آزمون سراسری، پیش از این اعلام کرده بود که کنکور سال 1402 بدون اعمال مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار خواهد شد با این حال با اصرار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی برای اجرای این مصوبه در کنکور 1402 یکبار دیگر اخبار جدیدی به داوطلبان مخابره شد که نتیجه‌ای جز سردرگمی ندارد!

سید جلال موسوی؛ مدیرکل دفتر تدوین و راهبری اسناد ستاد علم و فناوری در اینباره به تسنیم گفت: اجرای این مصوبه از سال 1402 ضمانت اجرایی دارد، تمام بندهای این مصوبه اعم از برگزاری کنکور دوبار در سال، حذف دروس عمومی و تاثیر قطعی سوابق تحصیلی برای داوطلبان آزمون سراسری 1402  اجرایی می‌شود.

تغییرات جدید برگزاری کنکور سراسری در قالب این فتوکامنت زیر قابل مشاهده است:

 

 

سردرگمی هزاران داوطلب کنکور میان اختلاف نظر مسئولان/ مصوبه کنکوری سال 1402 اجرا می‌شود!سرنوشت برگزاری کنکور 1402 با ابلاغ مصوبه کنکوری شورای‌عالی انقلاب فرهنگی چیست؟کنکور 1402 بدون تغییر/ تاریخ برگزاری به‌زودی اعلام می‌شود

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کنکور کنکور شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزاری کنکور سال 1402

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۳۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه امروز در نشست روسای حوزه‌های علمیه، نخبگان، دانشجویان، اساتید و هیأت رئیسه دانشگاه‌های گلستان گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال‌های اخیر براساس نیاز‌های عصر جدید در موضوعاتی مانند تهیه سند امنیت غذایی، سند هوش مصنوعی و سند فناوری کوانتونومی متمرکز شده است.

وی افزود: علت تحریم این شورا از طرف دولت‌های غربی، تمرکز فعالیت‌های جدی ما در زمینه علوم جدید بوده است.

حجت الاسلام خسروپناه گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه راهکار‌های مقابله با مهاجرت نخبگان و تحقق الگوی حکمرانی نخبگانی نیز فعالیت‌های خوبی انجام داده است.

وی افزود: با تلاش‌های چند دهه اخیر در زمینه توسعه علوم انسانی و اسلامی، امروز ایران به یکی از کشور‌های شاخص در رشد کیفی این علوم تبدیل شده و هیچ کشوری به اندازه ما در این عرصه پیشرفت نداشته است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: سند دانشگاه اسلامی در سال‌های گذشته در این شورا مصوب شده است و با اجرای این سند غالب مشکلات فرهنگی در دانشگاه‌ها رفع خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است
  • برگزاری آزمون اختصاصی برای ۶۰ داوطلب جامانده از کنکور/ تعداد متقلبان کنکور امسال اعلام شد
  • روایت خسروپناه از آمار وضعیت دانش‌آموزان مدارس دولتی در میان داوطلبان برتر کنکور
  • ضرورت افزایش ظرفیت پزشکی در سال ۱۴۰۳
  • تکرار برگزاری آزمون کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده
  • برگزاری مجدد کنکور سراسری در مناطق سیل‌زده زیرکوه
  • با تخلفات کنکور امسال بلافاصله برخورد شد
  • برگزاری آزمون کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده
  • قدردانی وزیر علوم از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
  • تاثیر ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال آینده