Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وبگاه نیویورک پست، بر اساس یک مطالعه جدید امنیت سایبری، هکر‌های چندین کشور در تازه‌ترین تلاش‌های خود برای نفوذ به دستگاه‌های مختلف، از تاکتیک‌های جدیدی- از جمله معرفی خود به عنوان کارمند توئیتر یا روزنامه‌نگار- استفاده می‌کنند.

این گزارش ادعا کرد نحوه مواجههِ دولت‌های سراسر جهان را با تنش‌های سیاسی فزاینده از طریق تشدید کارزار‌های هکری غیرمتعارف نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس مطالعه شرکت نرم افزار امنیتی پروف پوینت، هکر‌های ترکیه‌ای برای ربودن حساب‌های کاربران پیام‌های جعلی از طرف توئیتر ارسال می‌کنند.

این پیام‌ها به قربانیان اطلاع می‌داد که یک «ورود جدید» به حساب کاربریشان از مسکو روسیه مشاهده کرده اند و از آن‌ها می‌خواستند روی پیوندی کلیک کنند تا رمز عبور خود را تغییر دهند. پس از آن که کاربران روی آن لینک کلیک و اطلاعات حساب خود را وارد می‌کردند، حساب‌های کاربری آن‌ها در اختیار هکر‌ها قرار می‌گرفت. این مطالعه نشان می‌دهد که هکر‌های ترکیه‌ای در درجه اول روزنامه نگاران را با این روش هدف قرار می‌دهند تا بتوانند حساب‌های کاربری آن‌ها را در رسانه‌های اجتماعی در اختیار بگیرند.

دیگر کارزار‌های هکری اخیر بر ورود به حساب‌های خود روزنامه نگاران متمرکز بوده است. هکر‌هایی با لینک به ظاهر چینی به نیوز کورپ نفوذ کردند. پس از شورش در کنگره آمریکا در ژانویه ۲۰۲۱، هکر‌های چینی تلاش کردند تا از طریق ایمیل‌های فیشینگ (سرقت اطلاعات)، وارد حساب‌های کاربری خبرنگاران کاخ سفید و سایر خبرنگاران سیاسی آمریکا شوند. به گزارش پروف پوینت، در آن سال، تمرکز هکر‌های چینی بر خبرنگارانی بوده است که موضوعات امنیت سایبری، نظارت و مسائل مربوط به حریم خصوصی به ویژه در مورد چین را پوشش می‌داده اند.

بر اساس ادعای این گزارش، هکر‌های چینی پیش از حمله روسیه به اوکراین، بر خبرنگارانی متمرکز بوده اند، که موضوعات امنیت ملی آمریکا و اروپا را پوشش می‌دادند.

شرکت نیوز کورپ در ماه فوریه اعلام کرد کارکنان نیویورک پست و وال استریت ژورنال هدف عملیات هکر‌های چینی برای جمع‌آوری اطلاعات قرار گرفته اند. هکر‌های کره شمالی هم روزنامه نگاران آمریکایی را با استفاده از فهرستی از مشاغل جعلی هدف قرار داده اند.

پژوهشگران پروف پوینت اعلام کردند: «از فکر جمع آوری اطلاعات مهم و حساس گرفته تا تلاش برای دستکاری افکار عمومی، آن میزان دانش و دسترسی به اطلاعات که یک خبرنگار یا بنگاه خبری (برای هکرها) فراهم می‌کند، در فضای عمومی، منحصر به فرد است. برای هکرها، هک کردن بخش رسانه خطر شکست یا لو رفتنِ کمتری نسبت به اهداف سخت تری، چون نهاد‌های دولتی دارد.»

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امنیت سایبری هکرهای ناشناس هکرهای چینی هکرهای ترکیه هکر های چینی هکر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۳۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار هوای پایدار در گیلان/ نفوذ سامانه بارشی از سه شنبه

محمد دادرس در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به الگوهای حاکم بر نقشه‌های هواشناسی، اظهار کرد: بررسی این الگوها نشان دهنده استقرار جوی پایدار تا اواسط هفته در منطقه است.

وی افزود: آسمانی صاف تا قسمتی ابری، طی روز روند افزایش نسبی دما، برخی نواحی ساحلی و جلگه‌ای پدیده مه گاهی افزایش ابر و وزش باد پیش بینی می‌شود.

دادرس ادامه داد: از اواخر روز سه شنبه با نفوذ تدریجی سامانه کم و بیش ناپایدار شرایط برای افزایش ابر و مه آلود شدن هوا، وزش باد، بعضی نقاط رگبار باران و رعد و برق پراکنده و احتمال تگرگ تا پایان هفته مهیا است.

کد خبر 6090514

دیگر خبرها

  • حضور سرزده ماسک در چین | تسلای خودران در چین؟
  • آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور
  • جزئیات سفر محرمانه ایلان ماسک به چین!
  • گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد
  • اپل کاربران را از اپل آی دی بیرون می اندازد
  • استقرار هوای پایدار در گیلان/ نفوذ سامانه بارشی از سه شنبه
  • خبرخوش برای سهامداران عدالت/تا این تاریخ سود را پرداخت می‌کنیم
  • ثبت ۲۹ هزار سوت زنی فرار مالیاتی فقط برای پزشکان
  • چرا باید در کسب و کار خود از نرم افزار مالی استفاده کنیم؟
  • آیا عنکبوت‌های غول‌پیکر در مریخ وجود دارند؟