Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@17:47:38 GMT

تقویت بازار فروش تولیدات خانگی در گرو فرهنگ‌سازی

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۲۳۶۱۶

تقویت بازار فروش تولیدات خانگی در گرو فرهنگ‌سازی

شهردار باغبادران گفت: با توجه به حضور چشمگیر گردشگران، مدیریت شهری با اختصاص مکانی جهت عرضه محصولات فعالان مشاغل خانگی در پارک ساحلی سعی دارد ضمن معرفی توانمندی‌های شهر، گام‎‌های موثری جهت برطرف کردن چالش بازار فروش محصولات تولید شده بردارد.

حجت الله امینی در گفت‌گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی طی سال‌های گذشته نگاه ویژه‌ای به حمایت از کالای ایرانی و رونق تولید داشته‌اند، چراکه تحقق این مهم باعث ایجاد تحول در بخش‌های مختلف، افزایش اشتغال، حل مشکلات معیشتی، اصلاح نظام بانکی، افزایش ارزش پول ملی و توازن بودجه‌ای خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه رونق تولید نیاز به اهتمام و توجه ویژه آحاد مردم و مسئولان دارد، افزود: یکی از مباحثی که سبب رونق تولید در شهرهای ایران خواهد شد تقویت مشاغل خانگی است، چراکه مشاغل خانگی می‌تواند در توانمندسازی اقتصادی خانواده‌ها نقش به‌سزایی را ایفا کند.

شهردار باغبادران خاطرنشان کرد: شهرداری باغبادران طی مدت گذشته سعی در حمایت از تولیدات مشاغل خانگی این شهر ساحلی داشته است، چراکه بسیاری از مشاغل خانگی شهر وابسته به هنر بانوان و صنعت کشاورزی و گردشگری است.

"بِه‌"؛ برند شهر باغبادران

امینی ادامه داد: بسیاری از تولیدات کشاورزی، دستاوردهای کشاورزان و سردرختی‌های شهر باغبادران توسط خانواده‌ها به محصولات دارای دوام تبدیل‌شده و یکی از معروف‌ترین و باکیفیت‌ترین محصولات کشاورزی این شهر "بِه‌" بوده که در کشور زبان‌زد است و بانوان شهر از این میوه برای تولید انواع مربا، غذا، افزودنی‌های خوراکی، دمنوش‌ها و داروهای گیاهی استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه کسب و کار خانگی در جهت تأمین هزینه‌های زندگی و اشتغال در کشور نقش به‌سزایی دارد، تصریح کرد: بسیاری از محصولات شهر باغبادارن در حوزه مشاغل خانگی به محصولات بادوام تبدیل شده و در بازارچه‌های مختلف، مراکز تولید و عرضه کالا در سطح شهر و خارج از شهر به معرض فروش قرار می‌گیرد که در تقویت نظام اقتصادی خانواده‌ها نقش بسزایی دارد از این رو مدیریت شهری نیز سعی در حمایت از مشاغل خانگی داشته است.

برپایی بازارچه‌های مختلف در سطح شهر

شهردار باغبادران با بیان اینکه فرهنگ‌سازی گام مهمی در بازار فروش تولیدات مشاغل خانگی است، تاکید کرد: با توجه به حضور چشمگیر گردشگران در شهر باغبادران مدیریت شهری با اختصاص مکانی جهت عرضه محصولات فعالان مشاغل خانگی در پارک ساحلی شهر سعی کرد بازارچه‌های مختلفی را در ایام تعطیلات برگزار کند تا ضمن معرفی توانمندی‌های شهر در مسیر حل چالش بازار فروش محصولات تولید شده گام بردارد.

امینی با بیان اینکه مشاغل خانگی در صورت حمایت، نقش بسیار بزرگی در چرخش اقتصادی دارند، گفت: شهرداری باغبادران در نمایشگاه‌های مختلف که به مناسبت‌ها و در دیگر شهرهای ایران برگزار می‌شود حمایت ویژه‌ای را از مشاغل خانگی شهر داشته به نحوی که مکان مورد نیاز و نیازهای برگزاری یا نیازهای عرضه کالا به صورت رایگان توسط مدیریت شهری در اختیار فعالان مشاغل خانگی قرار گرفته تا آنان نیز بتوانند محصولات خود را به بازار ارائه کنند.

وی با بیان اینکه توسعه مشاغل خانگی با اهدافی نظیر افزایش درآمد و ثروت از راهکارهای رشد اقتصادی و رهایی از بیکاری است، افزود: با این حمایت تولید، عرضه و تقاضا بدون واسطه انجام شده و درآمد بیشتری نصیب تولیدکنندگان مشاغل خانگی شهر باغبادران خواهد شد از سوی دیگر مسیر بازاریابی فروش تولیدات مشاغل خانگی به عنوان یکی از نیازهای مهم مشاغل خانگی را نیز هموار می‌کند.

کد خبر 589011

منبع: ایمنا

کلیدواژه: لنجان باغبادران شهردار باغبادران مشاغل خانگی بازارچه مشاغل خانگی مدیریت شهری برنامه ریزی شهری شهرداری شهرداری ها پروژه هاي عمراني پروژه های شهری برندسازی محصولات خانگی برندسازي شهري بازارچه بازارچه صنایع دستی توسعه مشاغل خانگی مشکلات مشاغل خانگی چالش های مشاغل خانگی مدیران شهری نظام برنامه ريزي شهري شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهر باغبادران مشاغل خانگی مدیریت شهری بازار فروش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۳۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران سنندج برپا شد

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری سنندج ظهر شنبه در آئین برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران به مناسبت سومین روز از هفته فرهنگی سنه به همت شهرداری و با همکاری مؤسسه فرهنگی هنری ژیوه‌ر در عمارت خسروآباد سنندج برپا شد، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های شاخص شهرداری سنندج در راستای گرامیداشت هفته فرهنگی سنه برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران است که با همکاری مؤسسه فرهنگی هنری ژیوه‌ر از امروز کار خود را در عمارت خسروآباد سنندج آغاز کرده است.

سرکوت نجفی با اشاره به اینکه این نمایشگاه صبح و عصر در معرض دید مخاطبان و علاقمندان است، گفت: نمایشگاه صنایع دستی و مشاغل خانگی به مدت یک هفته دایر است.

وی ضمن تقدیر از همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان در برپایی این نمایشگاه خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه آثاری از صنایع‌دستی، حاصل ذوق و هنر زنان و مردان توانمند استان در قالب ۳۲ غرفه به نمایش در آمده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری سنندج خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه آثار مختلفی در رشته‌های نازک‌کاری، منبت، معرق چوب، خراطی، چرم، زیورآلات و غیره به معرض نمایش عموم درآمده است و در کنار آن غذاهای محلی نیز عرضه می‌شود.

نجفی حمایت از فعالین حوزه صنایع دستی را از اهداف اصلی برپایی این نمایشگاه عنوان کرد و افزود: امیدواریم برپایی این نمایشگاه بستری برای معرفی هرچه بیشتر توانایی و ظرفیت‌های هنرمندان سنندجی در حوزه صنایع دستی باشد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری سنندج در پایان گفت: این نمایشگاه از امروز تا تاریخ ١۳ اردیبهشت از ساعت ۱۰ الی ۲۰ پذیرای بازدید علاقمندان است.

کد خبر 6089883

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان
  • قیمت خودرو امروز ۱۰ اردیبهشت + جدول
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • برپایی جشنواره بیتا در یزد
  • شبکه نمایش خانگی مروج چه اندیشه‌ای است؟!
  • رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران سنندج برپا شد
  • بهره‌مندی از عواید وقف به نفع تقویت اقتصاد دانش‌بنیان
  • ارزیابی هوشمندسازی صنعت نفت با تولیدات فناورانه