Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، صبح امروز در جمع خبرنگاران از افزایش 22 درصدی معاینات اجساد ناشی از غرق شدگی بهار امسال در استان خبر داد.

وی افزود : بر اساس اطلاعات واحد آمار اداره کل در فصل بهار امسال ۹ نفر فوتی ناشی از غرق شدگی به مراکز پزشکی قانونی استان ارجاع شده است که از این تعداد 2 نفر زن و 7 نفر مرد بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان بیان داشت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد معاینات اجساد ناشی از غرق شدگی ۷ نفر(۲ نفر زن و ۵ نفر مرد) گزارش شده بود، افزایش 22 درصدی را نشان می‌دهد.

فارسی نژاد با بیان اینکه هر ساله با آغاز فصل گرما، تمایل به شنا و آبتنی در بین افراد بیشتر می‌شود، افزود: همه دوست دارند فارغ از تفریح و ورزش در گرمای طاقت فرسای تابستان تنی به آب بزنند و خنک شوند، از سوی دیگر رغبت به آبتنی و شنا در خردسالان، نوجوانان و جوانان بیشتر از افراد دیگر است و قریب به اتفاق با توجه به شرایط سنی برای اینکه نشان دهند ترسی از خطرات احتمالی ندارند، بی‌محابا و بدون بررسی و رعایت نکات ایمنی در هر مکانی که آبی ببینند، اقدام به شنا می‌کنند.

وی تصریح کرد: بی‌توجهی به نکات ایمنی و عدم مراقبت‌های لازم از سوی خانواده‌ها و ... باعث شده در فصل بهار و تابستان بیشترین غرق‌شدگی را شاهد باشیم و تعدادی از خانواده‌ها در سوگ از دست دادن فرزندانشان سیاه پوش شوند. 

وی تأکید کرد: شنا در مکان‌های غیر ایمن، خطرات مرگباری را به دنبال دارد که لازم است خانواده‌ها در مسافرت و تفریح به این موضوع توجه کنند و از فرزندانشان بخواهند از مکان‌های مجاز و ایمنی که برای شنا اختصاص داده شده است، استفاده کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: غرق شدگی مدیرکل پزشکی قانونی لرستان حوادث غرق شدگی ناشی از غرق شدگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۳۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار پادشاه عربستان به بیمارستان کشید؟ | دلیل بستری شدن ملک سلمان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از «عربی ۲۱»، دیوان پادشاهی عربستان اعلام کرد که دلیل بستری ملک سلمان در بیمارستان، انجام معاینات دوره ای به مدت چند ساعت بوده است.

ملک سلمان بن عبدالعزیز در سال ۲۰۱۵ و پس از آنکه به مدت ۲ سال و نیم ولیعهد عربستان بود، به پادشاهی این کشور رسید.

ملک سلمان ۸۸ ساله، در ماه ژوئیه ۲۰۲۲ نیز برای انجام معاینات پزشکی در بیمارستان بستری شد و در سال ۲۰۲۰ نیز تحت عمل جراحی برداشتن طحال قرار گرفت.



کد خبر 847033 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر ویژه عربستان سلمان بن عبدالعزیز - عربستان

دیگر خبرها

  • خط کشی ۳۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان
  • درخواست «افزایش اختیارات آتش‌نشانی در برابر ساختمان‌های ناایمن» به مجلس می‌رود
  • کاهش ۱۰ درصدی میزان حوادث ناشی از کار در سیستان و بلوچستان
  • افزایش ۳۵ درصدی بارگیری راه آهن لرستان در نخستین ماه سال
  • اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریالی برای افزایش ایمنی تردد شهروندان در منطقه ۷ اصفهان
  • افزایش ۱۳ درصدی تردد خودروها در جاده‌های لرستان
  • ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد
  • بیش از ۱۰ برنامه فرهنگی ورزشی در خلیل آباد اجرا می‌شود
  • کار پادشاه عربستان به بیمارستان کشید؟ | دلیل بستری شدن ملک سلمان
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است