Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@08:26:27 GMT

تغییر ریل در حوزه اشتغال استان یزد

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۲۳۹۲۱

تغییر ریل در حوزه اشتغال استان یزد

مجید دهقانی‌زاده  گفت: تحقق سهم استان در اشتغال باید به صورت سه ماه یکبار و فصلی مورد رصد و ارزیابی قرار گیرد.

او می گوید: سهم اشتغال شهرستان‌ها باید با پیگیری فرمانداران تحقق یابد.

به گفته او اقدامات بسیار ارزنده‌ و قابل ملاحظه‌ای در روستا‌ها انجام شده که از دستاوردهای ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان یزد گفت: برداشت و ماحصلی که از  زیرساخت‌ها و کارهای ارزشمند  حاکم بر توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی روستاها، باید بشود کمتر اتفاق افتاده است.

دهقانی‌زاده گفت: باید در بخش روستایی حوزه پشتیبانی یا به تعبیر دیگر توجه به زنجیره‌ها مورد تاکید قرار گیرد.

به گفته او هنوز هم‌افزایی لازم صورت نگرفته و جای خالی و کمبود آن به شدت احساس می‌شود که نیاز به تغییر اساسی در این حوزه هستیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد  بازاریابی و بازار رسانی، توجه به کم و کیف تولید و پراکندگی در روستاها را حائز اهمیت دانست و گفت : اگر بحث بازار به خوبی مدیریت نشود این فعالیت‌ها بعد از مدت کوتاهی دچار شکست خواهد شد.

دهقانی‌زاده وجود پلتفرم‌هایی همچون پلتفرم جامع خدمات و محصولات دست به دست را که بر حوزه روستایی تاکید دارد مهم خواند و گفت: این پلتفرم‎‌ها می‌تواند در حوزه روستایی موثر باشد.

او  گفت: در تلاشیم با همکاری دستگاه‌های ذیربط بتوان این اتفاق خوب را در روستاهای استان رقم زد.

این موضوع را دهقانی‌زاده در چهارمین کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گزاری استان مطرح کرد.

ارایه گزارشی از سامانه رصد اشتغال استان و ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در این خصوص از سوی اداره کل کار و رفاه اجتماعی، تشریح پلتفرم جامع خدمات و محصولات دست به دست و بررسی درخواست مجوز‌های اشتغالزایی در روستاها از جمله دستورکارهای چهارمین کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گزاری استان بود که مورد بحث و تبادل نظر اعضای حاضر در این نشست قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اشتغال پایدار اشتغال بومی دهقانی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۳۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلا هفته معاملاتی جدید را در محدوده مثبت آغاز می‌کند؟ / شتاب بیت‌کوین با افت آمار اشتغال

به گزارش تابناک اقتصادی؛ آمارهای شغلی آمریکا در ماه آوریل بر خلاف ماه گذشته شتاب خود را از دست داد. نرخ بیکاری بار دیگر شیب صعودی به خود گرفت و در پله 3.9 درصدی ایستاد و فرصت‌های شغلی جدید نیز از پیش‌بینی‌ها مبنی بر ایجاد 190 هزار شغل جدید کاهشی‌تر شد و به 175 هزار نفر رسید.

داده‌های نامطلوب بازارکار این سیگنال را به اقتصاددانان می‌دهد که اقتصاد آمریکا دیگر تحمل نرخ بهره در سطوح 5.25 تا 5.5درصدی و همچنین سطوح بالاتر از این رقم را نداشته و پاول نباید از سیاست‌های پولی انبساطی کناره‌گیری کند. ناگفته نماند که آغاز این سیاست‌ها نیازمند پیش‌زمینه‌هایی از جمله اطمینان از عدم بازگشت تورم در ماه‌های آتی است. با کاهش شتاب داده‌های شغلی ایالات‌متحده، شاخص ارزی آمریکا که در نتیجه سیگنال‌های اقتصاددانان شیب صعودی به خود گرفته بود، بار دیگر به کف 105 واحدی سقوط کرد و فرصت دوباره‌ای برای تقویت طلا و بیت‌کوین فراهم کرد. بیت‌کوین روز گذشته در ساعت 17به وقت تهران با رقمی معادل 64 هزار و 400 دلار  در حال معامله بود.

 پاول بر سردوراهی

گزارش‌های اقتصادی آمریکا از جمله رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه اول 2024، داده‌های شغلی، تورم و شاخص مدیران‌خرید در ماه‌های اخیر جرمی پاول را بر سر دوراهی تشدید سیاست‌های انقباضی و آغاز سیاست‌های انبساطی قرار داده است. تبعات این دوراهی بر بازارهای جهانی اثر‌گذار بوده و موجب نوسان قیمتی دارایی‌های این بازار خواهد شد؛ زیرا در صورت آغاز دوباره چرخه ضد تورمی، گرچه تورم شیب نزولی به خود می‌گیرد، اما نرخ رشد تولید ناخالص داخلی، فعالیت‌های اقتصادی و بازار کار آمریکا را تحت تاثیر قرار داده و از شتاب آنها جلوگیری می‌کند. صاحب‌نظران این روند را تایید کردند. البته آنها در خصوص آغاز سیاست‌های انبساطی تردید داشتند و تاکید کردند که در صورت آغاز زودهنگام کاهش نرخ بهره، بازگشت تورم به سطوح بالاتر دور از انتظار نخواهد بود. قابل ذکر است که گزارش تورمی در ماه آوریل که در15 مه منتشر خواهد شد می‌تواند اندکی از تردید پاول را کم کند و مسیر روشن‌تری را در اختیار پاول و سایر سیاستگذاران قرار دهد. برای درک بهتر این موضوع باید تا انتشار گزارش تورمی و همچنین واکنش سیاستگذاران به آن منتظر ماند.

منبع: دنیای اقتصاد

 

دیگر خبرها

  • تاثیر عمیق غیبت سه ستاره روی نمایش مس
  • ۶۰ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شد/ رونق کسب‌وکارها در سال جاری
  • ارائه دروس مهارتی و اشتغال پذیری به دانشجویان از مهر ۱۴۰۳
  • پایه‌گذاری بیش از ۱۰۰۰۰۰ شغل توسط بنیاد علوی در سال جاری
  • چینی‌ها برای ۱۲ هزار نفر در کرمان اشتغال ایجاد کردند
  • استقلال در 10 سال به اندازه 30 سال مدیرعامل عوض کرد
  • طلا هفته معاملاتی جدید را در محدوده مثبت آغاز می‌کند؟ / شتاب بیت‌کوین با افت آمار اشتغال
  • حکمرانی داده‌ها در عصر اینترنت اشیاء/ پلتفرم‌ها خود را مالک داده‌ها می‌دانند
  • تعهد اشتغال ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار در همدان
  • بیش از ۵ هزار نفر در خوزستان آموزش‌های مهارتی را در محیط کار واقعی فرا گرفتند