Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@06:00:41 GMT

مارک اسپر به تایوان رفت

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۲۳۹۵۸

مارک اسپر به تایوان رفت

وزیر دفاع دوران ریاست جمهوری ترامپ در یک سفر چهار روزه به تایون رفته تا درباره تهدیدهای امنیتی اخیر و سایر مسائلی که این جزیره با آنها روبروست، با مقام‌های تایپه دیدار و گفت‌وگو کند.

به گزارش ایسنا، به نوشته ساوت چاینا مورنینگ پست، مارک اسپر که وزارت خارجه تایوان آن را "دوست وفادار" تایپه می‌داند، روز دوشنبه در راس هیاتی سه نفره از شورای آتلانتیک (اندیشکده مستقر در واشنگتن) وارد پایتخت تایوان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که وزیر دفاع دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ است از حامیان تایوان به شمار می‌رود و از دولت آمریکا خواسته بود تا سیاستگذاری "چین واحد" را مورد بررسی و بازنگری قرار دهد.

پکن اما تایوان را بخشی از قلمروی خود می‌داند و سیاست‌های حمایتی آمریکا از تایوان را زیر سوال برده است.

وزارت خارجه تایوان در بیانیه‌ای اعلام کرد: هیات آمریکایی به سرپرستی اسپر با مقام‌های تایوان و اداره‌های مربوطه دیدار می‌کند و به تبادل نظرات و دیدگاه‌ها با اندیشکده‌های تایوانی و رهبران تجاری این جزیره می‌پردازد. مسائل مورد بحث در این دیدارها شامل اوضاع اخیر امنیتی در منطقه و روابط تایوان با آمریکا و اروپاست.

این وزارتخانه در ادامه بیانیه خود همچنین آورده است: وقتی اسپر وزیر دفاع آمریکا بود، چندین بار حمایت و تعهد خود را در قبال تایوان دموکراتیک اعلام کرد. او دوست وفادار تایوان است. اسپر به نگرانی‌هایش درباره صلح و امنیت در تنگه تایوان ادامه داده است.

وزارت خارجه تایوان در ادامه همچنین اعلام کرد:‌ ما امیدواریم که سفر نمایندگان ایالات متحده به افزایش درک و حمایت سیاستگذاران این کشور و اروپا از تایوان کمک کند.

بر اساس اعلام سخنگوی دفتر ریاست جمهوری تایوان، اسپر قرار است امروز (سه شنبه) با تسای اینگ ون، رئیس جمهوری این جزیره دیدار کند. رئیس جمهوری تایوان امیدوار است از طریق این تبادلات، ایالات متحده و اروپا حمایت خود را از تایوان و همکاری میان شرکای دموکراتیک در جهان تعمیق بخشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تايوان مارک اسپر آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۳۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق و کاندیدای جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا در رسانه اجتماعی خود با نام «تروث سوشال» به تجمعات اخیر حمایتی از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا پرداخت.

به نقل از شبکه خبری فاکس نیوز، وی در یک مطلب که در این رسانه اجتماعی منتشر کرد، نوشت: «همین الان اعتراضات را متوقف کنید!»

این مطلب در حالی منتشر شده که تعدادی از دانشجویان در جریان اعتراضات سراسری به اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه دستگیر شده‌اند.

همچنین این گفته‌ها در حالی مطرح شده که ترامپ در مطلبی دیگر به «جو بایدن حقه باز» پرداخته و او را بدترین رئیس‌جمهور در تاریخ ایالات متحده توصیف کرده است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901245

دیگر خبرها

  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت‌گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • کشته شدن ۴ مامور پلیس در کارولینای شمالی
  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • مارک آندره تراشتگن در رده دوم بیشترین بازی برای بارسلونا توسط بازیکنان غیر اسپانیایی
  • کریستال پالاس برای مارک گوئهی بیش از ۵۵ میلیون پوند می‌خواهد
  • چین، آمریکا را تهدید به اقدام تلافی جویانه کرد
  • چین خطاب به آمریکا: تلافی می‌کنیم