Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-01@13:39:51 GMT

کاهش جمعیت پیامدهای جبران‌ناپذیری دارد

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۲۴۱۶۵

کاهش جمعیت پیامدهای جبران‌ناپذیری دارد

تولیت آستان قدس رضوی گفت: جمعیت کشور رو به پیری است و کاهش جمعیت جوان می‌تواند برای آینده کشور و جامعه ما مشکلات جبران‌ناپذیری را ایجاد کند و ضروری است خانواده‌ها به فرزندآوری توجه جدی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، حجت الاسلام احمد مروی در آیین اهدای ۱۱۰ سری جهیزیه به زوج‌های جوان و سادات مشهدی افزود: خانواده‌ها منشاء و اجزای سازنده جامعه هستند و اساسی ترین نقش را در تربیت انسان دارند و جامعه خروجی نهاد خانواده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اهمیت محبت بین همسران در تحقق زندگی بانشاط، به زوج های جوان توصیه کرد که زیست بانشاط، بامعنویت و توام با موفقیت را معیار و هدف زندگی مشترک خود قرار داده و از ورود هر عاملی که ممکن است به این معیارها خدشه وارد کند، در زندگی خود جلوگیری کنند.   

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: داشتن هدف در زندگی مشترک بسیار حائز اهمیت است، چراکه بسیاری از ناکامی ها و تلخی های زندگی نتیجه نداشتن هدف مشخص است؛ وجود هدف، خط مشی و خط ارتباطی زندگی مشترک زوجین را به نحوی برای تحقق آن هدف هماهنگ می‎ کند.

وی رعایت معنویت و التزام به آموزه‌های اسلامی در خانواده را موجب استحکام زندگی مشترک و تربیت صحیح نسل آینده دانست و گفت: زوجین باید یکدیگر را به خیر و عمل صالح دعوت کرده و کمک کار یکدیگر در بندگی خداوند و تشکیل یک زندگی انسانی باشند.

حجت الاسلام مروی با بیان اینکه اختلاف نظر در زندگی عادی است، افزود: مدیریت این اختلافات مهم است، نتیجه برخورداری از هنر مدیریت اختلافات، ساختن زندگی مشترک با نشاط و آرام است.

وی به اهمیت گذشت در زندگی مشترک اشاره و عنوان کرد: گذشت و مدارا مساله مهمی در زندگی مشترک و نشانه روحیه بزرگ‌منشی انسان است، گذشت از عوامل مهمی است که موجب پایداری و انسجام زندگی مشترک می‌شود.

معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی هم گفت: در دومین مرحله طرح حمایت از زوجین جوان با عنوان «امام رئوف» حواله‌هایی برای تکمیل جهیزیه ۱۱۰ زوج جوان کم برخوردار مشهدی اهدا شد.

جعفر رئیسیان زاده افزود: ارزش این حواله ها بین ۷۰ تا ۳۰۰ میلیون ریال است که زوجین می توانند با مراجعه به فروشگاه‌ها مطابق سلیقه خود تا سقف تعیین شده، اقدام به تهیه و تکمیل جهیزیه کنند. 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تولیت آستان قدس رضوی زندگی مشترک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۴۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ اسرار آمیز دو جوان در تهران!

همشهری آنلاین: نخستین حادثه مربوط به مرگ مشکوک پسری ۲۲ ساله بود که ساعت ۱۲ ظهر یکشنبه به قاضی سالار صنعتگر بازپرس جنایی تهران اعلام شد و او دستور تحقیقات در این باره را صادر کرد.

جسد پسر جوان در خانه اش پیدا شده که بر اثر ضربه کاتر به دستش و خونریزی شدید جان باخته بود. آنطور که خانواده اش می‌گفتند وی اقدام به خودکشی کرده بود. آنها مدعی بودند که جوان جان باخته، اعتیاد به مواد مخدر داشته و وقتی شنیده که خانواده اش قصد دارند وی را به کمپ ترک اعتیاد ببرند، اقدام به خودکشی کرده است.

با این حال تحقیقات به دستور بازپرس جنایی تهران ادامه دارد تا مشخص شود که آیا گفته‌های خانواده وی درباره مرگ پسر جوان صحت دارد یا نه.

دومین حادثه که ساعت ۱۳:۳۰ یکشنبه به بازپرس جنایی تهران اعلام شد و مربوط به مرگ مردی جوان بود که جسد سوخته اش در زمین خاکی پیدا شده بود.

در نزدیکی جسد گالن بنزین و فندک به چشم می‌خورد. همچنین یک خودروی پرایدی در نزدیکی محل کشف جسد پیدا شد که متعلق به مرد جان باخته بود. یافته‌های تیم جنایی نشان می‌داد که خانه مرد جان باخته در همان محدوده بوده است.

خانواده اش می‌گفتند که متوفی با کسی خصومت شخصی نداشته است. با این حال تحقیقات برای کشف اسرار مرگ مرد جوان ادامه دارد.

tags # اخبار حوادث سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • چرایی پیش‌بینی‌ناپذیری از ایران فردا | برخوردها از سال ۸۸ جامعه را پیچیده‌تر کرده | تنش‌های بزرگ در دل رخدادهای کوچک است!
  • نرخ فرزندآوری در مادران جوان صعودی شد
  • چرایی پیش‌بینی‌ناپذیری ایران فردا / قواعد بازی حکومت و جامعه پیچیده‌تر شده
  • رشد فرزندآوری در مادران جوان/ روند صعودی زایمان فرزند چهارم
  • شرایط دریافت وام‌ها و تسهیلات فرزندآوری باید تسهیل شود
  • نیروی جوان جامعه عامل پیشرفت های آتی خواهند بود/ شرایط وام فرزندآوری تسهیل شود
  • لزوم فرهنگ‌سازی جهت افزایش جوانی جمعیت
  • مرگ اسرار آمیز دو جوان در تهران!
  • یک میلیون مهاجر افغان از ترس اخراج پنهان شده اند
  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق