Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، کیانو ریوز در طول ۷ سال اخیر «جان ویک» را به یک قهرمان اکشن نمادین بدل کرده، اما این نقش درواقع برای بازیگری نوشته شده بود که باید بیشتر شبیه هریسون فورد یا کلینت ایستوود می‌بود.

با انتشار یک کتاب حقایقی از این فیلم توسط افراد دست اندرکارش فاش شده است. در این کتاب که با عنوان عجیب «آنها نباید سگش را می‌کشتند: تاریخ شفاهی کامل بدون سانسور جان ویک، گان فو و عصر جدید اکشن» منتشر شده، باسیل ایوانیک که تهیه‌کننده این مجموعه فیلم‌هاست تایید کرده شخصیت اصلی این فیلم در فیلمنامه اصلی، مردی ۷۵ ساله بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایوانیک در کتاب گفته است فیلمنامه این فیلم به اسم «تسخیر» توسط درک کولستاد نوشته شده بود و یکی از بهترین دوستان وی این فیلمنامه را برایش فرستاد.

وی گفته است: در واقع مردی ۷۵ ساله که ۲۵ سال از بازنشستگی‌اش می‌گذشت، باید این نقش را بازی می‌کرد. مثلاً تماشای لگد زدن کلینت ایستوود لذت‌بخش می‌شد. من هم به یکی دو نامی فکر کردم که می‌توانستند این نقش را بازی کنند: کلینت ایستوود و هریسون فورد.

ایوانیک در ادامه درباره اینکه چگونه کیانو ریوز جذب این پروژه شد می‌گوید: یکی دیگر از دوستان صمیمی من در دنیا، جیمی دارمودی است که آن زمان کارگذار کیانو بود. از من پرسید فیلم اکشنی برای کیانو ریوز داری؟ و من یادم افتاد که کیانو یکی از ستاره‌های اکشن بزرگ ۲۵ سال اخیر است ولی دارد چه کار می‌کند؟ «مرد تای چی» را کارگردانی کرده بود. در «رونین ۴۷» بازی کرده بود.

ریوز هم در کتاب تایید کرده که بلافاصله می‌دانست همکاری در «جان ویک» فوق‌العاده خواهد بود و افزود: همه ما درباره پتانسیلی که در این پروژه وجود داشت به توافق رسیدیم. شخصیتی مثل جان ویک وجود داشت، اما در عین حال دنیای واقعی هم وجود داشت و در همان حال یک جهان زیرین نیز وجود داشت؛ یک ارتباط عاطفی با جان ویک، کسی که غمگین است، عشق زندگی‌اش را از دست داده و یک گذشته افسانه‌ای اما تاریک دارد. من عاشق تلاشی شدم که او برای باز پس گرفتن زندگی خود می‌کند.

کولستاد فیلمنامه‌نویس هم تایید کرده که با تغییراتی که خود ریوز در شخصیت جان ویک داد، این شخصیت را اصلاح کرد تا بتواند نقش او را بازی کند.

او نوشته: به مدت ۲ ماه آخر هفته‌ها به خانه ریوز می‌رفتم و با هم روی فیلمنامه کار می‌کردیم و من در دفتر او ۳۰۰ فیلمنامه دیدم که روی میزش چیده شده بود چون او هر چه که کارگذارش برایش می‌فرستاد را می‌خواند.

وی در ادامه گفت: کیانو فیلمنامه را یک روز جمعه در ۹۰ دقیقه خواند و گفت می‌خواهد این کار را انجام دهد.

کتاب «آنها نباید سگش را می‌کشتند» نوشته ادوارد گراس و مارک ای آلتمن امروز (سه شنبه) منتشر می‌شود.

کیانو ریوز برای چهارمین بار در «جان ویک: فصل ۴» بازخواهد گشت و این فیلم ۲۳ مارس اکران می‌شود.

این مجموعه فیلم که متعلق به کمپانی لاینزگیت است، با اکران فیلم «جان ویک» در سال ۲۰۱۴ آغاز شد و پس از آن دو دنباله به نام‌های «جان ویک: بخش ۲» در فوریه ۲۰۱۷ و «جان ویک: بخش ۳ – پارابلوم» در مه ۲۰۱۹ اکران شد. فیلم‌ها با فروش کلی بیش از ۵۸۷ میلیون دلار در سراسر جهان، موفقیت‌های تجاری و انتقادی خوبی کسب کردند. قسمت پنجم نیز در حال پیش‌تولید است.

کد خبر 5541684

منبع: مهر

کلیدواژه: کیانو ریوز فیلم اکشن بازیگر سینما تئاتر ایران جشنواره فیلم شهر خانه هنرمندان ایران فیلم کوتاه موسیقی ایرانی عید غدیر خم هنرمندان تئاتر فرهنگسرای نیاوران سریال خارجی اسماعیل شنگله فیلم مستند سینمای مستند فیلم سینمایی کیانو ریوز جان ویک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۴۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش تسنیم از اختتامیه جشنواره خلیج فارس در بندرعباس‌

‌با حضور معاون رئیس جمهور و فرمانده نیروی دریایی سپاه، آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره بین المللی خلیج فارس در بندرعباس برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس ظهر امروز اختتامیه چهاردمین جشنواره بین المللی خلیج فارس با حضور سید محمد حسینی معاون امور مجلس رئیس جمهور، دریادار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه، نماینده ولی فقیه در هرمزگان، استاندار و نماینده هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر برگزار شد. 

در این آیین هیئت داوران اسامی برگزیدگان را به شرح ذیل اعلام کرد.

اشکان چاووشی از کرمانشاه برترین فیلمنامه و جایزه ویژه را کسب کرد.

بهترین فیلم نامه پویانمایی به مهدی مرادی از استان قزوین تعلق گرفت.

بهترین فیلم نامه تجربی نیز به پریسا قادری از ارومیه انتخاب شد.

بهترین فیلم اقتباسی کسی انتخاب نشد.

از آرسان صفا و نیما صفا از بندرعباس برای فیلم نامه قلعه گمشده تقدیر شدند.

در بخش ویژه جشنواره بهترین فیلمنامه با موضوع خلیج فارس به میرقاسم موسوی برای فیلم نامه در دل دریا تعلق گرفت.

همچنین از مهدی مرادی برای فیلم نامه زیرآوار قدردانی شد.

در بخش بهترین فیلم نامه با موضوع محیط زیست خلیج فارس،‌لوح تقدیر به بابک علوی تنها از زنجان تعلق گرفت.

بهترین فیلم نامه در بخش مردم شناسی خلیج فارس به اشکان چاووشی از کرمانشاه تعلق گرفت.

بهترین فیلمنامه با موضوع شهدای خلیج فارس به مسعود عارفی از آبادان تعلق یافت.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • فرار نافرجام قاتلان فراری در خراسان جنوبی
  • قاتلان فراری در دام پلیس آگاهی خراسان جنوبی
  • دستگیری قاتلان جوان ۲۷ ساله بیرجندی
  • میراث «پل آستر» در سینما
  • پُل آستر درگذشت
  • غرق شدن جوان محلاتی در استخر آب
  • پل آستر درگذشت
  • جوان ۲۹ ساله بر اثر سقوط از آبشار لوه گلستان جان باخت
  • قتل برادر با شلیک گلوله/ کشف میلیاردها تومان چک خون‌آلود در جیب مقتول
  • گزارش تسنیم از اختتامیه جشنواره خلیج فارس در بندرعباس‌