Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-03@20:37:56 GMT

(تصاویر) اسپورتیج جدید کیا در کارخانه ژیلینا

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۲۴۴۶۷

(تصاویر) اسپورتیج جدید کیا در کارخانه ژیلینا

شرکت خودروسازی کیا نخستین کارخانه اروپایی خود را در شهر ژیلینا، اسلواکی تاسیس کرد. کلنگ ساخت این کارخانه در سال ۲۰۰۴ به زمین زده شد و تولید انبوه خودرو در آن از ماه پایانی سال ۲۰۰۶ آغاز شد. کارخانه ژیلینا کیا با هزینه اولیه یک میلیارد یورو احداث شد.

به گزارش عصر ایران، این کارخانه در ۲۰۰ کیلومتری شمال شرقی شهر براتیسلاوا، پایتخت اسلواکی قرار دارد و فضایی به وسعت بیش از ۱۶۶ هکتار را پوشش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیربنای واحد‌های تولیدی این کارخانه نیز ۵۶.۸ هکتار است.

موقعیت کارخانه ژیلینا قابل توجه است، زیرا دسترسی آسان شرکت کیا به بسیاری از شهر‌های بزرگ اروپایی، نیروی کار ماهر محلی، و تامین کنندگان با کیفیت بالا را فراهم می‌کند. حدود ۳۷۰۰ کارگر و بیش از ۵۳۰ ربات پیشرفته در این کارخانه مشغول به کار هستند.

کیا اسپورتیج یکی از خودرو‌های محبوب و پرفروش شرکت کیا محسوب می‌شود که جدیدترین نسل آن (نسل پنجم) در کارخانه ژیلینا تولید می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کارخانه ژیلینا؛ تاسیساتی با امکانات پیشرفته

تاسیسات تولیدی پیشرفته ژیلینا کیا به پنج بخش مجزا تقسیم می‌شود که شامل پرس، بدنه، رنگ، پیشرانه و خط مونتاژ می‌شوند. هر یک از این بخش‌ها نقشی کلیدی در تولید کارآمد خودرو‌های جدید ایفا می‌کند. این مجموعه همچنین دارای یک خط بازرسی و محل آزمایش برای حصول اطمینان از تولید وسایل نقلیه مطابق با استاندارد‌های سختگیرانه اروپایی است.

یک مرکز آموزشی کارخانه ژیلینا این امکان را برای کارکنان فراهم می‌کند تا به طور مداوم با استاندارد‌های بالای مهارت و کار مشخص شده توسط شرکت کیا آشنا شوند. هر بخش از تاسیسات تولیدی ژیلینا با دقت نگهداری می‌شود تا از عملکرد درست و روان همه چیز و تولید خودرو‌هایی بی نقص اطمینان حاصل شود.

محصولات تولیدی در کارخانه ژیلینا کیا به بازار‌های مختلف که بیشتر آن‌ها اروپایی هستند، صادر می‌شوند.

ظرفیت تولید کارخانه ژیلینا حدود ۳۵۰ هزار خودرو و ۵۴۰ هزار پیشرانه در سال است. خط تولید انعطاف‌پذیر این کارخانه امکان تولید هشت مدل خودرو مختلف به طور همزمان را فراهم می‌کند.

کیا سید و کیا اسپورتیج از جمله مدل‌هایی هستند که از خط تولید کارخانه ژیلینا خارج می‌شوند. کیا سید نخستین خودروی تولیدی در این کارخانه محسوب شده و سه نسل از مدل اسپورتیج نیز در آن تولید شده اند. تولید نسل پنجم کراس اوور اسپورتیج از سال ۲۰۲۱ در کارخانه ژیلینا آغاز شده است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: کیا خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۴۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردش دوباره چرخ کارخانه ذوب آهن اسدآباد درخواست کارگران شد


به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، کارخانه ذوب آهن اسدآباد در کیلومتر ۴۵ جاده همدان - سنندج واقع شده است و کاهش محرومیت و صنعتی شدن استان، ایجاد تحول اقتصادی و اجتماعی در همدان و استان‌های مجاور، امکان ایجاد و توسعه صنایع آهن در منطقه و صرفه‌جویی ارزی، از جمله اهداف احداث این کارخانه است. 
طرح این واحد راکد در سال ۹۰ با تولید شمش چدن افتتاح و به بهره برداری رسید که بعد از  گذشت سه ماه به علت عدم صرفه اقتصادی  شمش چدن برای تغییر خط تولید طرح از شمش چدن به فرومنگنز و دیگر مشکلات تعطیل و راکد شد و در سال ۱۴۰۰ با واگذاری طرح به بخش خصوصی پس از ۱۰ سال غیر فعال بودن طرح فوق، قرار شد که احیاء و به چرخه تولید باز گردد، اما به گفته شهروند خبرنگار ما مردم منطقه همچنان منتظر بهره برداری این طرح برای اشتغال جوانان منطقه هستند.

متن پیام شهروند خبرنگار ما:
سلام، اگه میشه یه پیگیری از ذوب آهن اسدآباد بکنید، که سه سال پیش هشت ونیم میلیون یورو پول گرفتن که شرکت راه اندازی کنن، ولی الان بعد سه سال ۲۵۰ نفر بیکار کردن، شرکت تعطیل است.

دیگر خبرها

  • پیش بینی جالب یک کارشناس از قیمت خودرو/ قیمت کارخانه تغییر می‌کند؟
  • گردش دوباره چرخ کارخانه ذوب آهن اسدآباد درخواست کارگران شد
  • یک‌ماه تا افتتاح بزرگترین کارخانه سرب و روی کشور
  • تجارت جدید اسطوره؛ لیونل مسی با شکل و شمایلی متفاوت در حال بازدید از کارخانه تولید آب آشامیدنی / فیلم
  • بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان غربی
  • (عکس) شغل جدید لیونل مسی چیست؟
  • احداث شهرک‌های مسکونی کارگری در مجاورت مجتمع‌های صنعتی را دنبال می‌کنیم
  • قیمت روز خودرو صفر داخلی در کارخانه و بازار آزاد(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)+جدول
  • ‌مشارکت مردم در جهش تولید به صورت مستقیم و فردی باشد
  • جهش تولید با فعالیت کارگران معنا و مفهوم می‌یابد