Web Analytics Made Easy - Statcounter

میثم برازنده سرپرست فرمانداری هیرمند گفت: با توجه به اهمیت ترانزیت در پایانه مرزی میلک، به درخواست هیأت حاکمه افغانستان از امروز ۲۸ تیرماه این مجموعه مرزی فعال شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ میثم برازنده سرپرست فرمانداری هیرمند در گفتگو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: به دلیل بروز برخی از اتفاقات در نوار مرزی مشترک میان ایران و افغانستان در محدوده پایانه مرزی میلک، بیش از ۲۰ روز است که از طرف طالبان مسیر ترانزیت پل ابریشم مسدود شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پیگیری‌های مستمری از سمت تجار افغانستانی و ایرانی در خصوص بازگشایی مسیر ترانزیت صورت گرفت که در این راستا، هیات حاکمه افغانستان نماینده ای را به کشور جمهوری اسلامی ایران اعزام نمود و به همین منظور روز گذشته نماینده اعزامی هیات حاکمه افغانستان از سمت کابل وارد خاک جمهوری اسلامی گردید و در محل سالن کنفرانس پایانه مرزی میلک با معاون امنیتی و انتظامی استانداری به دیدار و گفتگو پرداخته و مذاکراتی در خصوص بازگشایی پایانه مرزی میلک صورت گرفت.

رییس شورای تامین شهرستان هیرمند خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران اعتقاد به حسن همجواری و رعایت معاهدات بین المللی دارد درخواست هیئت حاکمه افغانستان را در  خصوص مذاکره پذیرفته لذا مذاکرات صورت گرفته به میزبانی جمهوری اسلامی ایران روز گذشته برگزار شده است.

برازنده تصریح کرد: نماینده عالی کشور افغانستان اعزامی از کابل پس از سیر مذاکرات با نماینده جمهوری اسلامی ایران توافق کردند که پل ابریشم از فردا بازگشایی شود و با توجه به اهمیت ترانزیت و ظرفیت‌هایی که مجموعه میلک دارد در حوزه تجارت از سه شنبه 28 تیرماه این مجموعه با بازگشایی پل ابریشم فعال خواهد شد و تجار ایرانی و افغانی می توانند به مانند گذشته از ظرفیت این مجموعه برای تبادلات تجاری و بین المللی استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: قطعاً بسته شدن پل میلک از طریق کشور مقابل هم باعث آسیب به اقتصاد آن کشور شده و تجار افغانستانی به شدت از این حوزه متضرر شدند و به دنبال این بودند که هر چه زودتر پل میلک از سمت کشور مقابل بازگشایی شود که با تلاش های صورت گرفته این اقدام صورت گرفت.

سرپرست فرمانداری هیرمند تاکید کرد: به دنبال این هستیم که تجارت بین المللی را در پایانه مرزی میلک بیشتر از پیش فعال کنیم و از این ظرفیت در راستای پیشبرد اهداف اقتصادی و توسعه منطقه بهره ببریم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران پایانه مرزی میلک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۴۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مجدد پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو تهران

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو تهران که کلیات آن در طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت به تصویب رسیده و برای تعیین کریدور نهایی نیاز به مجوز‌های تکمیلی دارد، مورد بررسی مجدد قرار می‌گیرد؛ این مسیر ریلی –تونلی از آن جهت اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که بدانیم با راه اندازی بخش توسعه شرقی خط ۲ دسترسی شبکه مترو به پردیس مسافری شرق تهران (پایانه جدید شرق) امکانپذیر می‌شود.

در جریان اقداماتی که برای بازسازی و راه اندازی پایانه جدید شرق مدنظر قرار گرفته است، موضوع اتصال این پردیس مسافری به شبکه حمل و نقل ریلی درون شهری مجدداً بررسی می‌شود. پروژه توسعه شرقی خط ۲ که اتفاقاً به پایانه جدید شرق ختم می‌شود، در طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت مصوب شده است، اما مسیر و محل ایستگاه‌های آن باید مورد مطالعه مجدد قرار گرفته و مجوز‌های لازم را دریافت کند.

نکته مهم در مورد ادامه خط ۲ مترو به سمت شرق آن است که حدود ۱۴۰۰ متر از این مسیر حفاری و تونل سازی شده و با حفر ادامه تونل به میزان تقریبی ۳۶۰۰ متر دیگر، عملاً از ایستگاه فرهنگسرا به پردیس مسافری شرق دسترسی ایجاد می‌شود؛ حتی جانمایی ایستگاه پایانی این مسیر در طبقه منفی یک ساختمان اصلی پایانه جدید شرق هم صورت گرفته است.

گفتنی است در صورت تکمیل مطالعات مربوطه، اخذ مجوز‌های لازم و تامین به موقع منابع مالی، امکان اتصال ایستگاه مترو فرهنگسرا به پایانه جدید شرق تا پایان سال آینده وجود دارد. البته بررسی‌های لازم جهت ایجاد دیگر مد‌های حمل و نقل عمومی تا پردیس مسافری شرق نیز در حال انجام است و اگر امکان سنجی‌های صورت گرفته تایید شود، می‌توان به راه اندازی سایر سیستم‌های حمل و نقلی مثل قطار سبک شهری (ال آر تی) در این مسیر هم فکر کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان
  • بررسی مجدد پروژه توسعه شرقی خط 2 مترو تهران
  • نشست مشترک اقتصادی مقامات ایران و افغانستان
  • ظرفیت‌های اقتصادی افغانستان برای ایران حائز اهمیت است
  • واکنش ایران به ادعای مجدد کویت درباره میدان آرش
  • بررسی مجدد پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو تهران
  • روایت روزنامه جمهوری اسلامی از مدارا با طالبان بدون خط قرمز/ جازدن سیل به جای دادن حقابه!
  • ترافیک خارجی در اتاق تجارت
  • آزادی ۵ صیاد ایرانی از جمهوری سیشل
  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور