Web Analytics Made Easy - Statcounter

حیدر صادقی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در زمان حاضر شیوه و فرهنگ سفر در کشورمان به این شکل است که اغلب مردم فقط در ایام خاصی که تعطیلات رسمی است به مسافرت می روند و همین امر باعث ایجاد موج سفر در روزهای محدودی می شود درحالیکه در سایر روزها، میزان مسافرت به شدت کاهش می یابد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون که محدودیت های کرونا کاهش پیدا کرده است، در مجموع ظرفیت استفاده شده اقامتگاه ها و هتل های استان اصفهان به سختی به ۵۰ درصد می رسد، اظهار داشت: بطور کلی ۵۰ درصد ظرفیت هتل ها هنوز خالی است، چرا که تمایل بیشتر مردم، مسافرت در روزهای  تعطیلات رسمی است و برای توزیع سفر نیاز به چاره جویی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضرورت ارایه طرح هایی  برای ساماندهی تعطیلات و توزیع سفرها

صادقی به برخی از طرح های ارائه شده برای ساماندهی تعطیلات و توزیع سفرها اشاره و اضافه کرد: بعنوان مثال می توان با "تعطیل کردن پنجشنبه ها" در سراسر کشور، تعطیلات هفتگی را به ۲ روز رساند و از طرفی در فصولی مانند زمستان، می توان با در نظر گرفتن "تعطیلات زمستانی" فرصتی را برای برنامه ریزی خانواده ها بمنظور مسافرت فراهم کرد.

وی با بیان اینکه خانواده ها برای برنامه ریزی مسافرت باید مسائلی مانند "ایام تحصیل فرزندان" و "شرایط شغلی" خود را در نظر بگیرند و بتوانند آنها را باهم هماهنگ کنند، ادامه داد: وزارت میراث فرهنگی نیز پیشنهادهایی را برای ساماندهی تعطیلات و توزیع زمانی سفر مطرح کرده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان با تاکید بر اینکه ایجاد تخت های اقامتی در شهرهای مختلف ارتباط مستقیم با سرمایه گذاری دارد، گفت: ما نمی توانیم خارج از ظرفیت های متوسط اقامتی، سرمایه گذاران را به سمت ایجاد خدمات گردشگری در برخی از شهرستان ها سوق دهیم زیرا هنوز توزیع مکانی و زمانی سفر مناسبی در کشور نداریم.

وی با بیان اینکه بعنوان مثال در استان اصفهان، عمده سفرها به شهرستان های اصفهان، کاشان و نطنز صورت می گیرد، افزود: این در حالی است که در سایر شهرستان های این استان نیز ظرفیت های گردشگری و میراثی بسیاری وجود دارد اما گردشگران آنها را کمتر به عنوان مقصد خود انتخاب می کنند.

صادقی با اشاره به اینکه در زمان حاضر ظرفیت های اقامتی در همه شهرستان های استان اصفهان فراهم شده است، تصریح کرد: ایجاد ظرفیت های اقامتی بیشتر در نقاط مختلف استان، مستلزم توزیع سفر از نظر مکانی و زمانی است و وقتی این امر صورت گرفت می توان سرمایه گذاران را برای ایجاد تاسیسات اقامتی مانند هتل و بومگردی بیش از پیش تشویق کرد.

وی درباره وضعیت گردشگری خارجی در سه ماه نخست امسال در استان اصفهان نیز خاطرنشان کرد: از نظر ورود گردشگر خارجی نسبت به سال گذشته با افزایش مواجه بودیم اما هنوز به شرایط قبل از دوران کرونا نرسیده است.

صادقی با بیان اینکه پیش بینی می شود در نیمه دوم امسال شرایط بهتری برای افزایش میزان ورودی گردشگران خارجی داشته باشیم، افزود: در زمان حاضر بیشتر میزان ورودی گردشگران خارجی از عراق است.

استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام‌های میدان امام(نقش جهان)، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام های "وزوان" ،"مزدآباد" و "مون" به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

برچسب‌ها گردشگری سفرهای داخلی اصفهان هتل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری سفرهای داخلی اصفهان گردشگری سفرهای داخلی اصفهان هتل ساماندهی تعطیلات استان اصفهان شهرستان ها توزیع سفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۴۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ظرفیت های خدادادی برای توسعه لرستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان ؛استاندار لرستان گفت:استفاده از ظرفیت های خدادادی می تواند توسعه استان را به همراه داشته باشدو برای برطرف کردن مشکلات لرستان عزم همگانی و بهره مندی از ظرفیت های موجود یک ضرورت است.
ابوطالب شفقت در دیدار با فرماندهان سپاه لرستان با تأکید برحضورمردم واستفاده ازظرفیت مردمی افزود:در بیش از چهل سال عمر انقلاب در برخی مواقع غفلت کرده‌ایم و به خوبی از ظرفیت مردم استفاده نشده اما هر زمان از این ظرفیت بهره برده‌ایم پیروز میدان شده‌ایم و نمونه بارز آن هشت سال دفاع مقدس می‌باشد.
استاندار لرستان گفت:در بسیاری از صحنه های مهم انقلاب، مردم از مسوولان جلوتر هستند و در این راستا سپاه پاسداران به وظایف خود به خوبی عمل کرده است و باید نقاط قوت و ضعف را شناسایی کرده تا توسعه محقق شود.
شفقت افزود:اداره کشور با حضور مردم در عرصه های مختلف امکان پذیر است و خدمت رسانی به مردم باید پیوست دینی و انقلابی بودن داشته باشد.
استاندار لرستان گفت:اقداماتو خدمت به مردم باید برای رضای خداوند باشد و سپاه پاسداران در این راستا تلاش می‌کند و الگویی مناسب برای اقشار مختلف است.
شفقت افزود:نهادهای حمایتی در نظام اسلامی برای محرومیت زدایی ماموریت دارند و توانمند سازی محرومان توسط بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام ضروری است.
استاندارلرستان گفت:توجه به مجموعه آموزش و پرورش در اولویت قرار دارد و دانش آموزان باید فرهنگ دینی را فرا گیرند و معلمان نخبگان را به جامعه معرفی می‌کنند.
شفقت افزود: آسیب های این استان باید شناسایی شود  و با عزم واحد بتوانیم مشکلات را  بتدربج برطرف کنیم تا اعتماد مردم بیشتر از قبل شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات اتباع شهرستان برخوار 
  • استفاده از ظرفیت‌های خدادادی برای توسعه لرستان
  • استفاده از ظرفیت های خدادادی برای توسعه لرستان
  • انتقال آب دریا به اصفهان روزهای خوشایندی برای زاینده‌رود رقم می‌زند
  • بازدید جمعی از معاونین و مدیران شرکت توزیع نیروی برق استان فارس از واحد‌های مختلف شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی 
  • مسؤولان اصفهان عزمی جدی برای ساماندهی منطقه جوی‌آباد ندارند
  • چرا فعالان بخش خصوصی از تعطیلی پنجشنبه‌ها استقبال نمی‌کنند؟
  • برنامه امسال دولت سیزدهم برای عبور موفق از اوج بار تابستان
  • ٢٦ طرح فوق توزیع و انتقال برق تا پایان اردیبهشت وارد مدار می‌شود
  • ۲۶ طرح فوق توزیع و انتقال برق تا پایان اردیبهشت وارد مدار می‌شود