Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@07:16:26 GMT

عاملِ بیماری مرموز جدید در تانزانیا شناسایی شد

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۲۴۷۵۲

عاملِ بیماری مرموز جدید در تانزانیا شناسایی شد

کارشناسان بهداشتی در تانزانیا بیماری مرموزی را که اخیرا مواردی از ابتلا به آن در این کشور گزارش شده و جان سه بیمار را نیز گرفته است، "تب موشی" نامیدند.

به گزارش ایسنا، دولت تانزانیا از کشف عامل این بیماری مرموز که یک باکتری منتقل شده از حیوانات به انسان است، خبر داد و کارشناسان بهداشتی نامش را «تب موشی» گذاشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقام‌های تانزانیا می‌گویند که تب موشی تاکنون در این کشور شرق آفریقا، سه نفر را کشته است.

هفته گذشته، مقام‌های تانزانیا، تیمی از پزشکان را به منطقه لیندی در جنوب‌شرق کشور اعزام کردند تا درباره ۲۰ مورد ابتلا به تب موشی تحقیق کنند که تاکنون سه مورد از آنها منجر به مرگ بیماران شده است. 

اوم موالیمو، وزیر بهداشت تانزانیا که از جمله مقام‌هایی است که از آن منطقه بازدید کرده است، گفت: بیماری فوق ناشی از باکتری است که از طریق مصرف آب یا غذای آلوده به ادرار حیوانات منتقل و تکثیر شده است.

او مردم را به حفظ آرامش دعوت کرد و گفت: حسن ماجرا این است که بیماری، قابل پیشگیری و قابل علاج است.

علائم بیماری تب، سردرد، بدن‌درد، خستگی و خونریزی از بینی است و وزیر بهداشت تانزانیا گفته است که اغلب بیماران بهبود یافته‌اند. او همچنین گفت که نتیجه کلیه بیماران به ابولا، کووید-۱۹ و ماربورگ منفی بوده است.

به گزارش ایندیپندنت، رئیس‌جمهوری تانزانیا هفته پیش از انتشار اخبار درباره یک بیماری «مرموز» در منطقه لیندی خبر داده و گفته بود که شاید این بیماری بر اثر «افزایش ارتباط» میان انسان و حیوانات وحشی بروز کرده باشد که پدیده‌ای زاییده فرسایش محیط زیست است.

پیش‌تر در روز یکشنبه نیز کشور غنا از شناسایی اولین مورد ابتلا به ویروس ماربورگ خبر داد. این ویروس متعلق به خانواده ابولا است و تب شدید و خونریزی داخلی و خارجی از جمله نشانه‌های آن است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تانزانیا بيماري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۴۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله خرس به یکی از عشایر دزفولی/ مصدوم در سلامت کامل است

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی دزفول از ترخیص و سلامتی فردی که مورد تهاجم خرس قرار گرفته بود، خبر داد و گفت: حمله یک قلاده خرس در منطقه گورخرس از توابع بخش سردشت شهرستان دزفول به آسیب‌دیدگی یکی از عشایر منطقه منجر شده بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دزفول، به نقل از روابط عمومی اورژانس دزفول، رضا معمارزاده سه‌شنبه شب با اعلام این خبر گفت: فرد مصدوم به درمانگاه شهدای سردشت دزفول منتقل شده و از آنجا توسط آمبولانس مستقر در درمانگاه، به بیمارستان بزرگ دزفول انتقال یافت.

وی ضمن اشاره به وضعیت جسمی این مرد 60 ساله افزود: فرد مصدوم با حال عمومی خوب از بیمارستان بزرگ دزفول ترخیص شده است.

مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی دزفول به تشریح نکات آموزشی در زمان مقابله با خرس پرداخت و گفت: حفظ خونسردی و آرامش در صورت مواجهه با خرس، پرهیز از حرکات ناگهانی و اجتناب از حرکت‌هایی که موجب تحریک حیوان می‌شود، از جمله مواردی است که در مواجهه با خرس باید رعایت کرد.

وی افزود: عشایر حاضر در مناطق پرخطر شهرستان دزفول باید ضمن دریافت مجوز حمل ابزارهای دفاعی مانند اسپری دور کننده حیوانات درنده از دستگاه‌های متولی، از وسایل دفاعی مانند اسپری فلفل یا سلاح‌های غیرکشنده و مجوزدار برای دفاع خود در صورت مواجهه با حیوانات وحشی استفاده کنند.

معمارزاده تاکید کرد: در صورت مواجهه با خرس بهتر است افراد به جای مبارزه با حیوان، ضمن حفظ آرامش، بدون حرکت تا دور شدن خرس در محل باقی بمانند.

به گزارش تسنیم، مناطق کوهستانی بخش سردشت و شهیون دزفول به دلیل وجود جنگل‌های متراکم، زیستگاه حیوانات وحشی گونه‌های مختلف است و این موجب شده تا چند مورد حمله حیوانات وحشی به اهالی و احشام این منطقه طی سال‌های گذشته ثبت شود. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فشارخون عامل اصلی بیماری های قلبی و عروقی
  • حمله خرس به یکی از عشایر دزفولی/ مصدوم در سلامت کامل است
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • بیماری هزار چهره‌ای که همه را گرفتار می‌کند
  • فوت مرموز دختری بعد از مهمانی رفتن با نامزدش
  • عامل خطر ابتلا به آلزایمر شناسایی شد
  • دستگیری شرور و عامل تیراندازی در محله بی‌سیم تهران
  • دستگیری عامل تیراندازی در خفر
  • التهاب عامل کلیدی در پیشرفت آرتروز زانو
  • عامل تیراندازی در خفر دستگیر شد