Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه ان.بی.سی نیوز به نقل از سه مقام نظامی آمریکا گزارش داد، رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور به کارکنان خود دستور داده است که اطلاعات مربوط به تمامی موارد تعامل بین ارتش آمریکا و ارتش چین در پنج سال گذشته در راستای یک فرآیند بررسی تعداد فزاینده تعاملات با ارتش چین در دریای چین جنوبی و فراتر از آن را بررسی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایران اکونومیست، ‌به نقل از شبکه ان.بی.سی. نیوز، این مقامات گفتند که این دستور از سوی ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، پس از یک تماس ویدئویی از راه دور بین میلی و همتای چینی‌اش در هفتم ژوئیه صادر شد. در طول این تماس، ژنرال لی زوئوچنگ، رئیس ستاد مشترک ارتش آزادی‌بخش خلق چین، این ادعای آمریکا مبنی بر تشدید رفتار تهاجمی هواپیماها و کشتی‌های نظامی چین علیه ارتش آمریکا و متحدانش حین عملیاتشان در آبهای بین المللی که چینی‌ها آن‌ها را به عنوان اراضی سرزمینی خود می‌دانند رد کرد.

بر اساس گزارش از محتوای این گفتگوی بین میلی و همتای او که در هفتم ژوئیه علنی شد، سرهنگ دیو باتلر، سخنگوی میلی گفت که رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا بر اهمیت مشارکت ارتش آزادیبخش خلق چین در گفتگوی اساسی با هدف بهبود ارتباطات مرتبط با بحرانها و کاهش ریسکهای استراتژیک تاکید کرد. با این حال این سخنگو جزئیاتی در مورد این ریسک استراتژیک ارائه نکرد.

ماه گذشته میلادی، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، در یک کنفرانس امنیتی آسیایی گفت که آمریکا " شاهد افزایش نگران کننده در تعداد رهگیری‌های هوایی ناایمن و رویارویی‌ها در دریا در قبال هواپیماها و کشتی‌های ارتش آزادیبخش خلق چین بوده است."

آستین در سخنرانی در اجلاس گفتگوی شانگری-لا در سنگاپور گفت که جنگنده‌های ارتش آزادیبخش خلق چین در هفته‌های اخیر "رهگیری‌های خطرناکی علیه هواپیماهای متحد با آمریکا که به طور قانونی در دریاهای چین شرقی و چین جنوبی فعالیت می‌کردند" انجام داده‌اند و همچنین نسبت به تعاملات در تنگه تایوان هشدار داد.

میلی در پاسخ به سوالی درباره دستورش گفت: چین بیش از یک دهه است که از نظر اقتصادی و نظامی در حال رشد بوده است. آنها در اقیانوس آرام جسورتر شده‌اند. حفظ خطوط ارتباطی باز و مدیریت رقابت ریسک استراتژیک را کاهش می‌دهد.

میلی تاکید کرد: تمرکز ارتش آمریکا بر نوسازی و آمادگی است. شبکه شرکا و متحدان ما منبع قدرت است. نظم مبتنی بر قوانین از طریق بازدارندگی یکپارچه، به هر ملتی اجازه می دهد تا به پیشرفت برسد.

ستاد مشترک ارتش آمریکا اکنون به بررسی صدها مورد از این تعاملات پرداخته و بررسی می‌کند که چه زمانی روند تشدید موارد شروع شد و اینکه چقدر خلبانان و ملوانان چینی می توانند پرسنل ارتش آمریکا را به خطر بیندازند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: چین ، ژنرال مارک میلی ، ستاد مشترک ارتش آمریکا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: چین ژنرال مارک میلی ستاد مشترک ارتش آمریکا ستاد مشترک ارتش آمریکا رئیس ستاد مشترک ارتش خلق چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۴۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشم ژنرال صهیونیست از راهبرد اسرائیل مقابل ایران

بازدید 7 اسحاق بریک ژنرال اسرائیلی در گفت و گو با یکی از شبکه‌های تلویزیونی اسرائیل به تحلیل راهبرد نیروی هوایی این کشور پرداخت و از عقب افتادن اسرائیل مقابل ایران در توسعه پهپاد و تمرکز بیش از حد بر جنگنده‌ها با خشم سخن گفت. تحلیل این ژنرال صهیونیست را با زیرنویس فارسی می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • تخریب برخی جاده‌های روستایی ممسنی / لزوم کارهای آبخیزداری در فارس
  • خسارت سنگین بارش‌ها به بخش کشاورزی فارس
  • خشم ژنرال صهیونیست از راهبرد اسرائیل مقابل ایران
  • ژنرال آمریکایی: پوتین با تجربه‌ترین دولتمرد جهان است
  • سرمایه گذاری مشترک آمریکا و ژاپن برای رهگیری موشک‌های مافوق صوت
  • بذرپاش: فصل نوینی از تعاملات اقتصادی ایران و امارات رقم می‌خورد
  • آموزش زبان فارسی در ارمنستان موجب تقویت تعاملات دو کشور می‌شود
  • دستگاه‌های مشمول شفافیت در مشترک قوای ۳گانه مشخص می‌شود
  • اذعان ژنرال صهیونیست به دستاورد راهبردی حزب‌الله/ حادثه‌ای بدتر از هفتم اکتبر در راه است
  • گزارش اختصاصی الجزیره از عملیات‌های دقیق حزب‌الله