Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@10:41:23 GMT

سهام ایران‌خودرو و سایپا تا مهرماه واگذار می شود

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۲۴۸۲۵

سهام ایران‌خودرو و سایپا تا مهرماه واگذار می شود

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور پیش‌بینی کرد که با انجام قیمت‌گذاری سهام شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا و دارایی‌های این شرکت‌ها تا یکی دو هفته دیگر، واگذاری سهام این دو خودروساز تا مهرماه انجام شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آرش محبی‌نژاد با اشاره به جلسه اخیر قطعه سازان با وزیر صمت، افزود: آن‌طور که وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده، قیمت‌گذاری سهام شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا و دارایی‌هایشان از سوی تیم‌های مختلف کارشناسی با سرعت در حال انجام بوده و در مراحل پایانی خود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اعلام اینکه طی روزهای آینده ارزش گذاری سهام خودروسازان و شرکت‌های وابسته آنها انجام می‌شود، افزود: با این حال، اینکه واگذاری‌ها به چه شکل انجام شده، سهام شرکت‌های اقماری خودروسازان کم‌کم یا یک‌جا واگذار شود، بحث اهلیت سهامداران، در نظر داشتن قوانین ضد انحصار، رفع تعارض منافع در کنار برنامه تعهدات متقابل بین خریدار و دولت و غیره، همه و همه مسائلی است که در وزارت صمت در حال نهایی شدن است.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور پیش‌بینی کرد که طی یکی دو هفته آینده شاهد قیمتگذاری سهام خودروسازان و اعلام آن به بورس باشیم و واگذاری سهام مطابق برنامه وزارت صنعت تا مهر ماه امسال اجرایی شود.

وی خاطرنشان‌کرد: در صورت تحقق این مهم، با عرضه خودروها در بورس و قیمتگذاری آنها، ایران‌خودرو و سایپا از زیان خارج شده و به‌تدریج به سود دهی می‌رسند.  با واگذاری سهام شرکت‌های خودروسازی، تصدی‌گری دولتی حذف شده و تقریبا کار به بخش خصوصی سپرده می‌شود.

وی ادامه‌داد: همچنین نقدینگی خوبی به سمت این خودروسازان سرازیر شده و نقدینگی مورد نیاز تولید نیز می‌تواند تا حد زیادی از این طریق فراهم شود.

 انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس ایران خودرو و سایپا سهام شرکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۴۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودرو‌های سایپا، چشم «کره شمالی» را گرفت

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران در حال برگزاری است و از قرار معلوم، خودرو‌های سایپا موردتوجه کره شمالی قرار گرفته‌اند؛ به‌طوری‌که وزیر امور اقتصادی کره شمالی، توانایی خودروسازی سایپا را تحسین کرد.

به گزارش دیجیاتو، وزیر امور اقتصادی خارجی کره شمالی، از تمایل این کشور برای همکاری با گروه خودروسازی سایپا خبر داد. این خبر را خبرگزاری رسمی سایپا، یعنی سایپانیوز در وب‌سایت خود منتشر کرده است.

این روز‌ها ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران در حال برگزاری است و خودروسازان ایرانی نیز به دنبال بازار صادراتی برای محصولات خود هستند. به نظر می‌رسد که اکنون خودرو‌های سایپا موردتوجه جمهوری دموکراتیک خلق کره قرار گرفته‌اند.

«یون جونگ‌هو»، وزیر امور اقتصاد خارجی کره شمالی گفته است که روابط دوستانه سیاسی دو کشور می‌تواند به‌عنوان دلیلی برای همکاری‌ها در صنعت خودرو ایفای نقش کند. او همچنین توانایی سایپا را در تولید خودرو‌های سواری و تجاری، خوب ارزیابی کرده و از تمایل کشورش برای همکاری با سایپا سخن گفته است.

نگاهی به صنعت خودروسازی کره شمالی

برند مشهور صنعت خودروسازی جمهوری دموکراتیک خلق کره «پیونگهوا موتورز» نام دارد. این برند فعالیت خود را از سال ۱۹۹۸ (۱۳۷۷) و با سرمایه‌گذاری مشترک کره شمالی و جنوبی آغاز کرد. محصولات پیونگهوا موتورز خودرو‌هایی از برند فیات و برلیانس هستند که تحت لیسانس دو شرکت چینی و ایتالیایی در این کشور مونتاژ می‌شوند. پیونگهوا موتورز حقوق انحصاری تولید، عرضه و فروش خودرو‌های دست‌دوم را نیزدر جمهوری دموکراتیک خلق کره در اختیار دارد. بااین‌حال، اکثر مردم کره شمالی قادر به خرید خودرو حتی از نوع دست‌دوم نیستند.

دیگر برند صنعت خودروسازی کره شمالی «کارخانه موتور سونگری» نام دارد. این برند در تولید خودرو‌های سنگین و نیمه‌سنگین تجاری فعالیت دارد.

در مورد ایران اکسپو ۱۴۰۳

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران، از روز شنبه هفته جاری آغاز شده و در آن، بیش از ۲ هزار بازرگان، سرمایه‌گذار و تاجر خارجی از ۸۵ کشور جهان حضور دارند. نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳ مورد استقبال تولیدکنندگان، تجار و بازرگانان خارجی قرار گرفته است. این نمایشگاه تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه برپاست. امکان بازدید برای عموم مردم، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی از ساعت ۹ تا ۱۶ فراهم است.

دیگر خبرها

  • واگذاری استقلال و پرسپولیس رسمی شد(عکس)
  • واگذاری شازند کاملاً شفاف و در فرآیندی قانونی بوده است
  • خودرو‌های سایپا، چشم «کره شمالی» را گرفت
  • خودروسازان به ازای هر ۱ میلیون دلار ارز تخصیصی، چه تعداد خودروی نو تولید کردند؟
  • نحوه واگذاری سهام ترجیحی پرسپولیس مشخص شد
  • اعلام نحوه واگذاری سهام پرسپولیس ترجیحی به پیشکسوتان
  • اعلام نحوه واگذاری سهام ترجیحی به اعضای باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس
  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی
  • راهبری ۵ مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی واگذار می شود
  • در مذمت و ستایش ارز دریافتی خودروسازان اخیراً گمرک