Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر روسیه در تهران با اشاره به نقاط مشترک متعدد در سیاست روسیه و ایران در عرصه بین‌المللی، یادآور شد که همکاری فعالی بین دو کشور در زمینه حل و فصل اوضاع در سوریه، منطقه قفقاز جنوبی، مسائل دریای خزر و در خصوص افغانستان وجود دارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "لوان جاگاریان" سفیر تام الاختیار روسیه در تهران در گفتگوی اختصاصی با روزنامه "ایزوستیا"، چاپ مسکو اعلام کرد: حتی قبل از شروع عملیات ویژه روسیه برای حفاظت از غیرنظامیان در منطقه دونباس اوکراین، نقاط مشترک زیادی در سیاست فدراسیون روسیه و جمهوری اسلامی ایران وجود داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دیپلمات یادآور شد که روسیه در بسیاری از موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی به طور فعال با ایران همکاری داشته و دارد و مهمترین عرصه‌های مشارکت دو کشور در رابطه با حل و فصل مشکلات در سوریه، منطقه قفقاز جنوبی و همچنین در خصوص مسائل دریای خزر و کمک به صلح و ثبات در افغانستان است. به گفته وی، مشارکت روسیه و ایران در سوریه و مبارزه مشترک آنها با تروریسم در این کشور،  اهمیت بسیار زیادی دارد و مشارکت نظامی هر دو کشور در سوریه، قانونی و با درخواست مقامات دمشق صورت گرفته است.

جاگاریان تاکید کرد: «علاوه بر اینها، ما به طور فعال در سایر عرصه‌های بین‌المللی در رابطه موضوعات بسیار مهم بین‌المللی، از جمله در زمینه امنیت اطلاعاتی همکاری داریم. یکی از جنبه‌های اصلی همکاری ما بحث حقوق بشر است. در این راستا روسیه و ایران همکاری نزدیکی برای مقابله با سیاست دوگانه و ریاکارانه کشورهای غربی دارند.»

سفیر روسیه همچنین یادآور شد که امضای توافقنامه جامع در زمینه توسعه همکاری‌های دوجانبه که قرار است امضا شود و برای هم مقامات مسکو و هم تهران اهمیت زیادی دارد، فرصت‌های جدیدی را برای گسترش مشارکت بین فدراسیون روسیه و ایران در تمامی زمینه‌ها باز خواهد کرد. جاگاریان افزود،  یکی از وظایف مهم وی در حال حاضر، کار با شرکای ایرانی به روی این سند بزرگ است که با توجه به تغییرات کلی بوجود آمده در سطح جهانی، توافقات دوجانبه برای توسعه همکاری‌ها را به‌روز رسانی و تقویت خواهد کرد.

به گفته وی، طرف روسی اکنون منتظر دریافت دیدگاه مقامات تهران درباره پیش نویسی از این توافقنامه است که پیش از این از سوی مسکو تهیه و به جمهوری اسلامی ایران تحویل داده شده است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز شب گذشته، دوشنبه اعلام کرد که طرف روسی پیش نویس پیمان همکاری راهبردی جامعی را به مقامات جمهوری اسلامی تحویل داده است. به گفته وی، مقامات مسکو امیدوارند که پس از اصلاحات تکمیلی با در نظر گرفتن دیدگاه طرف ایرانی و توافق نهایی دو طرف درباره آن، امکان امضای این توافقنامه جامع در آینده نزدیک فراهم شود.

سفیر روسیه: پوتین در تهران با رهبر ایران دیدار خواهد کردکرملین: پوتین با ابراهیم رئیسی و اردوغان در تهران دیدار و گفتگو می‌کنددیدار باقری و معاون وزیر خارجه روسیه در مسکو

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس روسیه و ایران سفیر روسیه بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۴۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صاحب‌نظر روس: ایران الگوی مثال‌زدنی پیشرفت برای شرق و غرب است

آودیووا که شاعر و نویسنده هشت عنوان کتاب درباره انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است، این سخنان را در مسکو بیان کرد.

این بانوی روس که در سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی ایران بعنوان همسر یکی از دیپلمات‌های اتحاد جماهیر شوروی سابق در تهران، مقیم ایران بود، معتقد است: ایران یکی از درخشان‌ترین و برجسته‌ترین کشور‌ها است که از فرهنگ معنوی خاص خود برخوردار است.

وی که سابقه تدریس زبان روسی در تهران را در کارنامه دارد، اظهار داشت: من مدت طولانی در ایران کار کردم، هم در زمان قبل و هم در زمان بعد از انقلاب، از طرفی شاهد جنگ ایران و عراق بودم؛ بنابراین می‌توانم بگویم که ایران در این سال‌های اخیر جهش‌های چشمگیری در توسعه خود برداشته است که دستآورد‌های رهبر عالی‌قدر و مردم زحمتکش و سختکوش ایران است.

این شاعر روس خاطرنشان کرد: فرهنگ باستان ایران برخوردار از گنجینه فرهنگ شعر، معماری و هنر است که برای بسیاری از کشور‌ها دست نیافتنی است.

آودیووا با اشاره به همگرایی ایران و روسیه برای مقابله با ساختار ناعادلانه مدیریت جهانی گفت: در شرایط کنونی، باید مناسبات ایران و روسیه را گسترش دهیم، آن هم در شرایطی که کشور‌های ما از دیدگاه‌ها و مواضع مشترک برخوردار هستند.

این صاحب نظر روس اظهار داشت: ایران و روسیه، ریشه‌های فرهنگی و روحی مشترک دارند. مردم دو کشور تا حد زیادی سختکوش و تلاشگر هستند و عزم راسخ دارند که کشورهایشان را به بالاترین سطح ارتقا دهند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • صاحب‌نظر روس: ایران الگوی مثال‌زدنی پیشرفت برای شرق و غرب است
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات بعد از ۱۰ سال
  • محور تحولات و حذف دشمن مشترک
  • ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات ارشد اکو
  • روسیه دشمن اسرائیل است | روایت بلومبرگ؛ نگرانی فزاینده اسرائیل از گسترش همکاری‌ نظامی ایران و روسیه