Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا سفر رئیس جمهور این کشور به خاورمیانه را در این مقطع زمانی "بسیار مهم" ارزیابی و تاکید کرد، هرگز جای خالی برای چین و روسیه نخواهیم گذاشت.

به گزارش ایسنا، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه ماهواره‌ای الحره با اشاره به اینکه جو بایدن، رئیس جمهور این کشور در سفر اخیر خود به خاورمیانه رایزنی‌های "سازنده‌ای" با سران اسرائیل، مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین و نیز ۹ تن از سران کشورهای عربی داشت، اظهار کرد: "بسیار اهمیت داشت که بایدن در این مقطع زمانی به خاورمیانه سفر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

کربی گفت: در هر توقف رئیس جمهور در این سفر برخی مسایل مربوط به منافع ملی و منافع امنیت ملی وجود داشتند.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا افزود: بار دیگر بر پایبندی خود به "دفاع از اسرائیل" و در بیت لحم نیز بر پایبندی‌مان به راه‌حل "دو کشوری" تاکید کردیم و بایدن به محمود عباس (رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین) گفت که "دوستی بهتر از آمریکا برای او وجود ندارد."

او در ادامه گفت: دستورکار گسترده‌ای روی میز مذاکرات با سران کشورهای خاورمیانه وجود داشتند و "خاورمیانه‌ای با انسجام و ثبات بیشتر" از جمله اهداف سفر بایدن بود.

کربی تاکید کرد: "دولت آمریکا از توافقنامه‌های ابراهیم و به طبع ادغام اسرائیل در منطقه حمایت می‌کند، ما در این سفر پیشرفتی در این زمینه داشتیم و عربستان حریم هوایی خود را به روی هواپیماهای تجاری اسرائیل گشود."

همچنین این مقام آمریکایی اذعان کرد که توجه دولت بایدن دوباره معطوف خاورمیانه و تعامل و مشارکت مجدد در این منطقه شده است.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا تاکید کرد: "آمریکا هرگز خاورمیانه را رها نخواهد کرد و جای خالی را باقی نخواهد گذاشت تا چین و روسیه از آن استفاده کنند و به مشارکت خود در آنجا ادامه خواهیم داد، ما موجودیتی نظامی داریم و به عنوان مثال هزاران نظامی در عربستان به سر می‌برند."

کربی در ادامه مذاکرات بایدن درباره سوخت و انرژی را "خوب" توصیف کرده و ابراز خوش‌بینی کرد که واشنگتن شاهد نشانه‌هایی در این زمینه خواهد بود.

او ضمن مخالفت با این مطلب که "دولت فعلی آمریکا از تعهدات خود در خصوص دموکراسی و حقوق بشر عقب کشیده" گفت: رویکرد بایدن برای خاورمیانه مبتنی بر دیپلماسی و همکاری همراه با تمرکز بر مساله حقوق بشر است.

کربی تاکید کرد: پرونده‌های حقوق بشری هسته اصلی مذاکرات با سران کشورهای خاورمیانه بود و ما به شکل جدی خواستار حقوق مردم هستیم تا آنها بتوانند از دولت‌هایشان انتقاد کرده و نظرات خود را آزادانه اعلام کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جان کربی جو بایدن سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۵۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ عملیات تنبیهی ایران علیه اسرائیل نقطه عطف استراتژیکی در منطقه خاورمیانه بود

مهدی عقیل، استاد دانشگاه و نویسنده لبنانی با بیان اینکه آنچه در شب ۱۳ و ۱۴ آوریل رخ داد، یک نقطه عطف استراتژیک در سطح قواعد بازدارندگی یا قواعد درگیری در خاورمیانه بود، گفت: جمهوری اسلامی ایران از صبر استراتژیکی که از سال ۲۰۱۰ پیشه کرده بود به بازدارندگی استراتژیک یا بازدارندگی فعال منتقل شد.

دریافت 52 MB

خبرنگار: منصوره حسنی / تدوینگر: حمیدرضا برزگر 

دیگر خبرها

  • بایدن: آمریکا٬ مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • هشدار مصر و اردن درباره کوچاندن فلسطینیان/ تاکید قطر بر جلوگیری از ورود منطقه به جنگ
  • نتانیاهو و بایدن تصمیم نهایی را برای منطقه گرفتند؟
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفت وگو کردند
  • کاخ سفید: اسرائیل قبل از حمله به رفح نظرات ما را خواهد شنید
  • ویدیو/ عملیات تنبیهی ایران علیه اسرائیل نقطه عطف استراتژیکی در منطقه خاورمیانه بود
  • ادعای کاخ سفید؛ اسرائیل پذیرفته که قبل از حمله به رفح، نگرانی‌های آمریکا را در نظر بگیرد
  • کاخ سفید : اسرائیل قبل از حمله به رفح نظرات ما را خواهد شنید
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه