Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@08:20:23 GMT

فیلم: حرکت شهرداری ها به سمت درآمدهای پایدار الزام آور است

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۲۵۱۱۰

‍‍‍‍‍‍

دریافت 38 MB

محسن اسماعیلی روز سه شنبه با حضور در استودیو ایرنا قزوین افزود: با توجه به چالش های ایجاد شده در سطح ملی و تحریم های ظالمانه ای که به کشور ما تحمیل شد در حال حاضر درآمد شهرداری ها به شدت کاهش پیدا کرده تا جایی که مقداری از درآمدهای خود را از طریق ارزش افزوده ای که به آنها اختصاص پیدا می کند کسب درآمد داشته و برخی هم از همان درآمدهای ناپایدار بهره می برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حرکت به سمت درآمدهای پایدار در حال حاضر برای شهرداری ها ضرورت و الزام آور است و ما نیز در حوزه دفتر امور شهرداری ها برنامه هایی را تدارک دیده ایم تا بتوانیم شهرداری ها را به سمت درآمدهای پایدار هدایت کنیم و اخیرا نیز ۲ همایش را در شهرهای معلم کلایه و قزوین برگزار کردیم و تاکیدات ویژه ای را به شهرداری ها کردیم و شیوه نامه هایی را که از سوی وزارتخانه در خصوص سرمایه گذاری هایی که شهرداری ها باید انجام دهند به ما ارسال شده را ابلاغ کردیم.

ما به شهرداری ها تاکید داشتیم تا بتوانند ظرفیت های درونی و محلی خود را که بعضا هم مغفول واقع شده اند را شناسایی کنند تا بتوانیم در قالب مناسب سازی، برندینگ، بومی سازی و گردشگری از آنها استفاده کنیم.

البته شهرداری ها شاید به تنهایی نتوانند اقدام به انجام چنین مسایلی کنند، به همین منظور حاکمیت نیز در سطح ملی و استانی بایستی در این راه پیشقدم باشد و برای حمایت نیز نیازمند پشتیبانی دستگاه های نظارتی هستیم.

در حال حاضر یک هزار و ۴۲۴ شهر در سطح کشور داریم و استان قزوین در این رابطه دارای ۲۸ شهر می باشد که شهر جدید مهرگان نیز اخیرا به تعداد شهرهای استان اضافه شده و درصد جمعیت شهری به روستایی آن نیز ۷۷ به ۲۳ درصد است. 

یعنی به واقع ۷۷ درصد جمعیت استان قزوین ساکن در شهرها بوده که با ۱۵۴ عضو شورای اسلامی مدیریت می شوند و کارکنان شاغل در این تعداد از شهرداری ها نیز بالغ بر ۵ هزار نفر بوده که خدمت رسانی به شهروندان را برعهده دارند، به طور کلی شهرداری ها امروزه نماد و تجلی حضور و مشارکت مردم در اداره امور شهرها هستند که اگر به درستی به وظایف خود عمل کنند می توانند نقش بسزایی در افزایش نشاط اجتماعی مردم ایفا کنند.

در خصوص طرح های جامع تفصیلی نیز باید گفت که ۲۳ شهر استان دارای این طرح هستند و طرح جامع شهر سیردان واقع در بخش طارم سفلی نیز در دست تهیه بوده و شهر محمدیه نیز دارای طرح هادی می باشد و طرح جامع این ۲ شهر بایستی تهیه شود.

طرح هادی سه شهر دیگر یعنی عصمت آباد، زیاران و قشلاق که اخیرا از روستا به شهر تبدیل شده اند با اصلاحاتی به طرح هادی شهری تبدیل شده و براساس آن توسعه آنها ادامه پیدا می کند و تهیه طرح برای شهر جدید مهرگان نیز همزمان با طرح جامع محمدیه صورت خواهد گرفت.

برچسب‌ها دهک درآمدی محسن اسماعیلی شهرداری قزوین توسعه اقتصادی استان قزوین قزوین مدیریت شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دهک درآمدی محسن اسماعیلی شهرداری قزوین دهک درآمدی محسن اسماعیلی شهرداری قزوین توسعه اقتصادی استان قزوین قزوین مدیریت شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور شهرداری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۵۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راز صفر شدن مالیات 50 درصد اصناف خرد در کشور

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کشور در زمینه مالیاتی، بحث مربوط به اصلاح نظام مالیاتی و تمرکز بر مالیات‌ستانی هوشمند و عادلانه است. این موضوع به خصوص در مقابل تولید و همچنین مردم اهمیت بسیاری بالایی دارد؛ از همین رو بررسی آمار و ارقام مربوط به عملکرد سال گذشته در این زمینه بسیار مهم و کاربردی است.

طبق آمار سال گذشته میزان مالیات پرداختی کل مشاغل کشور از مجموع درآمدهای مالیاتی، عددی کمتر از 6 درصد بوده است که نسبت به حجم بالای این بخش از اقتصاد در تولید ناخالص ملی که بین 20 تا 30 درصد اقتصاد را شامل می‌شوند؛ این بخش مالیات کمتری نسبت به حجم خود در اقتصاد ایران پرداخت کرده است.

با وجود شاخص پایین مالیات به تولید ناخالص ملی در بخش مالیات اصناف، تمرکز اصلی نظام مالیاتی در دولت سیزدهم، بر اعطای هدفمند معافیت‌های مالیاتی به مشاغل خرد و مردمی در مقابل مشاغل و اصناف خاص دانه درشت با درآمدهای کلان بوده است.

هدف قرار دادن مشاغل و اصناف بزرگ با درآمدهای کلان می تواند به رفع مشکلات نابرابری درآمد در اقتصاد ایران نیز کمک کند. مطالعات نشان داده است که نابرابری درآمد در کشور با تکیه بر اصلاح نظام مالیاتی در حال کاهش است و پیش از این اقدامات وضعیت به طوری بود که درصد کمی از جمعیت سهم نامتناسب زیادی از ثروت را در دست داشتند.

با تمرکز بر جمع‌آوری مالیات از مشاغل پردرآمد و اصناف خاص، دولت در سال گذشته علاوه بر افزایش درآمد مالیاتی از این محل، توانسته است که ثروت را نیز به شیوه‌ای عادلانه‌تر نسبت به قبل توزیع کند.

در بخش مالیات اصناف، بیش از 50 درصد اصناف خرد مالیاتی پرداخت نکردند و از طرف دیگر بیش از 50 درصد مالیات اصناف تنها توسط 1 درصد پرداخت شده است. از همین رو تمرکز ویژه سازمان امور مالیاتی بر اخذ مالیات از مشاغل و اصناف بزرگ با درآمدهای کلان با تکیه بر اعداد و ارقام عملکرد مالیات اصناف سال گذشته بوده است.

تمرکز بر مالیات‌ستانی سیستمی و تقاطع داده‌ها مسیر اصلی تحقق این امرفراهم شده است. در این مدل با تکیه بر شفافیت اطلاعات سیستمی حاصل از سامانه مودیان و همچنین اعمال معافیت‌های مناسب برای اصناف کوچک و خرد، مسیر تحقق عدالت مالیاتی با تمرکز نظام مالیاتی بر اخذ مالیات از مشاغل خاص با درآمدهای کلان فراهم شده است.

نوع مودیان

سهم مودیان

درصد از مالیات مشاغل

سهم مردم و کسب‌وکارهای خرد از مالیات بخش اصناف

99%

50%

سهم اصناف و مشاغل خاص دانه‌درشت با درآمدهای کلان

1%

50%

دیگر خبرها

  • ایجاد درآمد پایدار اولویت اساسی شهرداری‌ها باشد+فیلم
  • راز صفر شدن مالیات ۵۰ درصد اصناف خرد در کشور
  • راز صفر شدن مالیات 50 درصد اصناف خرد در کشور
  • واژگونی پراید در قزوین ۳ کشته برجای گذاشت
  • واژگونی پراید در آزادراه قزوین- تهران ۳ فوتی برجای گذاشت
  • رانندگان آژانس شهرداری قزوین بیمه‌ تکمیلی می‌شوند
  • عصبانیت سرمربی لیگ برتری؛ از جیب شهر ما ۱۰۰ میلیارد برای خرید پرسپولیس دادند
  • انفجار گاز پیک‌ نیک با یک مصدوم در قزوین
  • دقیقی: شهرداری قزوین از پرسپولیس حمایت می‌کند از شمس‌آذر نه!
  • آماده‌باش کامل شهرداری شیراز برای بارندگی‌های پایان هفته جاری