Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@03:49:02 GMT

استفاده از قطارهای منطقه‌ای اسپانیا رایگان شد

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۲۵۱۶۶

استفاده از قطارهای منطقه‌ای اسپانیا رایگان شد

دولت اسپانیا تصمیم گرفته است با اقدامی پیشگامانه با بحران انرژی و تورم مقابله کند؛ رایگان کردن استفاده از قطارهای شهری یکی از اهداف این کشور برای صرفه‌جویی در انرژی است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا، بسته اقداماتی جدیدی را با هدف کاهش تورم فزاینده و بحران انرژی در کشورش اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخشی از مفاد بسته دربردارنده این است که استفاده از قطارهای شهری در مسافت متوسط از اول سپتامبر تا ۳۱ دسامبر رایگان خواهد بود.

در اصل، این بسته شامل خدماتی است که توسط شرکت راه آهن Renfe اداره می‌شود و برای خطوطی مانند Cercanías مادرید و Rodalies بارسلونا اجرا می‌شود که مراکز شهری را به شهرهای اقماری خود متصل می‌کنند. خدمات مسافت متوسط نیز شامل قطارهایی است که شهرهای کوچک‌تر را به مراکز استانشان متصل می‌کنند و سفرهای کمتر از ۳۰۰ کیلومتر را پوشش می‌دهند.

سانچز تاکید کرده است که ترویج حمل‌ونقل عمومی یکی از اقدامات ضروری برای ارتقای صرفه‌جویی انرژی در شرایطی است که اوضاع اوکراین ممکن است محدودیت‌های بیشتری در عرضه گاز به اروپا ایجاد کند.

هدف دولت اسپانیا تشویق استفاده منظم از حمل‌ونقل عمومی است. به همین دلیل است که یک معافیت قابل‌توجه برای استفاده رایگان از خدمات قطار ذکر شده وجود دارد. این معافیت فقط برای دارندگان کوپن چند سفر و گذرنامه ماهانه اعمال می‌شود و برای بلیط‌های تکی رایگان نخواهد بود.

همچنین گذرنامه چند منظوره مادرید که به مسافران اجازه سفر با مترو، اتوبوس‌های EMT و قطارهای شهری Cercanías را می‌دهد، شامل این طرح نخواهد بود. با این حال، در اوایل ماه جاری، مقامات تخفیف ۳۰ درصدی را برای بلیط اتوبوس و مترو شهری در نظر گرفته بودند.

سایر اقدامات اعلام شده توسط دولت اسپانیا، شامل یارانه‌های جدید برای پنل‌های خورشیدی و وسایل نقلیه الکتریکی و همچنین پاداش ایجاد جوامع انرژی‌محور است. شرکت‌های انرژی و بانک‌ها باید مالیات اضافی بر سود حاصل از تولید انرژی یا اخذ بهره در دوره ۲۰۲۳-۲۰۲۴ را بپردازند.

کد خبر 583711

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بارسلونا مادرید شهرهای جهان حمل و نقل عمومی حمل و نقل رایگان اسپانيا پدرو سانچز بحران انرژی وسایل نقلیه الکتریکی پنل خورشیدی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۵۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضعف شدید پیشاهنگی کرج در زیرساخت‌های شهری

محسن افشار با اشاره به مشکلات موجود در شهرک پیشاهنگی گفت: افزایش ارتقاء امنیتی در این منطقه امر واجب و مهمی است که در این خصوص مدیریت شهری با اختصاص زمین جهت احداث کلانتری در شهرک پیشاهنگی آماده همکاری است.

وی با اشاره به نیازهای این شهرک ادامه داد: در این زمینه توافق‌هایی نیز حاصل شده است. همچنین احداث فضای سبز برای این منطقه در دستور کار قرار داشته و اعتبار لازم برای احداث دیده شده است.

 افشار با اشاره به برنامه‌های پیش رو بیان کرد: احداث فضای سبز در شهرک رضوانیه و منطقه باسکول هم در دستور کار بوده و در بودجه سال جاری نیز اعتبار آن دیده شده است. علاوه بر این احداث پارکینگ طبقاتی، فرهنگسرا و بازار روز در مناطق سه گانه از دیگر مواردی است که اعتبار احداث آنها در بودجه دیده شده و در دستور کار این شورا است.

وی ادامه داد: همچنین اجرای خط ویژه بی آر تی، سالن ورزشی در شهرک پیشاهنگی، ارتقای سیاسی، جمع آوری آب‌های سطحی و احداث زمین بسکتبال و چمن مصنوعی از دیگر برنامه‌های پیش رو است که طرح‌های اولیه آن نیز آماده شده و پس از بررسی‌های نهایی وارد مرحله اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به توسعه خدمات عمومی و درمانی در کمالشهر گفت: واگذاری زمین و همکاری در ساخت بیمارستان کمالشهر و همچنین جانمایی و تهیه زمین برای احداث مصلی از جمله اقداماتی است که توسط شورا در حال پیگیری است.

وی گفت: امیدواریم سایر نیازهای شهری کمالشهر با توجه به بافت جمعیتی و ویژگی خاص منطقه‌ای و صنعتی آن در طی برنامه‌های پیش رو با مساعدت سایر مراکز مرتبط تحقق بیشتری داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • باغ مشاهیر ابر پروژه‌ای برای تمام مردم شهر است
  • خطرناک‌ ترین استان در بحران فرونشست
  • هدیه زاکانی به معلمان تهرانی: خدمات رایگان فرهنگی و ورزشی را از طریق اپلیکیشن شهرزاد دریافت کنید
  • ضعف شدید پیشاهنگی کرج در زیرساخت‌های شهری
  • دست‌درازی به کاربری باغات خط قرمز شورای شهر کرج است
  • «دماوند انرژی» چراغ تولید ۳ طرح پتروشیمی را روشن کرد
  • سه رویداد گردشگری قزوین در تقویم ملی به‌ ثبت رسید
  • با دیپلماسی فعال منطقه‌ای ایران خط لوله صلح با وجود کارشکنی آمریکا در حال ساخته شدن است
  • قطارهای حومه‌ای به سیستم حمل‌ونقل انبوه‌بر شهر اصفهان متصل می‌شود
  • توزیع ۱۴ هزار تن آسفالت در معابر شهری تبریز