Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهیه چک لیست تعمیر و نگهداری خودرو برای دارندگان وسیله نقلیه بسیار مهم است ، زیرا توجه به این کار علاوه بر ایمن نگه داشتن راننده ، قابلیت اطمینان و عملکرد خودرو را نیز بهبود می بخشد و باعث به حداقل رساندن حوادث اضطراری کنار جاده ای می شود.

تهیه چک لیست تعمیر و نگهداری خودرو برای دارندگان وسیله نقلیه بسیار مهم است ، زیرا توجه به این کار علاوه بر ایمن نگه داشتن راننده ، قابلیت اطمینان و عملکرد خودرو را نیز بهبود می بخشد و باعث به حداقل رساندن حوادث اضطراری کنار جاده ای می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین موجب بالا رفتن قیمت وسیله نقلیه برای فروش مجدد آن می گردد. تعمیر و نگهداری منظم خودرو ، از خرابی های غافلگیر کننده قطعات خودرو جلوگیری می کند.

در ادامه برای به حداکثر رساندن عمر و عملکرد وسیله نقلیه لیستی از مواردی که در زمان های مختلف بررسی کنید ، آورده شده است . برخی از قسمت های خودرو باید به طور منظم بررسی شده و برخی دیگر کافیست در درازمدت به آنها توجه شود.

چک لیست تعمیر و نگهداری خودرو 1. چکاب ماهانه

مواردی که باید به صورت ماهانه باید در خودروی خود آنها را بررسی نموده و در صورت نیاز آنها را تعمیر یا تعویض کنید شامل موارد زیر می باشند:

. بازرسی لاستیک ها

بازررسی مکرر لاستیک های خودرو بسیار مهم است ، زیرا رانندگی با لاستیک های کم باد که ممکن است فشار نادرستی به خودرو وارد کند می تواند باعث اختلال در هندلینگ اتومبیل شود که می تواند مشکلاتی در چرخش یا حفظ کنترل ماشین ایجاد کند . بنابراین مهم است که فشار باد لاستیک ماشین خود را به صورت ماهانه و همچنین قبل از سفرهای جاده‌ای طولانی یا هنگامی که خودرو متحمل بار سنگین است، بررسی کنید . فراموش نکنید که همان بازرسی را برای لاستیک زاپاس خود نیز انجام دهید . با توجه به اینکه میزان فشار لاستیک ها در هر خودرو متفاوت است بنابراین باید به دفترچه راهنمای اتومبیل خود نگاه کنید و بر طبق آن عمل کنید.

هنگام تست فشار باد لاستیک به عمق آج لاستیک نیز توجه کنید . بیشتر لاستیک های جدید دارای نشانگر سایش آج هستند که باید به صورت منظم آن را بررسی کنید.

. اطمینان از سلامت چراغ های خودرو

 

یکی از موارد مهمی که اغلب در خودرو نادیده گرفته می شود مراقبت ماهیانه از چراغ های اتومبیل است . برای این کار می ‌توانید از یکی از اعضای خانواده برای گرفتن بهترین نتیجه کمک بگیرید و از آنها بخواهید چراغ های نور بالا ، چراغ ترمز ، چراغ های راهنما و چراغ های دستگاه را تست کنند. سپس در اطراف ماشین خود قدم بزنید تا ببینید که آیا همه چراغ ها همانطور که باید کار می کنند یا خیر.

. بررسی سطح روغن و آب  اتومبیل

هنگامی که موتور اتومبیل خنک است کاپوت خودرو را بالا زده تا بتوانید سطح آب رادیاتور  و روغن اتومبیل را بررسی کنید . زیرا در صورت کمبود هر یک از آنها ممکن است مشکلات موتور در اتومبیل ایجاد شود ، بنابراین بازرسی ماهانه یا قبل از رفتن به سفرهای جاده ای می ‌تواند شما را از مشکلات در آینده نجات دهد.

. بازرسی کامل شیشه جلو خودرو

بررسی شیشه جلو اتومبیل به خصوص در ماه های سرد زمستان ، نظارت دقیق بر برف پاکن ها و مایعات خودرو بسیار مهم است . هر چند ماه یک بار چند دقیقه وقت گذاشته و وضعیت تیغه های برف پاکن خود را بررسی کنید و در صورت ترک ، شکاف یا آسیب در هر تیغه ، آن را عوض کنید.

در حین بررسی سطح روغن و آب و سطح مایع شیشه شوی خود را نیز نگاه کنید و در صورت لزوم آنها را شارژ کنید.

2. چکاپ سه ماهه

برخی از قطعات و اجزای خودرو باید هر سه ماه یک بار بررسی شده یا تعویض شوند که شامل موارد زیر می باشند:

. تعویض روغن موتور خودرو

روغن موتور کارهای زیادی برای خودرو انجام می دهد ، بنابراین مهم است که هر سه ماه یا طی کردن هر ۵ هزار تا 7500 کیلومتر با ماشین خود، روغن موتور را تعویض کنید.

. تعویض فیلتر روغن خودرو

هنگامی که روغن موتور خودروی خود را تعویض می کنید، باید فیلتر روغن را نیز عوض کنید . این کار موتور اتومبیل شما را در برابر کثیفی یا سایر آلاینده هایی که می توانند وارد روغن شده و موتور را مسدود نموده و به آن آسیب برسانند محافظت کند . تمیز نگه داشتن فیلتر روغن باعث می شود اتومبیل شما به خوبی کار کند.

. بررسی تسمه ها و شلنگ ها از نظر فرسودگی و پارگی

تسمه و شیلنگ های اتومبیل برای همیشه دوام نمی آورند . بنابراین بررسی دوره ای آنها می تواند از بروز مشکلات در آینده جلوگیری کند. تسمه و شیلنگ های خودرو را از نظر سوراخ ، ترک یا هر چیزی که آسیب به نظر می رسد بررسی کنید و در صورت وجود هر یک از موارد ، آنها را تعویض کنید.

. بررسی باتری و کابل های اتومبیل

هنگام انجام سرویس ۳ماهه خودرو به باتری و کابل های متصل به آن نگاه کنید . برای این کار ممکن است لازم باشد یک پوشش پلاستیکی محافظ را کنار زده تا ببینید کجا وصل می شوند . باید بررسی کنید که هیچ گونه خوردگی در باتری و کابل های متصل به آن وجود نداشته یا کابل ها شل نشده اند.

3. چکاب سالیانه

مواردی در خودرو که نیاز است به صورت سالیانه مورد بررسی دقیق یا تعویض قرار گیرند عبارتند از:

. تعویض فیلتر هوای کابین و موتور

موتور اتومبیل نیز مانند ریه های انسان نمی تواند در خاک و گرد و غبار بخوبی کار کند . تعویض فیلتر هوای کابین و موتور در عملکرد بهتر خودرو کمک می کند . همچنین فیلتر موتور تمیز می تواند شتاب دستگاه را ثابت نگه دارد که در این صورت موتور بهترین عملکرد را دارد.

. بررسی ترمزهای خودرو

برای تست ترمز اتومبیل خود وقت بگذارید و هنگام رانندگی به هرگونه سر و صدایی که ممکن است در هنگام کاهش سرعت و توقف ناگهانی ایجاد شود با دقت گوش دهید . در صورت وجود سر و صدای غیر عادی حتماً دستگاه خود را به یک تعمیرکار ماهر و متخصص نشان دهید.

. روغن کاری لولا های خودرو

ایجاد شدن صدای جیر جیر هنگام باز و بسته کردن درهای خودرو بیشتر از اینکه آزاردهنده باشد نشان دهنده ساییدگی و پارگی لولاها هستند . استفاده سالانه از کمی روان کننده صداها را از بین برده و از ساییدگی لولا ها جلوگیری می کند.

رنواتوماتیک : مرکز تخصصی سرویس دوره ای خودروهای رنو در تهران 

انواع خودروهای رنو ، هم اکنون در سراسر ایران در حال استفاده هستند و تهران به عنوان بزرگترین شهر کشور ، تعداد زیادی خودرو در خود جای داده است. 

رنواتوماتیک به عنوان تغمیرگاه تخصصی رنو تهران ، کلیه خدمات سرویس و تعمیر خودروهای رنو را با بالاترین دقت و کیفیت ادرائه می دهد. 

با مراجعه به تعمیرگاه ال 90 در تهران می توانید در کمترین زمان نسبت به سلامت و ایمنی خودرو قبل از سفر ، اطمینان حاصل کند. 

رنواتوماتیک ، به عنوان تعمیرگاه مگان در تهران و همچنین تعمیرگاه ساندرو در تهران ، علاوه بر انجام تعمیرات ، خدمات تعویض روغن و تسمه تایم را نیز برای کلیه محصولات رنو انجام می دهد. 

تلفن مستقیم : 09198833088

www.renoautomatic.com

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جاده چک خانواده خودرو وسیله نقلیه تعمیر و نگهداری خودرو بسیار مهم وسیله نقلیه روغن موتور بررسی کنید لاستیک ها جاده ای چک لیست کابل ها چراغ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۵۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

2 خودرو جدید کرمان موتور (+عکس )

به گزارش صدای ایران از عصر ایران کمپانی جی‌ای سی (JAC) که در ایران بیشتر آن را با نام جک می‌شناسند، سال هاست که در زمینه تولید خودرو‌های سواری و کار و تجاری فعالیت کرده و بیشتر محصولاتش نیز هم اکنون در بازار ایران حضور دارند. برای نمونه می‌توان به جک S ۵ اشاره کرد که پس شروع مونتاژش در کرمان موتور، موفق شد تا سهم زیادی از بازار کراس اوور‌ها را به خود اختصاص دهد. به بیانی دیگر می‌توان گفت که معروفیت برند جی‌ای سی در ایران با فروش بی نظیر S ۵ رقم خورد و این خودرو توانست دیدگاه مثبتی برای جک به وجود آورد.



جی‌ای سی در سال‌های اخیر علاوه بر تولید خودرو‌های متنوع، بر روی پیشرفت در زمینه خودروسازی مدرن نیز تمرکز کرده و همگام با دیگر شرکت‌های چینی، در دنیا به شهرتی نسبی رسیده است. حضور جی‌ای سی در نمایشگاه خودرو پکن که میزبان بزرگان صنعت خودروسازی دنیا نیز هست می‌تواند نشان دهنده جایگاه این کمپانی باشد.

در سال‌های اخیر اضافه شدن قوای محرکه الکتریکی به خودرو‌ها بسیار مرسوم شده و به همین دلیل اکثر خودروسازان حاضر در اتو اکسپو چین، اتوموبیل‌های تمام برقی و یا هیبریدی خود را به نمایش درآوردند. با توجه به چنین موضوعی، جی‌ای سی نیز در کنار دیگر شرکت ها، خودرو‌های تمام برقی و هیبریدی خود را به نمایشگاه آورده و در معرض دید عموم قرار داده است.

این کمپانی علاوه بر حرکت در مسیر بکارگیری از قوای محرکه روز دنیا، طراحی محصولات خود را نیز با الگو‌های نوین جهانی به روز کرده تا به صورت همه جانبه در زمینه خودروسازی پیشرفت کرده باشد.


با ورود به غرفه جی‌ای سی در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴، در درجه اول کانسپت DE Fine دید بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کرد. نزدیک شدن به تولید خودرو با پلتفرم DE جزو اهداف توسعه‌ای جی‌ای سی است و در این راستا هوآوی با تکنولوژی‌های خود قصد دارد تا سرعت رسیدن به نسخه نهایی را برای JAC بیشتر کند.

کانسپت DE Fine 

به طور کلی جی‌ای سی ۴ پلتفرم برای ابعاد مختلف بدنه در نظر گرفته که در میان آن‌ها پلتفرم DI که مختص خودرو‌های کوچک و متوسط مانند EV۳ است، تجاری سازی و به مرحله تولید رسیده است. 

نام دو پلتفرم دیگر JAC که بخش‌های نهایی طراحی شان را سپری می‌کنند DP و DM است که به ترتیب برای تولید خودرو‌های آفرودی و MPV‌ها کاربرد خواهند داشت.

جی‌ای سی با چه خودرو‌هایی پا به اتو اکسپو پکن گذاشت؟

از مهم‌ترین خودرو‌های این برند که احتمالاً به زودی در خیابان‌های ایران تردد خواهند کرد می‌توان EV۳ را نام برد که به یک پیشرانه تمام برقی مجهز شده و با توجه به ظاهر جذابش و همچنین تنوع پایین خودرو‌های هاچ بک و درون شهری، می‌تواند مورد پسند بسیاری از جوانان و خصوصا بانوان قرار گیرد. جک EV۳ دارای یک موتور برقی با حداکثر قدرت ۷۰ کیلووات است. این هاچ بک نخستین محصول جک است که به باتری‌های استوانه‌ای تجهیز شده است و حداکثر سرعتش هم به ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

خودروی هاچ بک جک ۳ EV

دیگر محصولی که در غرفه جی‌ای سی معرفی شد، X۸ بود که کرمان موتور اقدامات لازم برای مونتاژ این کراس اوور را انجام داده و در آینده‌ای نزدیک تولیدش را آغاز خواهد کرد. این خودرو هم از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری TGDI استفاده می‌کند که قادر به تولید ۱۷۴ اسب بخار است. گشتاور این پیشرانه نیز ۲۵۰ تا ۲۸۰ نیوتن متر اعلام می‌شود و در نهایت از طریق گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه به چرخ‌های جلو منتقل خواهد شد.

محصول X۸

JS۶ هم که حضورش در ایران قطعی شده و جزو جدیدترین محصولات این برند است نیز در نمایشگاه حضور داشت. لازم به ذکر است که JS۶ قرار است در نسخه پلاگین هیبرید در کرمان موتور مونتاژ شود. 




شرکت جک علاوه بر خودرو‌های سدان، کراس اوور و هاچ بک، پیکاپ‌های شاسی مستقل را نیز در سبد محصولات خود دارد. از این رو برای نمایش دستاورد‌های خود در تولید این کلاس بدنه، علاوه بر نسخه تمام بنزینی و تجهیز شده T۹ (هانتر)، نسخه تمام برقی و دو دیفرانسیل این پیکاپ را نیز برای اولین بار معرفی کرده است.

T۹ (هانتر)، نسخه تمام برقی


در بخش دیگری از غرفه، ون RF۸ که یک MPV محسوب می‌شود نیز حضور داشت و به علت طراحی داخلی لوکس و تجملاتی اش، مورد توجه مراجعین قرار گرفت. آرایش صندلی‌ها در این MPV به صورت ۲+۲+۳ بود تا سرنشینان ردیف دوم فضای کافی در اختیار داشته و سفر راحت تری را تجربه کنند. در مورد این موضوع می‌توان گفت که امروزه خودروسازان سعی دارند تا اکثر کراس اوور‌ها و SUV‌های خود را نیز با این چینش صندلی تولید کنند، چرا که فضا برای بکارگیری امکانات رفاهی بیشتر فراهم می‌شود.

دیگر خبرها

  • 2 خودرو جدید کرمان موتور (+عکس )
  • راهنمایی برای نگهداری و تمیزکاری آسیاب قهوه در منزل
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی روغن موتور ایران
  • موتورسیکلت ۴ میلیاردی قاچاق در اصفهان توقیف شد
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • مشتریان به نشان استاندارد و اصالت قطعات خودرو توجه کنند
  • سالانه بیش از ۱۵۰۰ قطعه پرنده وحشی در خراسان رضوی تیمار می‌شود
  • گمرک لیست دریافت‌کننده‌های ارز را منتشر کرد
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی
  • تعمیرگاه گیربکس cvt اتوماتیک تخصصی همراه تعمیر فولی و تسمه و فیلتر گیربکس