Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد اگر انتخابات به زودی برگزار نشود و وزارت صمت با کارشکنی بخواهد مانع از برگزاری انتخابات اتحادیه کسب و کارهای مجازی شود، از مجلس تذکر می گیرد.

به گزارش عصر ایران انتخابات اتحادیه کسب و کارهای مجازی همچنان در گیرودار مخالفت وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار نشده و این مسئله انتقادهای فراوانی را به وجود آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهانه‌ها هم هر بار تغییر کرده است؛ بار اول به بهانه شیوع کرونا و بار دیگر به بهانه ماه رمضان و دست آخر با اصرار وزارت صمت مبنی بر تفکیک اتحادیه کسب و کارهای مجازی به دو بخش «توزیعی» و «خدماتی» این انتخابات به زمان دیگری موکول شد. این در حالی است شورایعالی نظارت در نهایت با رد نظر وزارت صمت بر برگزاری سریع انتخابات اتحادیه کسب و کارهای مجازی تاکید کرد.

علیرضا پاک‌فطرت، عضو کمیسیون عمران مجلس در واکنش به ‌برگزار نشدن انتخابات اتحادیه کسب و کارهای مجازی و این که روشن شده وزارت صمت مانع برگزاری انتخاب است، گفت: اول از همه جا دارد از اتحادیه کسب و کارهای مجازی تشکر کنم که به خصوص در دوران شیوع ویروس کرونا، نقش پرنگ‌شان عیان شد.

وی افزود: این اتحادیه به خصوص در این دو سال، هم به دولت و هم به مردم کمک کرد. همین که کارها تسریع و استرس مردم کمتر شد، خود گویای همه چیز است. اگرچه ویروس کرونا مشکلات بسیاری را برای دنیا و از جمله برای کشور ما به وجود آورد اما همین کسب و کارهای مجازی، استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های فناور بودند که به کمک کشور آمدند و بسیاری از بروکراسی‌های طاقت فرسا به مدد توانمندی‌های فناورانه آنها تسهیل شد.

نماینده شیراز تصریح کرد: دنیای امروز، دنیای دیجیتال است. این روند، تا حد قابل ملاحظه‌ای مشکل اشتغال را هم حل کرده است. با این تفاسیر اصلاً قابل توجیه نیست که در برگزاری انتخابات اتحادیه کسب و کارهای مجازی، تعلل صورت بگیرد. از این‌رو، اگر وزارت صمت یا هر جای دیگر، در این خصوص کارشکنی کرده باشند، با تذکر جدی ما روبرو خواهند شد، زیرا همه اصناف برای ما محترم هستند.

پاک‌فطرت اظهار داشت: اگر نمایندگان اتحادیه کسب و کارهای مجازی، با ادله به سراغ ما بیایند و کارشکنی‌های صورت گرفته را گزارش کنند، مجلس تذکر کتبی خواهد داد و حتماً از اتحادیه دفاع می‌کند.

وی در پاسخ به اینکه برگزار نشدن انتخابات اتحادیه کسب و کارهای مجازی چه آسیب‌هایی را می‌تواند به بار بیاورد؟ گفت: خیلی از اشتغال‌ها بلاتکلیف خواهد ماند. همچنین وقتی انتخابات انجام نشود، خیلی خبری از پاسخگویی هم نیست و بی‌نظمی بیشتر خواهد شد. اتحادیه است که می‌تواند نظم دهد و حامی افراد باشد. کنترل این فضا توسط دولت سخت است و حضور اتحادیه، ضرورت دارد. باید انتخابات اتحادیه کسب و کارهای مجازی سریع‌تر برگزار شود تا هم ذینفعان تکلیف خود را بدانند و هم مردم امیدوار باشند که حامی دارند.

تماشاخانه ببینید| تلاش خنده‌دار یک بچه خرس برای ترساندن فیلمبردار بالاخره یک تصمیم درست برای بهبودیافتگان از اعتیاد؛ کاری که دولت ها نکردند ولی یک انجمن انجام داد (فیلم) فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: انتخابات اتحادیه کسب و کارهای مجازی وزارت صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۵۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزارنشدن الکترونیکی دور دوم انتخابات مجلس در ورامین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، رئیس ستاد انتخابات استان تهران در حاشیه جلسه شورای اداری ورامین گفت: دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ورامین ۲۱ اردیبهشت تمام الکترونیک برگزار نخواهد شد.

سید عباس جوهری با بیان اینکه در استان تهران تکلیف ۸ حوزه انتخابیه در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی مشخص شده است، افزود: انتخابات در دو حوزه تهران و ورامین به دور دوم کشیده شد.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۳۲ نامزد در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس برای تصاحب ۱۶ کرسی مجلس و در حوزه انتخابیه ورامین ۲ نامزد برای یک کرسی مجلس با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

عباس جوهری از پیگیری و برنامه ریزی برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس خبر داد و افزود: تفاوت عمده برگزاری انتخابات دور اول و دور دوم، تمام الکترونیک بودن انتخابات در حوزه انتخابیه تهران برای دور دوم است.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به اینکه برگزاری تمام الکترونیک انتخابات در تهران برای اولین بار اجرا می‌شود، گفت: کوتاه شدن زمان رأی دادن و شمارش آرا از جمله مزایای برگزاری تمام الکترونیک انتخابات است.

عباس جوهری با اشاره به اینکه همه دستگاه‌ها برای برگزاری دور دوم انتخابات در دو حوزه انتخابیه ورامین و تهران پای کار هستند، گفت: آموزش‌های لازم هم به رأی دهندگان و هم به عوامل اجرایی انتخابات دور دوم مجلس داده خواهد شد.

دیگر خبرها

  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • کشور مهیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  • کشور محیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  • برگزارنشدن الکترونیکی دور دوم انتخابات مجلس در ورامین
  • انتخابات مجلس در ورامین تمام الکترونیک نخواهد بود
  • رصد صفحات فضای مجازی قم در قالب طرح نور /به ۱۵۰ نفر تذکر داده شد
  • اعلام جزییات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در کرمانشاه
  • انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در ۱۵ استان برگزار می‌شود
  • نظارت پلیس فتای قم بر فضای مجازی همزمان با اجرای طرح نور