Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-01@11:10:43 GMT

زلنسکی ۲۸ مقام امنیتی دیگر را برکنار کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۲۵۳۴۲

زلنسکی ۲۸ مقام امنیتی دیگر را برکنار کرد

آفتاب‌‌نیوز :

 ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در ویدئو شبانه خود عنوان داشت: «رسیدگی و نظارت بر پرسنل‌ سرویس امنیت ملی اوکراین (SBU) در حال انجام و تصمیم برکناری ۲۸ تن از مقامات امنیتی در حال انجام است.»

به گزارش خبرگزاری رویترز،‌ وی افزود: سطوح مختلف، حوزه‌های مختلف تمرکز. اما دلایلشان مشابه است – نارضایتی از کارشان.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز یکشنبه، زلنسکی اعلام کرد که «ایوان باکانوف»، رئیس‌ دستگاه امنیتی و «ایرینا وندیکتوف»، دادستان کل اوکراین را برکنار کرده است.

رئیس‌جمهوری اوکراین در این خصوص خاطرنشان کرد: «به طور خاص، بیش از ۶۰ نفر از کارمندان دفتر دادستانی و دستگاه امنیتی اوکراین در سرزمین‌های تحت کنترل روسیه باقی مانده‌اند و علیه کشورمان فعالیت می‌کنند.»

معاون دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین گفت: ما همچنان به دنبال کشف چنین افرادی در آژانس‌ها و دستگاه‌های امنیتی هستیم.

ولودیمیر فسنکو، تحلیلگر مسائل سیاسی در اندیشکده "پنتا" به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: در شرایط جنگ، آقای زلنسکی به رهبرانی احتیاج دارد که همزمان قادر به انجام چندین کار مختلف باشند – رهبرانی که بتوانند با کارشناسان بین‌المللی در تماس باشند و کارشان را به طور موثر و کارآمد انجام دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: زلنسکی اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۵۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلنسکی مجوز نقض حقوق بشر در جنگ اوکراین را از اروپا می‌گیرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا،  دولت اوکراین تصمیم کشورش را برای تغییر در وضعیت حکومت نظامی که از فوریه ۲۰۲۲ اجرایی شده است، به شورای اروپا ابلاغ کرد.

زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین با امضای این فرمان تصمیم پارلمان کشورش برای گسترش حکومت نظامی در این کشور را تایید کرد. 

این فرمان که در ۲۳ آوریل صادر شد، شامل ایجاد مناطق نظامی در خط مقدم است که برخی از مناطق اشغالی را نیز دربرمی‌گیرد. در این مناطق اشغالی دولت اکنون این اختیار را دارد که بطور موقت اموال عمومی را برای اهداف نظامی تصرف کند.

بر اساس این درخواست، دولت اوکراین مفاد این کنوانسیون مانند مصون ماندن مسکن، محرمانه بودن مکاتبات، عدم مداخله در زندگی شخصی و خانوادگی، آزادی رفت و آمد و انتخاب آزادانه محل سکونت و عدم استفاده و تصرف دارایی‌ها را رعایت نخواهد کرد.

در حالی که این تغییرات مطابق با کاربردهای معمول در حکومت نظامی است، اما برجسته کردن آنها می‌تواند در تضاد با تضمین‌های حقوق بشری باشد که اوکراین می‌بایست در جهت درخواست عضویتش در اتحادیه اروپا انجام دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • زلنسکی: پس از پایان جنگ انتظار داریم به عضویت ناتو درآییم
  • تصمیم فرانسه برای کمک گرفتن از چین
  • زلنسکی: روسیه از سرعت پایین انتقال تسلیحات به ما بهره می‌برد
  • تحولات اوکراین| زلنسکی ناتو را به بدقولی متهم کرد
  • زلنسکی مجوز نقض حقوق بشر در جنگ اوکراین را از اروپا می‌گیرد
  • زلنسکی برای آمریکا چه نقشه‌ای دارد؟
  • زلنسکی برای آمریکا چه نقشه‌ای دارد؟/ تعهداتی «با تاریخ، با امضا»!
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • درخواست دوباره زلنسکی برای دریافت تسلیحات