Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-27@12:05:00 GMT

۹۰ درصد پول کلزاکاران پرداخت شد

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۲۵۵۳۵

۹۰ درصد پول کلزاکاران پرداخت شد

خرید تضمینی دانه روغنی کلزا همزمان با فصل خرید گندم در کشور آغاز شده است و تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار تن از این محصول از کلزاکاران سراسر کشور خریداری شده است.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران، ارزش دانه‌های روغنی خریداری شده در کشور تا کنون از یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان فراتر رفته و افزون بر یک هزار و ۲۶۰ میلیارد تومان به حساب کلزاکاران واریز شده است که معادل بیش از ۹۰ درصد مطالبات آنهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، استان خوزستان با خرید تضمینی بیش از ۵۶ هزار تن کلزا، پیشتاز خرید این محصول کشاورزی در کشور است و استان ایلام با خرید ۱۲ هزار تن و استان فارس با خرید ۵ هزار تن در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم دانه روغنی کلزا در سال گذشته برای فصل جاری زراعی، ۱۵ هزار تومان تعیین شده بود که برای حمایت از تولیدکنندگان دانه‌های روغنی و تقویت انگیزه‌های تولید این محصول، قیمت آن به ۲۱ هزار تومان برای هر کیلوگرم افزایش یافت و با توجه به اینکه خرید تضمینی این محصول در کشور با قیمت قبلی آغاز شده بود، مابه‌التفاوت بهای آن به کشاورزان عزیزی که محصول خود را با قیمت ۱۵ هزار تومان به مراکز خرید تحویل داده بودند، پرداخت شد و در حال حاضر، هر کیلوگرم دانه روغنی کلزا با نرخ جدید یعنی ۲۱ هزار تومان خریداری می‌شود.

  منبع: خبرگزاری مهر برچسب ها: شرکت بازرگانی دولتی ایران ، کشت کلزا ، کلزا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شرکت بازرگانی دولتی ایران کشت کلزا کلزا خرید تضمینی هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۵۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید گندم در خوزستان به ۵۶۰ ‌هزار تن رسید

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان از خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم ‌از کشاورزان استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز‌، امید جهان‌نژادیان  با اشاره اینکه فصل خرید تضمینی گندم استان از 20 فروردین ماه سال جاری آغاز شد، اظهار داشت: عملیات خرید محصول گندم از شهرستان هندیجان آغاز شد و تا به امروز بیش از 560 هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی خریداری شده است.

وی با بیان اینکه عملیات برداشت و خرید در اکثر شهرهای خوزستان آغاز شده است، افزود: در حال حاضر وارد پیک خرید شده‌ایم و روزانه بیش از 60 هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری می‌شود.

جهان‌نژادیان با اشاره به آمادگی کامل اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان جهت خرید محصول گندمکاران ادامه داد: در سال جاری 103 مرکز ویژه خرید گندم آماده است تا مانند سال‌های گذشته تا دانه آخر گندم کشاورزان استان را دریافت کند.

وی یادآور شد: در سال گذشته در خوزستان بیش از یک میلیون و 720 هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • خرید گندم در خوزستان به ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • پیش‌بینی برداشت ۶۰۰۰ تن کلزا در مزارع لرستان
  • آخرین وضعیت پرداخت مطالبات چایکاران/ آغاز چین بهاره از روزهای آینده
  • افزایش ۱۰۰ درصد کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی
  • ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی خریداری شد
  • برداشت کلزا در بهبهان
  • آمادگی ۳۵ مرکز خرید تضمینی گندم و کلزا در لرستان
  • نصف قیمت ماشین بخر! قسطی با ۵۰ درصد پیش‌پرداخت