Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@01:09:40 GMT

خانه‌های مسافر غیرمجاز 20 تا 50 میلیون جریمه می شوند

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۲۵۵۵۹

خانه‌های مسافر غیرمجاز 20 تا 50 میلیون جریمه می شوند

مصطفی سپهری، سرپرست معاونت گردشگری یزد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از این استان،‌ اظهار کرد: به دنبال برگزاری نشستی با حضور نماینده استاندار، نماینده اماکن استان، جامعه هتل‌داران و شرکت توسعه گردشگری در دفتر این معاونت با محوریت خانه‌های مسافر، مقرر شد پروانه بهرداری برای خانه‌های مسافر متقاضی صادر شود و در عین حال برخورد با خانه‌های مسافر غیرمجاز که درصدد گریز از پیروی قانون هستند جدا انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که با خانه مسافر غیرمجاز برخورد قانونی و جریمه‌ای بین ۲۰ تا ۵۰میلیون تومان در نظر گرفته شده است، افزود: متقاضیان خانه مسافر باید درخواست مجوز را به اداره کل میراث فرهنگی ارسال کنند تا بتوانیم در راستای قانون مداری این واحدها اقدام کنیم.

سپهری گفت: انتظار داریم که بتوانیم این زیرساخت‌ها را تحت پوشش و چتر قانون به زیرساخت‌های مجاز اضافه کنیم و امنیت و سلامت گردشگران را برای اقامت در اولویت داشته باشیم.

انتهای پیام/ر

منبع: فارس

کلیدواژه: خانه مسافر در یزد استان یزد میراث فرهنگی جریمه سپهری خانه های مسافر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۵۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ هزار خانه خالی در پرند به سازمان امور مالیاتی معرفی شد

آرش صیادی درباره الحاق اراضی به محدوده شهر پرند برای ساخت نهضت ملی مسکن توضیح داد: تاکنون بیش از ۴۴۰ هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن به محدوده شهر پرند الحاق شده است همچنین برای ساخت شهرک اعتمادیه به میزان ۳۲۰ هکتار  زمین با ظرفیت ۱۰ هزار واحد مسکونی تامین شده است که کار آماده سازی این شهرک به زودی آغاز می شود.

وی درخصوص ساماندهی مشاوران املاک گفت: در پرند طی ۳ نوبت به شکل میدانی کار ساماندهی مشاوران املاک انجام شد که در طی این  بازدیدها ۱۳۸  بنگاه غیر مجاز شناسایی و تذکرات لازم به آنها داده شد که برخی از آنها رفع نقص کرده و برخی پلمب شدند.

وی همچنین در خصوص خانه های خالی در پرند گفت: ۱۳هزار واحد خالی از سکنه در پرند شناسایی شد که ۱۰ هزار واحد به سازمان امور مالیاتی معرفی شدند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند با بیان اینکه خرید و فروش امتیاز نهضت ملی مسکن غیر قانونی و غیر مجاز است، گفت: امتیاز هیچ هویت حقوقی ندارد و امکان دارد افراد دارنده امتیاز از آن حذف شوند بنابراین مردم بدانند این قرارداد بسیار پر ریسک است و امکان دارد تمام سرمایه خود را از دست بدهند.

وی با اشاره به برخورد با مشاوران املاک متخلف اظهار داشت: در مقطعی شاهد بورس بازی مسکن از سوی برخی از مشاوران املاک بودیم که اغلب این مشاوران بدون مجوز فعالیت می‌کنند و در مانور برخورد با آنها توانستیم ١٣٨ بنگاه غیر مجاز را شناسایی و با آنها برخورد کنیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • برخورد با اتباع غیرمجاز در خراسان رضوی
  • ۱۰ هزار خانه خالی در پرند به سازمان امور مالیاتی معرفی شد
  • ممنوعیت به‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در زنجان
  • جریمه فوق‌سنگین برای رمز ارزهای غیرمجاز
  • برخورد قضایی با برداشت‌های غیرمجاز از سد‌های تامین کننده آب مشهد
  • برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان
  • جریمه تا ۱۰۰ برابری در انتظار استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمز ارز
  • جریمه تا ۱۰۰ برابری در انتظار استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارز
  • موتور پمپ‌های غیرمجاز روی رود قره آغاج قیر و کارزین جمع‌آوری شدند
  • لزوم تأمین منابع مالی برای تکمیل پروژه‌های آبرسانی به مشهد مقدس