Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارش سالانه فیفا نشان می‌دهد باشگاه‌های ترکیه، آمریکا، عربستان سعودی، چین و پرتغال، بیشترین تعداد پرونده را در کمیته انضباطی فیفا دارند.

به گزارش برنا؛ گزارش پرونده‌های انضباطی فیفا در فصل ۲۲-۲۰۲۱ توسط فیفا منتشر شده است. براساس این گزارش، از تاریخ ۱ جولای ۲۰۲۱ (۱۰ تیر ۱۴۰۰) تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۲ (۹ تیر ۱۴۰۱) مجموعا ۱۰۳۱ پرونده به کمیته انضباطی فیفا ارجاع داده شده که ۸۸۷ مورد آن در همین بازه زمانی حل و فصل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس آماری که فیفا منتشر کرده، بیش از یک سوم پرونده‌های کمیته انضباطی فیفا به یوفا مرتبط می‌شود و پس از آن کنفدراسیون فوتبال آفریقا و AFC قرار دارند.

تعداد پرونده‌های کنفدراسیون‌های فیفا در فصل ۲۲-۲۰۲۱

UEFA: ۳۷۸

CAF: ۱۹۲

AFC: ۱۷۶

CONMEBOL: ۱۵۰

CONCACAF: ۱۲۶

OFC: ۹

از مجموع ۱۰۳۱ پرونده دریافتی، ۵۷۵ پرونده مربوط به انجام نشدن احکام قبلی FIFA یا دیوان داوری ورزش، ۳۲۹ پرونده به طور مستقیم در ارتباط با مسابقات و ۳۷ مورد دیگر مربوط به تعیین وضعیت و نقل و انتقالات بازیکنان بوده است. از ۹۰ پرونده باقی‌مانده، ۸۶ مورد مربوط به جعل یا نقض ممنوعیت نقل و انتقالات و ۴ مورد مربوط به تخلفات دوپینگ است.

پرونده‌های انضباطی مربوط به باشگاه‌ها یکی از مواردی است که اهالی فوتبال پیگیر آن هستند. در مجموع در ۲۱۹ پرونده، یک طرف دعوا (متهم) باشگاه و طرف دیگر فیفا، در ۱۹۳ پرونده، باشگاه در طرف متهم و باشگاه دیگر در طرف مقابل و در ۸۰ پرونده، باشگاه متهم مقابل بازیکن است.

در این بین، باشگاه‌های ترکیه با ۴۲ پرونده، آمریکا با ۳۹ پرونده، عربستان سعودی با ۳۶ پرونده، چین با ۲۷ پرونده و پرتغال با ۱۹ پرونده، پنج کشوری هستند که بیشترین پرونده را در کمیته انضباطی فیفا دارند.

 نبودن ایران در بین کشورهایی با بیشترین پرونده قضایی در فیفا به معنای وضعیت بهتر باشگاه‌های ایرانی در پرونده‌های قضایی نیست، بلکه دلیلش این است که پرونده بازیکنان داخلی فقط در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال بررسی می‌شود، در نتیجه پرونده بازیکنان ایرانی در این آمار محاسبه نشده است.

از طرفی به دلیل محدودیت باشگاه‌های ایرانی در استفاده از بازیکنان خارجی، حتی اگر همه بازیکنان خارجی حاضر در یک فصل فوتبال ایران به فیفا شکایت کنند، تعدادشان به اندازه‌ای نیست که در بین پنج کشور قرار بگیرند. (۱۶ بازیکن خارجی در لیگ بیست و یکم حضور داشتند.)

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فیفا کمیته انضباطی فیفا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۵۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده قضایی برای ضاربان شهید الداغی تشکیل شد

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، به نقل از روابط عمومی دادگستری خراسان رضوی، در پی تذکر یک جوان کاشمری و آمر به معروف و ناهی از منکر به ۲ راکب موتورسیکلت که برای سه دختر نوجوان ایجاد مزاحمت کرده بودند، وی از سوی ضاربان با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفت و از ناحیه گردن مجروح شد.

بیشتر بخوانید: دادستانی علیه برخی فعالان رسانه‌ای درباره پرونده نیکا شاکرمی اعلام جرم کرد

بنا بر این گزارش، پرونده قضایی در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کاشمر تشکیل شد و متهمان با صدور قرار بازداشت موقت، تحویل زندان شهرستان شدند.

ساعت ۱۹:۲۰ روز جمعه مورخ ۷ اردیبهشت (همزمان با شب شهادت شهید غیرت شهید الداغی) جوان باغیرت کاشمری که شاهد مزاحمت دو راکب موتورسوار برای سه دختر نوجوان بود، وقتی متوجه نداشتن حالت طبیعی این موتورسواران می‌شود، به صورت لسانی به آنها تذکر می‌دهد، اما این دو اراذل و اوباش با وی درگیر می‌شوند و با چاقو وی را از ناحیه گردن مجروح می‌کنند.

پس از این حادثه و درگیری، بلافاصله جوان باغیرت کاشمری به بیمارستان منتقل می‌شود و دو اراذل و اوباش نیز توسط مردم به گشت ۱۱۰ تحویل داده می‌شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229147 برچسب‌ها قوه قضاییه

دیگر خبرها

  • تصاویر و مستندات جدید از مرگ نیکا شاکرمی
  • مستندات جدیدی از مرگ نیکا شاکرمی منتشر شد
  • شکایت پرسپولیس از آلومینیوم رد شد
  • تصاویر و مستندات جدید از نیکا شاکرمی به روایت خبرگزاری قوه قضاییه/ هشدار؛ تصاویر ناراحت‌کننده است
  • گزارش یک مرگ
  • گزارش یک مرگ؛ تصاویر و مستندات جدید از مرگ نیکا شاکرمی +عکس و فیلم
  • احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی
  • احضار  فعالان رسانه‌ای به‌دلیل انتشار مطلب درباره نیکا شاکرمی
  • پرونده قضایی برای ضاربان یک آمر به معروف در کاشمر تشکیل شد
  • پرونده قضایی برای ضاربان شهید الداغی تشکیل شد