Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@04:32:42 GMT

دُز چهارم چه واکسنی بزنیم؟

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۲۵۹۸۰

دُز چهارم چه واکسنی بزنیم؟

دکتر «سیاوش وزیری» روز سه‌شنبه به ایرنا افزود: واکسن‌های غیرفعال شده ویروسی برای استفاده در دُز بوستر ضعیف و ناکارآمد هستند، واکسن‌هایی که با اجزای پروتئینی بازترکیب هستند توانایی تقویت تمامی پلتفرم ها را دارند.

وی اظهار داشت: چنانچه سه دُز اول را واکسن آسترازنیکا زده‌اید، برای مرحله چهارم واکسن پاستوکوک پلاس، رازی، اسپایکوژن و آسترازنیکا پیشنهاد می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری گفت: چنانچه سه دُز اول را برکت زده اید، پاستوکوک پلاس، رازی، اسپایکوژن، برکت و آسترازنیکا بزنید.

وی در ادامه عنوان کرد: واکسن‌های رازی، اسپایکوژن و پاستوکوک برای افرادی که سه دُز اول را پاستوکوک زده اند، پیشنهاد می‌شود.

دکتر وزیری گفت: چنانچه ۲ دُز اول را سینوفارم و دُز سوم را پاستوکوک پلاس زده اید برای دُز چهارم واکسن اسپایکوژن، رازی و پاستوکوک پیشنهاد می‌شود.

وی همچنین افزود: اگر ۲ دُز اول را سینوفارم و دُز سوم را آسترازنیکا زده اید دُز چهارم بهتر است از واکسن‌های رازی، اسپایکوژن، پاستوکوک و آسترازنیکا استفاده نمایید.

متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری در پایان گفت: افرادی که ۲ دُز اول را آسترازنیکا یا اسپوتنیک و دُز سوم‌ را پاستوکوک پلاس زده اند دُز چهارم‌ از واکسن‌های اسپایکوژن، رازی و پاستوکوک استفاده نمایند.

به گزارش ایرنا، تاکنون بیش از سه میلیون و ۵۸۰ هزار دوز واکسن در استان تزریق شده که براین اساس ۸۱ درصد جمعیت استان نوبت اول و ۷۲/۳ درصد نوبت دوم را دریافت کرده‌اند.

از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۸ مورد فوت در اثر ابتلای قطعی به کرونا در کرمانشاه ثبت شده است که ۳۰ مورد در فروردین ماه و ۶ مورد در اردیبهشت بوده در حالیکه تعداد مرگ و میر در خرداد ماه به صفر رسیده بود، در تیر ماه ۲ مورد فوتی در اثر ابتلا به کرونا در استان به ثبت رسیده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا کرمانشاه واکسن کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرمانشاه واکسن کرونا ویروس کرونا کرمانشاه واکسن کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی د ز اول د ز چهارم زده اید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۵۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار ۳ نمایشنامه

در آستانه برگزاری نمایشگاه کتاب، سه کتاب نمایش‌نامه با عنوان‌های «رازی بین من و تو»، «در تنم زمستان شد» و «روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر» راهی بازار کتاب شد.

به گزارش ایسنا، «رازی بین من و تو» با شمارگان ۳۰۰ نسخه، «در تنم زمستان شد» با شمارگان ۵۰۰ نسخه و «روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر» با شمارگان ۵۰۰ نسخه در انتشارات سوره‌ مهر به چاپ رسیدند.

 در معرفی این نمایشنامه‌ها آمده است:  «رازی بین من و تو» به قلم محمدرضا امیرخانی تصویری از زندگی علی، جانباز اعصاب و روان است. علی هنرمند پتینه‌کاری است که در جبهه‌های جنگ دچار موج انفجار شدیدی شده و همچنان با این توهم که هم‌رزمش را کشته است، دچار عذاب وجدان است. در ادامه دکتر بخشی برای رهایی او از این توهم دست به کار می‌شود.


«در تنم زمستان شد» اثری از مصطفی سیفی برشی از زندگی رونیا یک دختر کرد ایزدی است که چند سال اسیر داعش بوده و اکنون پس از فرار از دست داعش به آلمان گریخته، اما یک روز مرد داعشی که سال‌ها رونیا را اسیر کرده، وارد خانه او می‌شود.


«روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر» نمایش‌نامه دیگری است که به قلم محمدرضا آریان‌فر به چاپ رسیده است. آریان‌فر در این کتاب، چهار نمایشنامه شامل «روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر»، «آن‌گاه که خدا از دهان سنگ ترانه می‌خواند»، «کسی در خواب‌هایم قدم می‌زند» و «سراغ خواب‌هایم را از باد بگیر» را به نگارش درآورده است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • بهترین زمان برای مسواک زدن چه وقتی است؟
  • ۳ نمایشنامه جدید در نمایشگاه کتاب
  • انتشار ۳ نمایشنامه
  • حسینی: روند ناکامی‌های ما در بازی با پرسپولیس قطع شد / مقابل استقلال هم می‌شد کامبک بزنیم
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • چالوس / ضرب و شتم پرستار در بیمارستان
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • مطهری: باید کمتر حرف‌بزنیم و بیشتر عمل کنیم
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!