Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس پیشگیری انتظامی کشور بر حمایت انتظامی کشور از کاربری اراضی کشاورزی به منظور افزایش امنیت غذایی تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، سردار مهدی معصوم بیگی در مراسم تکریم و معارفه فرمانده یگان حفاظت سازمان امور اراضی با تبریک عید غدیر خم اظهارکرد: غدیر ثمره نبوت و میوه رسالت است که خاتم پیامبران حضرت محمد مصطفی(ص) در این روز با معرفی حضرت علی (ع) به عنوان ولی امر مسلمانان، رسالت خود را به سرانجام رسانید و دین اسلام به اوج کمال رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معصوم‌بیگی با بیان اینکه به برکت خون شهدا، هدایت‌های داهیانه مقام معظم رهبری و ایثار شبانه‌روزی مجاهدان انتظامی کشور، امنیت پایدار در جای جای ایران اسلامی حاکم است افزود: امنیت، زیربنایی‌ترین عامل توسعه و آبادانی در کشور است که بدون آن سایر نیازمندی‌های جامعه محقق نخواهد شد.

وی از نیروهای مسلح و سازمان امور اراضی به عنوان نهادهای امنیت‌سازی یاد کرد که در تضمین استقلال و امنیت غذایی صاحب نقش راهبردی هستند و گفت: به همان میزان که تامین امنیت آب و خاک این سرزمین و جان و مال مردم مهم است، تامین امنیت غذایی برای برخورداری از زندگی سالم نیز مهم است و پلیس پیشگیری با راه‌اندازی یگان حفاظت در سازمان امور اراضی ثابت کرده است که انتظامی کشور در همه زمینه های مرتبط با امنیت عمومی دارای نقش اساسی است.

معصوم بیگی با تاکید بر حمایت انتظامی کشور از کاربری اراضی کشاورزی به منظور افزایش امنیت غذایی خاطرنشان کرد: اولویت یگان حفاظت از سازمان امور اراضی، اتخاذ راهکارهای مرتبط با پیشگیری از تغییر کاربری اراضی است لکن با افراد سودجو که با تغییر ماهیت زمین‌های کشاورزی قصد برهم زدن چرخه تولید این صنعت مهم و حیاتی را داشته باشند برابر قانون برخورد خواهد کرد.

بر اساس اعلام سایت پلیس، وی با قدردانی و ابراز رضایت از عملکرد مطلوب سرهنگ "ابراهیم حسن آبادی" اولین فرمانده یگان حفاظت سازمان امور اراضی که از سال ۹۷ در تشکیل، راه اندازی و توسعه ماموریت‌های این یگان و حراست از سرمایه‌های ملی و مردمی ممتاز عمل کرده است، تصریح کرد: نقش راهبردی یگان حفاظت از سازمان امور اراضی نیازمند حمایت و پشتیبانی همه جانبه است.

معصوم بیگی با معرفی سرهنگ اکبر امینی به عنوان فرمانده جدید یگان حفاظت از سازمان امور اراضی پلیس پیشگیری فراجا گفت: سرهنگ امینی از افسران با تجربه و آشنا به امور میدانی و دانشی است که در مشاغل مدیریتی قبلی نیز موثر عمل کرده است لذا ضمن آرزوی توفیق و سربلندی برای وی امیدواریم با حمایت مسئولان و همراهی کارکنان شاهد تحول در حوزه بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، هوشمندسازی خدمات، تعامل با سازمان‌ها، آگاه سازی و همراه سازی شهروندان برای پیشگیری به هنگام و کاهش هزینه های مقابله با متعرضان باشیم.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مقام معظم رهبری سازمان امور اراضی سازمان امور اراضی کاربری اراضی انتظامی کشور امنیت غذایی معصوم بیگی یگان حفاظت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۶۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۷ مورد دیوارکشی و قطعه‌بندی در البرز قلع و قمع شد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز گفت: با ورود به موقع دادستانی از تغییر کاربری ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی به ارزش ۵۹۰۰ میلیارد تومان جلوگیری شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، حسن مددی صبح امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در تشریح اقدامات انجام شده در حوزه قضائی کرج که منجر به ورود به موقع و مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی به وسعت ۱۱۰ هکتار شد، اظهار کرد: در پی دریافت گزارش جهاد کشاورزی در خصوص آغاز تغییر کاربری در «اراضی کلوان» بخش آسارا و منطقه «خدایارخان» ماهدشت اقدامات قانونی در این خصوص با نظارت دادستانی عمومی و انقلاب مرکز استان اجرایی شد.

وی با تاکید بر اینکه این اقدامات در دو عملیات جداگانه انجام شده است، افزود: در منطقه «خدایار خان» ماهدشت وسعت ۹۰ هکتاری و در «اراضی کلوان» بخش آسارا وسعت ۲۰ هکتاری در معرض تغییر کاربری بود که اقدامات مقتضی نسبت به اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی به اجرا رسید.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با بیان اینکه ارزش اراضی اعمال قانون شده در دو عملیات ۵,۹۰۰ میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: در این عملیات تفکیک، قطعه‌بندی و دیوارکشی ۵۷ مورد، بنا و ویلای غیرمجاز ۱۰ مورد، محوطه‌سازی ۲۶ مورد، دپوی مصالح ۱۳ مورد و موارد متعدد از جمله ایجاد راه، گودبرداری و انشعابات غیرمجاز گاز، برق و آب قلع و قمع شد.

مددی با اشاره به دستاوردهای سند تحول و تعالی با هدف جلوگیری از تغییر کاربری اراضی و تعدی به منابع طبیعی، تصریح کرد: مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی در دوره «تحول و تعالی قوه قضائیه» با سیاست‌های دادگستری کل استان البرز ادامه خواهد داشت و به طور قطع اجاره تعدی غیرقانونی به اراضی کشاورزی را نخواهیم داد.

کد خبر 748597

دیگر خبرها

  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۱۰ هکتار در کرج
  • ۵۷ مورد دیوارکشی و قطعه‌بندی در البرز قلع و قمع شد
  • پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است
  • جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • ۸۴۲ هکتار از اراضی ملی به شهرک‌های صنعتی و کشاورزی واگذار شد
  • تضمین امنیت سرمایه گذاری و غذایی از اثرات بارز رفع تداخلات است
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • رفع تصرف ۲۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در گتوند
  • برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز
  • تولید نان کامل در خراسان رضوی امنیت غذایی را تامین می‌کند