Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان روز سه‌شنبه، ۱۴ تیر ۱۴۰۱، حین عملیات حفاری نفت در یکی از محلات شمال اهواز در ساحل شرقی رودخانه کارون، یک آرامستان تاریخی مربوط به دوره اشکانی کشف شد. در این گورستان سه تدفین به همراه گورخمره‌های سفالی و نخودی رنگ با اندود قیر مشاهده شده است.

به گزار ایسنا، در همین خصوص نشست هماهنگی نجات‌بخشی گورستان کشف شده اهواز با حضور مدیران میراث فرهنگی خوزستان و شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدرضا حسینی بروجنی در این خصوص اظهار کرد: با توجه به کشف گورستان تاریخی در یکی از مناطق اهواز و در اختیار شرکت نفت و گاز کارون، نشست هماهنگی و هم‌اندیشی مدیران و کارشناسان میراث فرهنگی خوزستان با مدیران شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب برگزار و در خصوص اهمیت حفاظت از  این اثر تاریخی و اقدامات اولیه گفت‌وگو و تبادل نظر صورت گرفت. 

او ادامه داد: در این نشست اهمیت این اثر تاریخی تبیین و اقدامات نخست به منظور کاوش و نجات‌بخشی تشریح شد و نکات تخصصی توسط کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی خوزستان ارایه شد. 

معاون میراث‌ فرهنگی خوزستان افزود: با تقدیر از اهتمام و توجه مدیران شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و شرکت نفت و گاز کارون بمنظور حفاظت اثر در همان دقایق ابتدایی کشف و همراهی‌های صورت گرفته به منظور اقدامات تخصصی بعدی قدردانی می‌کنیم.

او با بیان این‌که براساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته بنا شده به زودی مجوز کاوش این محوطه از سوی پژوهشگاه میراث فرهنگی اخذ و بلافاصله اقدامات کاوش توسط گروهی متشکل از کارشناسان و مرمت‌گران میراث فرهنگی خوزستان و باهمکاری و همراهی شرکت ملی مناطق نفخیز جنوب و دیگر بخش‌های اداری مرتبط با این شرکت آغاز می‌شود.

حسینی‌بروجنی گفت نگاه خوبی در مجموعه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و دیگر بخش‌های این شرکت در خصوص حفاظت، صیانت و کاوش این محوطه تاریخی وجود دارد و در این نشست مقرر شد جلسات هماهنگی دیگری برای هم‌افزایی و هماهنگی‌های لازم برای مشارکت در کاوش صورت پذیرد.

در این نشست که به میزبانی مدیرعامل عملیات غیرصنعتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب برگزار شد مدیر روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، مدیران حراست نفت و گاز کارون و جمعی از کارشناسان شرکت نفت حضور داشتند و بر توسعه همکاری‌های مشترک تاکید داشتند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب میراث فرهنگی خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۶۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  مرتضی صفری در بازدید از کاروان‌سرای شرکت نفت ارومیه اظهار کرد: این کاروان‌سرا از جمله بنا‌های تاریخی ارومیه بوده که در اختیار مالک بخش خصوصی قرار دارد که با گفتگو‌های انجام شده با مالک آن مقرر شد نسبت به ساماندهی آن اقدام شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: به‌منظور جلوگیری از تخریب بیشتر این مجموعه اقدات احیا و مرمت حجرات پیرامون کاروان‌سرا زیر نظر کارشناسان مرمت و احیا اداره‌کل در اسرع وقت عملیاتی خواهد شد 

او گفت: همچنین برای ساماندهی این بنا شهرداری ارومیه نیزاعلام آمادگی جهت مشارکت داشته است و آواربرداری و محوطه‌سازی با همکاری این مجموعه انجام خواهد شد.

صفری گفت: کاروان‌سرای شرکت نفت ارومیه یکی از مجموعه‌های تاریخی متعلق به اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی است.

دیگر خبرها

  • دور جدید اجراهای پاپ در استان خوزستان آغاز شد
  • ماجرا‌های کنسرت «سیروان خسروی» در اهواز تکرار نمی‌شود
  • پیش‌بینی بارندگی در اغلب مناطق خوزستان
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه
  • وعده یک تهیه‌کننده برای از سرگیری کنسرت‌ها در خوزستان
  • نجات ۳ شرکت خوزستانی از ورشکستگی
  • نجات ۳ شرکت خوزستانی از ورشستگی با حمایت قضایی
  • هوا در خوزستان گرم‌تر می‌شود
  • پیش بینی بارش‌های پراکنده و افزایش دما در خوزستان
  • رقابت بیش از ۷۱ هزار داوطلب خوزستانی در کنکور سراسری ۱۴۰۳