Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ۱۱ مرکز در داخل شهر اصفهان و ۵۲ مرکز در کل استان دایر هستند که در شیفت صبح و بعدازظهر فعالیت دارند و نیاز فعلی را به خوبی پوشش می‌دهند، واکسن‌های آسترازنکا فاقد تاریخ مصرف اعتبار هستند و فعلاً به کشور وارد نمی‌شوند.

پژمان عقدک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: همچنان با روند افزایشی شیوع کرونا روبه‌رو هستیم و در روز گذشته آمار از یک هزار نفر گذشت و ۱۳۶۳ نفر دارای علائم مشابه بیماری کرونا برای انجام تست به مراکز درمانی مرتبط اعزام شدند که از این تعداد ۶۹۰ نفر تست مثبت داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش تست‌های کرونا بیش از ۵۰ درصد

وی با بیان اینکه تعداد تست‌های مثبت کرونا از ۵۰ درصد گذشته است، افزود: درحال حاضر ۳۹۹ نفر در بخش‌های بیمارستانی و ۳۸ نفر در آی‌سی‌یو بستری هستند. تعداد افراد بستری شده طی ۲۴ ساعت برابر با ۹۲ نفر و تعداد ترخیص شده‌ها برابر با ۵۹ نفر بوده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تاکید بر اینکه روند افزایشی ابتلاء به بیماری کرونا همچنان ادامه دارد و مراجعات نیز افزایش یافت است، تصریح کرد: همانند همیشه، تاکید بر تکمیل واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌ها به خصوص در فضاهای بسته است.

گزارش فوت یا ابتلای جدید از بیماری تب کریمه کنگو در استان نیست

وی با اشاره به شیوع بیماری تب کریمه کنگو در استان اصفهان، ادامه داد: چهار بیمار مشکوک و دارای علائم تب کریمه کنگو در استان اصفهان شناسایی شدند که طول درمان آنها به پایان رسیده و خوشبختانه مورد فوتی درپی ابتلاء به این بیماری یا ابتلای جدیدی گزارش نشده است.

عقدک با بیان اینکه بیماری وبا از کردستان عراق به ایران وارد شد و در استان‌های کردستان و کرمانشاه شیوع یافت، گفت: موارد گزارش شده از ابتلاء به این بیماری در استان‌های مذکور به ۴۰ تا ۵۰ نفر رسید اما هنوز مورد ابتلای مثبتی در استان اصفهان گزارش نشده است.

وی با اشاره به راهکارهای پیشگیری از ابتلاء به این بیماری، اضافه کرد: در صورتی که افراد قصد شنا یا شستن ظروف را دارند، از آب مطمئن و برای آشامیدن از آب لوله‌کشی استفاده کنند، در صورتی که افراد مجبور به آشامیدن آب مشکوکی هستند، قبل از آشامیدن آب را بجوشانند تا احتمال ابتلاء به این بیماری را کاهش دهند.

بیش از ۹۰ درصد افراد واجد شرایط نسبت به تزریق دوز چهارم اقدام کرده‌اند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار کرد: با بازگشت زائران از عتبات عالیات، احتمال رد شدن این بیماری از مرز افزایش می‌یابد؛ بنابراین ارتباط با افرادی که از مراسم حج بازمی‌گردند باید تا مدتی کنترل شده باشد و در صورتی که این افراد علامت‌دار هستند، ایزوله شوند و حتماً به پزشک مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه روند واکسیناسیون روبه افزایش است و بیش از ۹۰ درصد افراد واجد شرایط نسبت به تزریق دوز چهارم اقدام کرده‌اند، افزود: همه مراکز بهداشتی درمانی برای تزریق واکسن کرونا آمادگی دارند و فعال هستند، خوشبختانه دستگاه‌های نوبت دهی در مراکز بهداشتی درمانی فعال شده است و ۱۱ مرکز در داخل شهر اصفهان و ۵۲ مرکز در کل استان دایر هستند که در شیفت صبح و بعدازظهر فعالیت دارند و نیاز فعلی را به خوبی پوشش می‌دهند.

۵۲ مرکز منتخب واکسیناسیون کرونا دارای سبد کامل واکسن

عقدک با بیان اینکه همه مراکز و پایگاه‌های سلامت نیز در شیفت صبح تا بعدازظهر با دو واکسن سینوفارم و پاستوکووک درحال ارائه خدمات هستند، تصریح کرد: ۵۲ مرکز منتخب واکسیناسیون کرونا در استان اصفهان نیز دارای سبد کامل واکسن هستند و هر زمان که برآورد شهرستان نشان دهد که تعداد مراکز درنظر گرفته شده برای واکسیناسیون کافی نیست، مراکز منتخب اضافه می‌شوند و مراکز تجمیعی نیز افزایش پیدا خواهند کرد.

وی با بیان اینکه واکسن‌های آسترازنکا فاقد تاریخ مصرف اعتبار هستند و فعلاً به کشور وارد نمی‌شوند، اضافه کرد: حدود ۹۰ درصد واکسن‌ها از نوع سینوفارم و برکت، حدود هفت درصد آسترازنکا و سه درصد پاستوکووک و غیره بوده است که درحال حاضر هم این واکسن‌ها به جز آسترازنکا موجود هستند. افرادی که دوزهای تزریقی قبل آنها آسترازنکا بوده است، اکنون می‌توانند از واکسن‌های پاستوکووک یا اسپایکوژن استفاده کنند.

کد خبر 589224

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درمان بیماری وبا بیماری وبا بیماری وبا واگیردار است عامل بیماری وبا بیماری وبا چیست بیماری وبا در ایران تب کریمه کنگو بیماری تب کریمه کنگو راه های انتقال تب کریمه کنگو شیوع تب کریمه کنگو در ایران پیشگیری از تب کریمه کنگو تب کریمه کنگو در ایران تشخیص تب کریمه کنگو ویروس تب کریمه کنگو ویروس کرونا آخرین اخبار ویروس کرونا کرونا کرونا در ایران آمار ابتلا به کرونا آخرین اخبار کرونا آخرین آمار ابتلا به کرونا در ایران آمار روزانه مبتلایان به کرونا آمار مبتلایان به بیماری کرونا کرونا در اصفهان اخبار کرونا در اصفهان آمار کرونا در اصفهان شیوع کرونا در اصفهان وضعیت کرونا در اصفهان آخرین آمار ابتلا به کرونا در اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ابتلاء به این بیماری استان اصفهان واکسن ها ۵۲ مرکز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۶۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ هزار سگ صاحب‌دار در کهگیلویه و بویر احمد واکسینه شدند

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد از واکسینه شدن حدود ۱۳ هزار سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری طی سال گذشته خبر داد.

سید مختار رجایی فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا از واکسیناسیون حدود ۱۳ هزار قلاده سگ صاحب‌دار در این استان علیه بیماری هاری خبر داد، گفت: وظیفه سازمانی که اداره کل دامپزشکی در زمینه واکسیناسیون سگ‌ها دارد، واکسینه کردن سگ های صاحب‌دار مثل سگ‌های گله دامداران و عشایر است که در این زمینه در سال گذشته ۱۲ هزار و ۷۵۳ سگ صاحب‌دار واکسینه شدند.

وی ادامه داد: اما سگ‌های ولگرد باید توسط شهرداری جمع آوری، ساماندهی و به جایگاه مشخصی انتقال داده شوند که ما برای واکسیناسیون به آنها دسترسی کامل و درستی داشته باشیم.

مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در صورتی که شهرداری به وظیفه خود عمل کند، با وجود این که قیمت تمام شده یک دوز واکسن بیش از ۵۰۰ هزار تومان است ما آمادگی کامل برای واکسینه کردن این سگ‌ها را داریم.

رجایی‌فر بیان کرد: دامپزشکی با کمک مراکز بخش خصوصی طرف قرارداد برای عقیم کردن و جلوگیری از زاد و ولد سگ‌های ولگرد آمادگی دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ۱۳ هزار سگ صاحب‌دار در کهگیلویه و بویر احمد واکسینه شدند
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!