Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی استان البرز با بیان اینکه چهار هزار واحد صنعتی در استان البرز فعالیت می کنند، گفت: البرز سال گذشته حدود ۲۰ هزار کانتینر محصول کشاورزی و سبزیجات به خارج از کشور صادر کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج،   پرهام رضایی پیش از ظهر امروز در دومین گردهمایی مشترک مسئولان و دبیران اجرایی دفاتر بسیج تجار و فعالان اقتصادی اتاق های بازرگانی کشور که به میزبانی اتاق البرز برگزار شد اظهار داشت: ظرفیت بسیار بالایی در اتاق‌های بازرگانی با ایجاد دفاتر بسیج تجار و فعالان اقتصادی ایجاد شده است و این دفاتر با توجه به ارتباطات حاکمیتی خود می‌توانند مشکلات این حوزه را پیگیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تفاهم جمهوری آذربایجان و اتحادیه اروپا برای افزایش 2 برابری صادرات گاز فروش ارز حاصل از صادرات در سامانه نیما رکورد زد نگاه صنعتی بانک‌ها بلای جان گردشگری شده است / صادرات نامرئی کردستان با صفر و یک‌های مجازی توسعه می‌یابد

وی در تبیین نقش صحیح دفاتر بسیج تجار و فعالان اقتصادی در اتاق‌های بازرگانی افزود: در هر استانی نسبت به ظرفیت آن منطقه دستورات جلساتی در قالب سلسله نشست‌های دفتر بسیج انجام می‌شود و  پیگیری‌ها در خصوص مباحث جلسات قبلی نیز باید در دستور کار باشد تا به هنگام برگزاری نشست‌های مرجع تصمیم گیری در اتاق‌های بازرگانی از جمله جلسات هیئت رئیسه و هیئت نمایندگان مباحث صورت گرفته برای آنها نیز تشریح شده و پیگیری شود.

رئیس اتاق بازرگانی البرز با اشاره به ظرفیت های این استان در دو حوزه گردشگری و کشاورزی عنوان کرد: نزدیک به 4 هزار واحد صنعتی در البرز فعالیت دارند و شهرک صنعتی اشتهارد با حدود 2 هزار واحد صنعتی به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی خاورمیانه در این استان قرار دارد.

وی با اشاره به وجود 160 برند ملی در البرز گفت: میز  صنعت ماکارونی، سبزی و صیفی نیز در البرز فعال است و دستیابی رقم‌های قابل توجهی از جمله صادرات 20 هزار کانتینر محصولات کشاورزی در سال گذشته از جمله ظرفیت‌های این استان است.

  رضایی با بیان اینکه در بنادر حوزه خلیج فارس حجم بالایی از صادرات سبزی و صیفی کشور از آن البرز است ، گفت:   این استان در حوزه تولید و صادرات محصولات صنایع غذایی، دارویی، قطعه سازی و کشاورزی نیز توانمندی‌های زیادی دارد.

وی عنوان کرد: گردهمایی‌های مشترک دفاتر بسیج تجار و فعالان اقتصادی اتاق‌های بازرگانی کشور با مرور زمان نتایج بهتری در حوزه رفع مشکلات بخش‌های تولیدی و صنعتی کسب می کند.

رئیس اتاق بازرگانی البرز عنوان کرد: که این مجموعه نیز در کنار دیگر اتاق های بازرگانی کشور از ظرفیت‌هایی که دارد برای تعامل سازنده با دفاتر بسیج تجار استفاده خواهد کرد.

بیش از 75 درصد از مشکلات تولید منشاء داخلی دارد

رئیس بسیج تجار و فعالان اقتصادی استان البرز نیز در این نشست با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیج برای رفع موانع در تولید نیازمند توجه و به کارگیری است، گفت:  بیش از 75 درصد از مشکلات تولید منشا داخلی دارد.

یداله مالمیر  اظهار داشت : اقتصادالبرز با توجه به توانمندی‌های این منطقه جغرافیایی بر سه محور صنعت، گردشگری و کشاورزی پایه ریزی شده است و در این استان سرمایه گذاری‌های بی‌شمار و کلانی می تواند پایه ریزی کرد.

وی با اشاره به اینکه البرز شاهراه اتصال شمال به جنوب و شرق به غرب کشور است ، گفت: به دلیل نزدیکی البرز به پایتخت، ارتباط سایر استان‌ها با تهران از طریق این منطقه جغرافیایی بهتر و راحت تر انجام می‌شود.

مسئول دفتر بسیج تجار و فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی البرز در ادامه یکی از مهترین ظرفیت‌های اقتصادی این استان را منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام برشمرد و تصریح کرد: از مبدا این فرودگاه پروازهای کارگو زیادی صورت می گیرد و نقش مهمی در شکوفایی اقتصادی استان دارد، البته هنوز ظرفیت‌های بی‌شماری در بهره برداری از پتانسیل‌های این منطقه اقتصادی و فرودگاهی مغفول مانده است‌.

وی با تاکید بر اهمیت برگزاری گردهمایی مشترک مسئولان و دبیران دفاتر بسیج تجار و فعالان اقتصادی اتاق های بازرگانی کشور که البرز میزبانی دومین نشست در این زمینه را عهده دار شد، تصریح کرد: امنیت اجتماعی وابسته به امنیت اقتصادی است و برعکس آن نیز اهمیت بالایی دارد.

مالمیر با این توضیح که برای بهبود امنیت اجتماعی باید وضعیت اقتصادی نسبت به موقعیت کنونی  ارتقا یابد گفت: از جمله موارد مهم در بحث امنیت اجتماعی کمک به رفع معضل بیکاری، اشتغال و هرگونه ناهنجاری در این حوزه است که لازمه حل آن رسیدگی به امنیت اقتصادی موجود است.

وی با بیان اینکه در دوران هشت ساله دفاع مقدس در جبهه نبرد با دشمن بسیج به خوبی انجام وظیفه کرده است ، تصریح کرد: امروز این رسالت را بسیج در جبهه اقتصادی و به منظور کمک به فعالان اقتصادی به عنوان سنگربان اصلی این حوزه عهده دار است و باید به عنوان خط شکن عمل کرده و در کنار آن عهده دار یک مسئولیت لجستیکی است.

مسئول دفتر تخصصی بسیج تجار و فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی البرز با بیان اهمیت حضور این نهاد مسئولیت پذیر به عنوان خط شکن در حوزه اقتصادی، عنوان کرد: باید با تلاش بسیج برای رفع موانع پیش روی تولیدکنندگان و صنعتگران به عنوان سربازان جبهه اقتصادی اقدامات لازم صورت گیرد و راه فعالیت آنها باز شود.

وی ادامه داد: در بحث لجستیک خواسته یا ناخواسته مشکلات زیادی در بحث تامین مواد اولیه یا ماشین آلات خط تولید و زیرساخت‌های خدماتی برای بخش تولید و صنعت ایجاد شده است که متاسفانه حدود 75 درصد این موانع داخلی است،  به همین دلیل نیاز است که بسیج در این حوزه نیز ورود کرده و در تامین مواد اولیه و دیگر مایحتاج تولید کشور به منظور توانمندسازی داخلی و رونق اقتصادی کمک کند.

انتهای پیام/ن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بسیج تجار و فعالان اقتصادی اتاق اتاق های بازرگانی کشور اتاق بازرگانی البرز هزار واحد صنعتی استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۶۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای عضو ACD-اصفهان

دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا با حضور روسا و نمایندگان اتاق‌های بازرگانی کشورهای آسیایی و اتاق‌های بازرگانی ایران روز دوشنبه به میزبانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان آغاز به کار کرد.نمایشگاه منتخب توانمندی‌های صادراتی استان اصفهان و نشست نمایندگان اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا از برنامه‌های جنبی این رویداد بود. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077137 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • پایان اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع گفتگوی همکاری آسیا در اصفهان
  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی اصفهان
  • تفاهم‌نامه صادرات محصولات قزوین به چین امضا شد
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک
  • بخش‌خصوصی به‌شرط وجود زیرساخت‌ها، تجارت خارجی کشور را توسعه می‌دهد
  • رشد اقتصادی در گرو صلح جهانی است
  • اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای عضو ACD-اصفهان
  • فعالیت یک واحد آلاینده لعاب سازی در اردکان متوقف شد
  • صدور الکترونیکی مجوزها بدون نظارت آسیب‌زا می‌شود