Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: با پایان تعمیرات اساسی برج تخلیه غلات و عملیات تعویض و شستشوی مکنده پرقدرت نایرو به همت متخصان داخلی این مکنده به چرخه عملیات بندری بازگشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا پوررجبی، معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: در راستای نگه‌داری مناسب و افزایش ظرفیت حمل و نقل و آماده به‌کاری تجهیزات استراتژیک پایانه فله خشک و بهبود وضعیت فنی و ایمنی و سلامت برج‌های غلات بندر شهید رجایی، مکنده ۶۰۰ تن بر ساعت نایرو ۲۲ تیرماه امسال به منظور تعویض و شستشوی تجهیزات فنی از چرخه عملیات خارج شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   

وی با اشاره به توانمندی‌های فنی متخصصان و تعمیرکاران بندر شهید رجایی در تعمیرات  تجهیزات استراتژیک بندری، ادامه داد:  گردغبار حاصله از تنوع کالاهای اساسی مانند جو، گندم، ذرت فسار مضاعفی را به  سیستم فیلترینگ(کیسه‌های فیلتر شده در قسمت استوانه‌ای ) وارد می سازد از این رو ضرورت  تعویض فیلترها مکنده  شستشو آن به منظور افزایش توان دستگاه مورد توجه قرار گرفت.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه در عملیات تعویض و شستشوی مکنده پرقدرت نایرو ۳۶۰ ساعت کار فنی و مهندسی انجام شده است افزود: سیستم فیلترینگ تجهیز، به مونتاژ ۱۵۰ فیلتر نمدی بارگیر، بازسازی ۶۰ عدد گیره نگه‌دارنده فیلترهای نمدی غبارگیر، بررسی میزان سایش لوله خم، سرویس و تمیزکاری مجموعه روتاری ایرلاک و بررسی سایش از جمله فعالیت‌های فنی بر روی این پروژه بوده است.

به گفته پوررجبی، قدرت مانور بالا، توان عملیاتی با ظرفیت جابجایی ۶۰۰ تن برساعت ، تسریع در عملیات و جلوگیری از وقفه‌های عملیاتی به دلیل داشتن سیستم‌های کنترل پیشرفته، استفاده از نیروی محرکه برق و دیزل که استفاده از تجهیز را در شرایط مختلف امکان‌پذیر می سازد و همچنین برخورداری از سه دریچه تخلیه مجزا و بارگیری به سه شکل (کامیون، سایت ذخیره‌سازی با نوار نقاله و ماشین الات ریلی) بخشی از قابلیت‌های مهم این مکنده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۶۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید هیئت هرمزگانی از بندر کانتینربری شانگهای

صبح امروز اعضاء هیئت اقتصادی استان هرمزگان از بزرگترین بندر کانتینربری جهان بازدید کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، در حاشیه نشست با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شانگهای، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان اعلام کرد: آشنایی بیشتر با فرایندهای تخلیه و بارگیری و نگهداری از کالا در پرترددترین بندر کانتینربری جهان از دلایل مهم این بازدید بود.

عادل شهرزاد با اشاره به ابلاغ راهبردهای اقتصاد دریامحور توسط مقام معظم رهبری و تاکیداتی که ریاست محترم جمهور در خصوص اقتصاد دریا محور داشتند، افزود: با وجود زیرساختهایی که در استان هرمزگان در حوزه بندری ایجاد شده و ارتقاء ظرفیت کانتینربری از 6.1 میلیون TU به 7.1 میلیون TU و افزایش جابجایی کالای فله ای از حدود 150 میلیون تن به 180 میلیون تن و وجود زیرساخت‌های دیگری از جمله بهره برداری از فاز سوم بندر شهید رجایی و توسعه ای که در حوزه بندری داشتیم ما رو برآن داشت که از بندر شانگهای بازدید کنیم.

وی افزود: هم زیرساختهای خوبی در استان هرمزگان است و هم رویکرد صادرات محوری که بعنوان دستورکار در حوزه اقتصادی مورد توجه است، به نظر می رسد این بازدیدها می تواند ظرفیت استان را برای استفاده از زیرساختهای بندری دوچندان کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان ضمن اشاره به حوزه مدیریت فرآیندی، حقوق کشتیرانی و صنعت بیمه دریایی، بیان داشت: با توجه به زیرساختهای مهم در استان هرمزگان بعنوان یک استان مرزی، نیاز است دستورکار فعالتری هم در بحث مدیریت فرآیندی و اصلاح فرآیندها از زمان ورود کالا تا زمان ترخیص کالا از یک طرف و از طرف دیگر حقوق دریایی و حقوق کشتیرانی و صنعت بیمه دریایی داشته باشیم.

شهرزاد افزود: وجود زیرساختهای مهم بندری در استان هرمزگان، بعنوان یک الگوی مناسب از بنادر فعالی که در سایر جهان است استفاده و بهره خوبی برد که بندر شانگهای می تواند بعنوان یک الگو مورد استفاده قرار بگیرد.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شانگهای چین نیز اظهار داشت: دو نمایشگاه مهم در شهر شانگهای برگزار شد که هیات تجاری-اقتصادی استان هرمزگان از این نمایشگاهها بازدید کردند و در کنار آن از یکسری از توانمندیهای شهر توسط این هیات بازدید شد و تبادل نظر خوبی در بخش اقتصادی انجام شد.

علی محمدی افزود: راهکارهای توسعه با شرق چین، بین هیات اعزامی استان هرمزگان و دوستان ما تبادل شد که امیدواریم در آینده نزدیک این تبادل نظرها بصورت رسمی بین دو طرف ادامه پیدا کند و از ظرفیتهای اقتصادی شانگهای و استانهای شرق چین و استان هرمزگان بیش از گذشته مورد بهره برداری قرار بگیرد.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • بازدید هیئت هرمزگانی از بندر کانتینربری شانگهای
  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • تعمیرات اساسی سکوهای تولید گاز پارس جنوبی آغاز شد
  • کمبود این ویتامین‌ها، دلیل شدت شوره سر!
  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • معاون فنی مهمترین گمرک کشور منصوب شد
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  • امنیت و زیبایی بصری ماحصل روشنایی معابر قشم