Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، دیروز(دوشنبه) در تهران اتفاق بی سابقه و  شگفت‌آوری رخ داد و در جشنی که به مناسبت عید غدیر خم با عنوان «مهمونی ۱۰ کیلومتری» برگزار شد، گزارش ها حاکی از حضور میلیونی مردم در این مراسم بود.

در این زمینه چند نکته اجمالی می توان بیان کرد:

یک: مراسم بزرگ اربعین به عنوان یک نماد ویژه از غم و اندوه شیعیان و مسلمانان جهانان در فراق سرور و سالار شهیدان معرفی شده است و از این طرف، عید غدیر خم باید به عنوان نماد ویژه شادی و سرور شیعیان و مسلمانان جهان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیاز بود که به موازات اجتماع بزرگ اربعین، چنین اجتماع عظیم همراه با شادی و سرور  نیز به وجود آید. البته این را هم نمی توان انکار کرد که هنوز اجتماع غدیر در اول راه خود است و جای کار بیشتری دارد.

دو: استقبال دیروز نشان داد که به احتمال فراوان این موج عظیم در سال های آینده، شهرهای دیگر کشور و حتی سایر کشورهای دنیا را درنوردد.

سه: فرق اجتماع عید غدیر با اجتماع اربعین این است که در اربعین، مسیر نجف تا کربلا بیشتر مورد توجه قرار می گیرد اما در اجتماع غدیر، در هر شهر و کشوری می تواند یک سیل عظیم جمعیت از شیعه و سنی تا غیر مسلمانان محب امیرالمومنین (علیه السلام) به وجود آید و سفره این مهمانی و راهپیمایی بزرگ را در هر دیاری پهن کند و هر نقطه ای از کره زمین به عنوان یک مرکز قرار گیرد.

چهار: در این جشن نیز مانند پویش سلام فرمانده، کودکان نقش محوری داشتند. این نشان می دهد که اگر قدر قلب ها و دست های کوچک آنها بدانیم، می توانیم با کمک آنها کارهای بزرگی انجام دهیم که تمام دنیا انگشت به دهان بمانند.

پنج: یکی از اقدامات صورت گرفته در این جشن که از چند روز قبل برای آن تبلیغ صورت گرفت، راه افتادن پویش «هدیه اسباب بازی» بود. در این جشن، کودکان اسباب بازی ها و کتاب های خود را به دست افراد کم بضاعت رساندند. این اتفاق برای تربیت کودکان و تقویت کردن حس همدلی، همکاری و کمک به افراد نیازمند بسیار نیاز است. در طول مسیر نیز آنها به بازی و نشاط پرداختند تا روز به یاد ماندنی برایشان رقم بخورد.

شش: از آنجایی که این رویداد بزرگ اولین بار بود که برگزار می شد و از طرفی هم جمعیت بسیار زیادی هم در آن حضور داشت، به همین دلیل، ممکن است که برخی نقدها به آن وارد باشد؛ اما این انتقادات نباید اصل رویداد را زیر سؤال ببرد، بلکه باید برای برطرف شدن برخی اشکالات در سال آینده، از همین الآن به فکر بود.

هفت: خیزش هایی نظیر انقلاب اسلامی ایران، مراسم پرشکوه اربعین، پویش جهانی سلام فرمانده و جشن غدیر نشان می دهد که هر چه که  جلوتر می رویم باید منتظر اتفاقات جدیدتری باشیم. در عصری که تمدن غرب در حال افول خود قرار دارد و نفس هایش به شماره افتاده، اما اسلام روز به روز در حال تسخیر قلب ها و مردم نیز در حال آماده شدن برای اتفاق بزرگتر هستند.

منبع: پایگاه خبری جهان نیوز

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مهمونی ۱۰ کیلومتری خیابان ولیعصر تهران عید غدیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۶۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غدیر، اصل و اصول مهندسی دین خداست


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، آیت الله عبادی در نشست شورای راهبردی غدیر استان گفت: عید غدیر فرصتی برای روشنگری در جامعه و جهان است که باید فلسفه غدیر و سیره حضرت علی (ع) ترویج یابد.


آیت الله عبادی به ظلم و ستم مستکبران عالم به مردم جهان اشاره کرد و گفت:امروز جامعه جهانی بیش از هر زمانی میتواند اهمیت غدیر را به عنوان ستون دین درک کنند و باید این سیره ناب را به جهان عرضه کرد تا زمینه افرایش معرفت بشری فراهم شود.


معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار هم با تاکید بر اینکه باید در برنامه‌های گرامیداشت عید غدیر علاوه بر برگزاری جشن‌ها و آذین بندی و فضا سازی شهر‌ها و روستا‌ها به موضوعات تبیینی و تحلیل فلسفه غدیر توجه کرد افزود: در این زمینه فضای مجازی فرصتی برای کار تبیینی است که باید از آن بهره برد.


طالبی گفت:باید جشن‌های غدیر را مردمی برگزار کرد و دستگاه‌های اجرایی هم از آنها پشتیبانی کنند.


در این جلسه اعضای شورای راهبردی غدیر استان هم به بیان نظرات و برنامه‌های خود برای گرامی داشت این عید بزرگ پرداختند.

دیگر خبرها

  • وزیر صمت: واردات خودروهای کارکرده منتظر مصوبه دولت
  • وزیر صمت مطرح کرد: واردات خودروهای کارکرده منتظر مصوبه دولت
  • غدیر، اصل و اصول مهندسی دین خداست
  • ناسا یک پیام از فاصله ۲۲۵ میلیون کیلومتری زمین دریافت کرد
  • (ویدیو) آموزش تصویری غذای مورد علاقه بچه در مهمونی
  • تصویب تشکیل بنیاد شیخ انصاری در دزفول
  • رکابزنی ۱۸۰ کیلومتری با شعار «ارتش فدای ملت»
  • یک روز ناب در دل طبیعت بکر در چند کیلومتری تهران
  • جریمه 350 میلیون تومانی باشگاه استقلال خوزستان
  • قلعه خواجه لرزید