Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری فرماندار شهرکرد با اشاره به کمبود آب شرب در شهرستان شهرکرد، گفت: مطالبه جدی ما نهایی شدن پروژه آبرسانی بن_بروجن است تا مشکلات آب شرب در شهرستان شهرکرد برطرف شود در غیر این صورت همچنان باید شاهد آبرسانی سیار باشیم که زیبنده استان چهارمحال و بختیاری و شهرستان شهرکرد نیست.

عبدالعلی ارژنگ ۲۸ تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: از زمان استقرار دولت سیزدهم استاندار استان با جدیت موضوعات را پیگیری کرده و در راس این موضوعات نیز سفر رییس جمهور به استان بود که جلسات کارشناسی زیادی در سطح استان و فراتر از آن در هیات دولت در این خصوص برگزار شد چراکه این سفر یک فرصت ایده‌آل برای استان به همراه داشت و باید نهایت استفاده از آن انجام می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار شهرکرد افزود: همزمان با سفر رئیس جمهور شاهد سفر وزیر کشور به شهرستان شهرکرد بودیم که بخشی از درخواست‌ها و مطالباتی که سال‌ها در استان وجود داشتند در قالب مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان دیده شده و بخشی نیز در سفر وزیر کشور پیش‌بینی شده است و در شهرستان شهرکرد ۹۹۵ میلیارد تومان اعتبار در غالب ۵۸ طرح اختصاص پیدا کرد که این طرح‌ها در زمینه‌های گوناگون مانند فرهنگی، اجتماعی، عمرانی، اقتصادی و... است.

وی ادامه داد: در راستای اجرایی شدن مصوبات سفر ریاست جمهور به چهارمحال و بختیاری اولین سفر شهرستانی برگزار شد و دستگاه‌ها مکلف شدند ریزپروژه‌های خود را مشخص و براساس اولویت‌های شهرستان هر دستگاه اجرایی این اولویت‌ها را در سطح شهرستان و با هماهنگی فرمانداری عملیاتی کند همچنین جلساتی نیز برگزار خواهد شد و عملیات اجرایی پروژه‌ها به سرعت آغاز می‌شود.

ارژنگ عنوان کرد: برخی از پروژه‌های مصوب شده و اعتبارات آن‌ها در سفر رئیس جمهور به چهارمحال و بختیاری شامل ۱۲ میلیارد تومان جهت تکمیل مرکز فرهنگی در جوار گلزار شهدای شهرکرد، پنج میلیارد تومان برای تکمیل پارک بانوان شهرکرد، چهار میلیارد تومان تکمیل پارک ملت شهرکرد، ۲۵ میلیارد تومان جهت تکمیل کلینیک‌های تخصصی درمانی، ۱۵۰ میلیارد تومان جهت تکمیل راه شهرکرد_بازفت_مسجد سلیمان که یکی از جاده‌های پرخطر شهرستان شهرکرد محسوب می‌شود، ۶۰ میلیارد تومان برای تکمیل باند دوم مسیر سامان_تیران_شهرکرد و... است.

فرماندار شهرکرد اضافه کرد: براساس اطلاعات حاصل شده، اعتبارات اختصاص یافته در سفر ریاست جمهوری به چهارمحال و بختیاری در یک بازه زمانی دو ساله تخصیص پیدا می‌کند و در اختیار دستگاه‌ها قرار خواهد گرفت، به موازات سفر رئیس جمهور به استان سفر وزیر کشور به شهرکرد را شاهد بودیم که در یک بازه زمانی یک روزه انجام شد و ابتدای سفر نیز از منظریه شهرکرد بازدید صورت گرفت و مشکلات این منطقه بررسی و براساس برآوردی که انجام شده بود نیز تفاهم‌نامه‌ای تنظیم و مقرر شد توسط راه و شهرسازی شهرکرد ۲۰۰ میلیارد تومان در اختیار شهرداری شهرکرد قرار بگیرد و از این پس تمامی خدمات زیربنایی در حوزه‌های مختلف خدمات شهری که مدنظر است توسط شهرداری شهرکرد انجام شود و امیدواریم با اجرایی شدن این تفاهم‌نامه نگرانی ساکنان این منطقه برطرف شود.

وی تصریح کرد: در سفر وزیر کشور به شهرکرد برخی دستگاه‌ها نیز درخواست‌های خود را مطرح کردند برای مثال شهرداری این شهر درخواستی درخصوص تقاطع‌های غیرهمسطح برای حل مشکل ترافیک در شهرکرد بیان کردند که با موافقت وزیر کشور مقرر شد ۱۰۰ میلیار تومان از اعتبارات شهرداری و ۱۰۰ میلیارد تومان نیز از اعتبارات دولتی برای ایجاد دو تقاطع غیرهمسطح در شهرکرد اختصاص پیدا کند که این موضوع از طریق شهرداری شهرکرد در حال پیگیری است.

فرماندار شهرکرد بیان کرد: پیرامون قلعه تاریخی چالشتر محدودیت‌هایی در زمینه ساخت و ساز وجود دارد که طی بازدید وزیر کشور از این مجموعه مقرر شد نشست‌های مشترک با مجموعه میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری برگزار و درنهایت تعریف ضوابط انجام شود تا براساس آن‌ها مردم از سردرگمی خارج شوند.

وی توضیح داد: یکی از اقدامات شاخص دولت سیزدهم در سطح کشور تامین مسکن است چراکه این موضوع یکی از دغدغه‌های امروز جامعه به ویژه نسل جوان است در شهرستان شهرکرد نیز ۴۲ هزار و ۳۸۹ نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۱۴ هزار و ۲۷۷ نفر تایید نهایی شده‌اند درحال حاضر نیز ۳۱۳۴ واحد در محله‌های ۳۹ و ۳۴ منظریه با پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصد درحال اجرا هستند همچنین محله ۴۰ این منطقه نیز برای ادامه ساخت و ساز پیش‌بینی شده است.

ارژنگ گفت: در طرح نهضت ملی مسکن به متقاضیان ساکن شهرهای دارای جمعیت بیش از ۱۰۰ هزار نفر تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی با نرخ سود ۱۸ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله، شهرهای با جمعیت زیر ۱۰۰ هزار نفر مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان با نرخ سود ۱۸ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله همچنین تسهیلات روستایی نیز ۲۵۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده است همچنین ظرفیت خودمالکی نیز بسیار کارآمد است و منجر به نوسازی بافت‌های فرسوده و حل مشکل مسکن خواهد شد.

فرماندار شهرکرد افزود: تپه نورالشهدای شهرکرد دارای یک راه دسترسی آسفالت بود که بسیار ناایمن بود به همین دلیل تاکید بر اصلاح این جاده بود امکان انتظار برای تخصیص اعتبار نیز وجود نداشت به همین دلیل از ظرفیت مشارکت و همراهی دستگاه‌ها استفاده شد و ظرفیت بخش خصوصی نیز کمک زیادی کرد و در این طرح پیش‌بینی شده ۶۰۰ متر راه دسترسی، میدان ورودی و میدانی در انتهایی مسیر قرار داده شده همچنین در این طرح ۱۵ هزار متر مکعب خاکبرداری لازم است که در حال حاضر ۱۸۰۰ مترمکعب عملیات خاکبرداری باقی‌مانده اما امیدواریم به سرعت و پیش از فصل بارش پروژه به اتمام برسد.

وی با اشاره به کمبود آب شرب در شهرستان شهرکرد، خاطرنشان کرد: کمبود آب در این شهرستان در حوزه‌های شرب، صنعت و کشاورزی وجود دارد و در زمستان سال گذشته نیز در تامین آب شرب شهرستان دچار مشکل شدیم که بی‌سابقه بود در بهمن‌ماه مشکل کمبود آب وجود داشته باشد و به همین دلیل مطالبه جدی ما نهایی شدن پروژه آبرسانی بن_بروجن است تا مشکلات آب شرب در شهرستان شهرکرد برطرف شود در غیر این صورت همچنان باید شاهد آبرسانی سیار باشیم که زیبنده استان چهارمحال و بختیاری و شهرستان شهرکرد نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه چهارمحال و بختیاری فرماندار شهرکرد آب شرب سفر رییس جمهور چهارمحال و بختیاری فرماندار شهرکرد میلیارد تومان سفر وزیر کشور پیش بینی شده دستگاه ها کمبود آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۶۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۳۰۴ میلیارد اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی همدان

ایسنا/همدان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از پیشرفت ۷۷ درصدی گام نخست پروژه جهاد آبرسانی در استان خبر داد و گفت: از ابتدای شروع این پروژه در اسفندماه ۱۴۰۱ تا الان ۳۰۴ میلیارد تومان اعتبار به طرح جهاد آبرسانی همدان اختصاص پیدا کرده و پیشرفت فیزیکی ما بیش از میانگین کشوری است.

فرهاد بختیاری‌فر اظهار کرد: آبرسانی به ۱۶۰ روستا در گام اول هدف‌گذاری شده و برنامه‌ریزی‌های لازم برای بهره‌برداری از پروژه‌های آبرسانی روستایی استان در حال انجام است تا بتوانیم مشکل آب شرب روستاهای دارای تنش آبی را در کمترین زمان ممکن حل کنیم.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان همدان، بختیاری‌فر با اشاره به تخصیص ۳۰۴ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی استان مطرح کرد: ۵۰۹ میلیارد تومان برای گام نخست این پروژه در نظر گرفته شده و پیگیر جذب منابع هستیم تا رونق و جهشی در پروژه‌های آبرسانی استان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تا قبل از فصل تابستان باید برنامه‌ریزی‌های لازم برای تأمین پایدار آب در استان انجام شود، تصریح کرد: با توجه به وضعیت منابع آبی استان و تجربیاتی که از تنش آبی در سال‌های گذشته داشتیم، آب برای ما موضوع مهمی است و از تمام ظرفیت خود برای تأمین آب پایدار ساکنان روستاها و شهرهای استان استفاده می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان افزود: آبرسانی روستایی یکی از طرح‌های مهم دولت سیزدهم است که با توجه به اهمیت موضوع آب مورد توجه قرار گرفته و دولت سیزدهم عزم جدی برای سیراب کردن همه روستانشینان دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تخصیص ۳۰۴ میلیارد اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی همدان
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • افتتاح پایگاه اورژانس ۱۱۵ در چغاخور
  • پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه انتقال آب از بندرچارک به بستک و جناح
  • آب آشامیدنی روستای کهن دژ در شهرستان کیار تامین شد
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد دغدغه شورای شهر ششم است
  • طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیلزده زرآباد آغاز شد
  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل زده
  • امدادرسانی به سه مصدوم در محور شهرکرد به بروجن
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد